BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Na pierwszy rzut oka 330ci w wersji przed liftingiem ma skrzynię manualną 5 biegową i czerwone pole na obrotomierzu od 6 tys obr/min, a wersja po liftingu 6 biegową skrzynię manualną i czerwone pole na obrotomierzu od 6.5 tys obr/min. Zakładam, że wyskalowanie obrotomierza to tylko poprawka kosmetyczna.

Jakie są inne różnice związane z silnikiem ? Znalazłem informacje, że w M54B30 zostały wprowadzone poprawki związane z zwiększonym zapotrzebowaniem na olej. Czy pojawiły się one w danym roku modelowym czy dopiero w wersji po liftingu ( wrzesień 2002 ). Proszę o weryfikacje tej informacji.

Obecnie poszukuję 330ci i muszę przyznać, że bardziej podoba mi się wersja przed liftingiem. Co radzicie ? Jeśli znajdę zadbaną wersję przed liftingiem to brać, czy koniecznie szukać wersji po liftingu ? Jestem w stanie wydać nawet ponad 40 tys. pln.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 20:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Tadek88 napisał(a):

Jakie są inne różnice związane z silnikiem ? Znalazłem informacje, że w M54B30 zostały wprowadzone poprawki związane z zwiększonym zapotrzebowaniem na olej. Czy pojawiły się one w danym roku modelowym czy dopiero w wersji po liftingu ( wrzesień 2002 ). Proszę o weryfikacje tej informacji.





Lifting motoru m54b30 to od 03/2003. Faktycznie m54b30 z 6b zużywają olej w niewielkich ilościach, choć może to również zależeć od egzemplarza. Do 6b droższy jest dwumas o ok 300zł, sprzęgło na tym samym pułapie cenowym.

Bierz co znajdziesz w lepszym stanie ale osobiście skłaniałbym się ku poliftowemu 330ci z 6b. Auto ma trochę mniej bolączek wieku dziecięcego, brak korozji(bynajmniej w moim byłym egzemplarzu). Poza tym jest 6b w miarę szybko i ekonomicznie. Wrzucisz dyfer 3.38 i auto będzie elastyczne, a wrażenia z przyśpieszenia bardzo dobre jak na pb.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 20:52 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Czy jesteś świadom ze jak kupisz 330ci za 40 tysi lub wydasz na auto łącznie z dopieszczaniem 40 tysi to po kolizji nikt ci nie odda tych pieniędzy ?

Jeśli jesteś w stanie to przegryźć i masz to gdzieś to następne pytanie.

Czy wiesz ze w PL niemiłosiernie zdzierają za 330ci ?

A czemu pytam, bo ja kupiłem swoje 330ci niby w stanie idealnym za 23800zł i co się okazało że to podpicowana sztuka jakich wiele która została kupiona w belgi za jakieś 12 tysi. Doprowadzenie jej do stanu w jakim niby miała być pierwotnie pochłonęło ponad 10 tysi.

Dlatego weź jakieś 30 tysi wynajmij firmę "Auto z niemiec" mają filmiki na YT i tam kup coś ładnego z udokumentowanym przebiegiem.

10 tyś co ci zostanie wydaj na poprawki lakiernicze , wymianę odmy, wymianę uszczelniaczy zaworowych, sprawdzenie panewek korbowodowych, sprawdzenie pompy, wymianę oleju, zrobienie wanosówm i ustawienie rozrządu u LEO.

Ogólnie co do auta to tylko 330ci w przed lifcie , po lift dodatkowo w m pakiecie wygląda moim zdaniem jak fura łysego karak.

Ja mam czarną sztukę z srebrną paszczą w zderzaku, z srebrnymi ramkami nad szybami i na felgach 44.
Auto wygląda ładnie i schludnie.

Co do silnika 3,0 to mogę powiedzieć że fajnie się tym śmiga, co do brania oleju to zawsze ci coś będzie podjadał.
Jak będziesz śmigał na długich dystansach to zużycie oleju jest minimalne , po mieście niestety ono wzrasta.

Jak będziesz szukał auta to zwróć uwagę na podłogę pod dyfrem co by nie była naderwana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Cytuj:
Czy jesteś świadom ze jak kupisz 330ci za 40 tysi lub wydasz na auto łącznie z dopieszczaniem 40 tysi to po kolizji nikt ci nie odda tych pieniędzy ?


Tak, rozbić się można każdym samochodem, jeśli komuś brakuje wyobraźni. Poza tym stać mnie na utrzymanie takiego samochodu. Najbardziej podoba mi się wersja przed liftem, bez mpakietu zewnętrznego. Cena 40 tys. to według mnie minimalna kwota na znalezienie czegoś w Niemczech, opłacenie akcyzy i ewentualnie jakieś poprawki. Na po lifta pewnie trzeba dodać z 5 tys. ale ja wolę wersję przed liftem. Bazuję na ogłoszeniach na mobile i autoscout.

Zbieram jeszcze informacje na temat e46 330ci, ale wiem jak wygląda rynek samochodów używanych w Polsce i nie miałem zamiaru kupić w Polsce. W planach mam właśnie skorzystanie z usług firmy, o której wspomniałeś.

Dzięki za informację, masz może gdzieś temat na forum o swoim samochodzie ? Pewnie jak będzie trzeba wymienić jakieś części to można użyć tych poprawionych z wersji po lifcie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 23:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
40tyś za przedlifta bez m pakietu to ceny z 2012 roku.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 23:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
40 tys. pln - w tym jest już około 18% akcyzy, plus pozostałe opłaty - za sprowadzenie i ewentualnie drobne wymiany części eksploatacynych. Tyle gdzieś trzeba liczyć za przed lifta bez m-pakietu, który jest w miare zadbany, z przebiegiem około 150 tys. km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 4 stycznia 2016, 23:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
40 tysi to bardzo duży budżet i wystarczy ci na porządne auto i porządne dopieszczenie go.

O moim aucie na tym forum jest niewiele bo po prostu nie mam czasu aby cokolwiek opisywać dlatego że wszystko robię sam i staram się aby to była idealna robota.
Przykładowo od lata aż do dziś zajmuje się poprawkami lakierniczymi i konserwacją auta.
Obecnie jest na etapie lakierowania felg zimowych (bo jakiś gnuj pomalował na rdze i spuchło wszystko) , a za parę dni daje alusy do prostowania bo kupiłem już auto z jedna krzywą felgą.

Ogólnie auto kupiłem od mojego bardzo dobrego kolegi, męża mojej kuzynki którego znam od przedszkola i ożenił mia auto tak odpicowane specjalnie na sprzedaż że szok.

Auto mam już prawie dwa lata i mogę powiedzieć ze dopiero po tych dwóch latach doprowadziłem do stanu który mnie zadowala czyli do bardzo dobrego stanu.

Dlatego ostrzegam cie kolego że za 40 tysi te auto musi być idealne i mieć ful opcje.

Powodzenia życzę ci kolego w poszukiwaniach i pochwal się jak kupisz auto.

Na tej stronie viewtopic.php?f=1&t=135189&start=280 możesz poczytać co się stało z moim silnikiem 2000km po kupnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 01:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Możesz też skorzystać z innych "firm", kilku handlarzy mamy tutaj na forum.
Jeden z moderatorów z forum również sprzedaje auta i nie słyszałem jeszcze złego słowa na temat jego aut, a kilka osób z forum nimi jeździ. Zna się na e46 więc lipy Ci nie przyprowadzi.
Auto Bawaria z Puław też sprowadzają BMW, 40k z hakiem, które posiadasz, powinno starczyć na przedliftowe 330i od nich.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 11:19 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Tadek88 napisał(a):
40 tys. pln - w tym jest już około 18% akcyzy, plus pozostałe opłaty - za sprowadzenie i ewentualnie drobne wymiany części eksploatacynych. Tyle gdzieś trzeba liczyć za przed lifta bez m-pakietu, który jest w miare zadbany, z przebiegiem około 150 tys. km



40k zł za przedliftowe e46 330ci bez M=pakietu a nawet z to chora cena i zbędne płacenie po to aby znaleźć sie w filmiku na yt.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 11:58 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5267
Moje BMW: Giulia Veloce
Zakup dobrego egzemplarza 330Ci z opłatami, ubezpieczeniem, pierwszym porządnym serwisem (takim żeby auto było tip-top), kompletem nowych opon na zimę i lato oraz ewentualnymi poprawkami lakierniczymi to myślę, ze spokojnie pęknie niecałe 40 tys :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Cytuj:
40k zł za przedliftowe e46 330ci bez M=pakietu a nawet z to chora cena i zbędne płacenie po to aby znaleźć sie w filmiku na yt.


To nie jest chora cena, ten samochód ma praktycznie wszystko, mocny silnik, dobre wyposażenie i jest to w końcu ładne coupe (mpakiet to kwestia gustu) z napędem na tył. Dlaczego ktoś miałby oddawać taki dobrze utrzymany samochód z rozsądnym przebiegiem za pół darmo ? Zastanów się ile ktoś za niego zapłacił jak był nowy.

Nie mam potrzeby zaistnienia na youtubie, nie nagrywam żadnych filmików i nie zamierzam ... ten komentarz był nie na miejscu. Kupuję ten samochód, bo bardzo mi się podoba, a to już chyba ostatnia chwila żeby znaleźć coś fajnego na rynku wtórnym.

Cytuj:
Możesz też skorzystać z innych "firm", kilku handlarzy mamy tutaj na forum.
Jeden z moderatorów z forum również sprzedaje auta i nie słyszałem jeszcze złego słowa na temat jego aut, a kilka osób z forum nimi jeździ. Zna się na e46 więc lipy Ci nie przyprowadzi.
Auto Bawaria z Puław też sprowadzają BMW, 40k z hakiem, które posiadasz, powinno starczyć na przedliftowe 330i od nich.


Jeśli takie osoby są na forum to chętnie rozważę ich propozycje. Proszę o namiary.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 15:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 380
Moje BMW: E92 335D
Kod silnika: M57D30N2
Garaż: Było:
E90 330d
E46 330i
E36 318i
E36 323i
E36 318i
Tadek88 napisał(a):
Dlaczego ktoś miałby oddawać taki dobrze utrzymany samochód z rozsądnym przebiegiem za pół darmo ? Zastanów się ile ktoś za niego zapłacił jak był nowy.


Dlatego że te samochody mają już po13-15lat

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 15:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Caly bmw sport. Jak ktos szuka bmw i podaje budzet to zawsze jest za molo.
10k za e36 2.8? Obraza! Min 15000!
Zwykle e36 za 5000? Toz to same ulepy!
E46 za 15000? Dołożyć 5000! Bo zlomowisko!
40k za 3.0? I tu szok- za duzo!

Poczytaj o bolączkach, na co zwrocic uwage przy zakupie, znajdz kogos co specjalizuje sie w bmw -nie aso, i szukaj.
W tym budżecie masz w czym wybierać, ale tu uwaga
Cena to nie wszystko, to ze drogo nie znaczy ze dobrze.
A ze tanio?to trzeba dokładnie sprawdzić, tak jak w opcji pierwszej.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja i tak się upieram że drogo ;) 40tyś w przeliczeniu zapłaciłem w 2013 za 2005r z ~130tyś km przebiegu, bez m-pakietu ale z całą resztą, jedyny ból że automat. Niby rynek europejski i USA to inna bajka ale akurat cenowo było porównywalnie, nie to co teraz. Myślę że w tej kasie powinieneś szukać cacka z końca produkcji i z pełnym wyposażeniem.


Ten temat sobie przeczytaj :arrow: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=47410

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 19:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Tomek napisał(a):
Ja i tak się upieram że drogo ;) 40tyś w przeliczeniu zapłaciłem w 2013 za 2005r z ~130tyś km przebiegu, bez m-pakietu ale z całą resztą, jedyny ból że automat. Niby rynek europejski i USA to inna bajka ale akurat cenowo było porównywalnie, nie to co teraz. Myślę że w tej kasie powinieneś szukać cacka z końca produkcji i z pełnym wyposażeniem.


Ten temat sobie przeczytaj :arrow: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=8&t=47410


x2

I jeszcze ten : viewtopic.php?f=1&t=121169


Pół roku tego sprzedałem swoją e46 330i z 02.2005r za 26k. Cały ORI lakier jak i szyby oraz oryginalny przebieg 128k km. Nowe el zawieszenia, hamulce, rolki, paski, aku, świece, hamulce, Eibach Pro-ki, filtry, olei, płyny itd. Fakt, że to turas , a qp są dużo droższe, ale pokazuje ze jesli chcesz przeznaczyć 40k na e46 to jest to budżet na zadbaną poliftową qp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Dzięki za linki, przydadzą się :) Jeśli chodzi o wyniki z hamowni to czy udało się komuś uzyskać deklarowane przez producenta ? Po przeczytaniu tego tematu dochodzę do wniosku, że warto przed zakupem wybrać się samochodem na hamownie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 5 stycznia 2016, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 477
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134889
Tadek88 napisał(a):
Jeśli chodzi o wyniki z hamowni to czy udało się komuś uzyskać deklarowane przez producenta ?


W paru galeriach widziałem wyniki bardzo bliskie/równe serii.

Tadek88 napisał(a):
warto przed zakupem wybrać się samochodem na hamownie.


I tak i nie, ostatnio pojawił się wątek na forum, że co hamownia to inny wynik :/ Ewentualnie można zanalizować przebieg wykresu, nie skupiając się na maksymalnym momencie i mocy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 14:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Najlepiej jechać na jakąś "konkrentną" hamownie, np. w firmie, którra zajmuje się chiptuningiem często jest dobry sprzęt. Wtedy wyniki powinny być miarodajne. Inna sprawa, że hamownia tak naprawdę pokazuje moment oborotowy na kołach - na podstawie tego i liczby obrotów obliczana jest moc na kołach. To natomiast co podaje producent to moc/moment na kole zamachowym - do tego dochodzą straty mocy w przeniesieniu napędu. Dla samochodu z napędem na tył przyjmuje się około 18 % strat z tego co pamiętam. Oprócz silnika także różnice w utracie mocy/momentu na przeniesieniu napędu mogą powodować różnice między samochodami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 16:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
Za 40 tys oddał ci swoją.... Mam ją 5 lat,zadbana ...nie wymaga ZADNEGO wkładu finansowego.... W cenie dwa komplety kół 17zima,19 lato, oba komplety idealne..nalatane180tys, jak kupilem miala107tys...660 743 906

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 330ci M54B30, różnice w wersji przed i po liftingu
PostNapisane: 6 stycznia 2016, 17:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 118
Moje BMW: E92 335xi
Kod silnika: N54B30
Dzięki, ale szukam 330ci ze skrzynią manualną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL