BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 14:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 02:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Witam. Znalazłem już kilka tematów na ten temat ale rozbieżności w poradach są tak różne, że postanowiłem ponownie poruszyć ten temat i doprowadzić sprawę do końca.

W zasadzie nie martwiło mnie to, ponieważ myślałem, że to kwestia krótkich dystansów, które przejeżdzam do pracy i z pracy, gdzie silnik nie nabiera temperatury roboczej. Trochę dziwne tłumaczenie ale ok, uwierzyłem w to.

Wierzyłem, dopóki nie powąchałem korka wlewu oleju mojego kumpla z pracy, który tak samo jak ja robi krótkie dystanse i ma ten sam silnik. U niego spod korka pięknie pachnie olejem, a u mnie wali benzyną, śmierdzi również miarka pomiaru stanu oleju.

Silnik nie posiada błędów.
Ostatnio wymieniłem czujnik wałka wydechowego. [Tu ukłony dla RoberTOEZ ;)]
Moc wydaje mi się ok.

Jeżdżę na przepływomierzu magneti marelli, czy z tej strony może być problem? Za duża dawka? Myślę, że nie bo sondy by to wykryły w spalinach, a spaliny nie śmierdzą nieprzepalonym paliwem.
Czytałem również o lejących wtryskach i słyszałem coś takiego, że podczas wyłączonego silnika paliwo może skapywać z wtrysku do komory spalania i przenikać do oleju. Jest to możliwe? A jeżeli jest to jak to sprawdzić?

Następna sprawa to pierścienie ale w takim przypadku pewnie byłyby jakieś przedmuchy do skrzyni korbowej i pewnie dmuchałoby fest korkiem, czego nie zauważyłem.

Proszę o poradę, od czego zacząć i gdzie szukać przyczyny.

Z góry dzięki.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M52] Olej śmierdzi paliwem.
PostNapisane: 19 lutego 2016, 18:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Grzegorz, najlepszym rozwiązaniem to podmiana wtryskiwaczy. Dużo roboty z tym nie ma.
Wtryski używki nie są drogie, tylko trzeba trafić na dobre i przed włożeniem dobrze je wyczyścić i wypłukać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M52] Olej śmierdzi paliwem.
PostNapisane: 19 lutego 2016, 18:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
No ja też się skłaniam ku wtryskom, tylko jak wyłapać, który lub które szwankują?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M52] Olej śmierdzi paliwem.
PostNapisane: 19 lutego 2016, 18:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Tego nie wiem, ale gdy ja będę to robił za jakiś czas, bo mam też pewne podejrzenia to kupię 6 albo od razu 12 sztuk na zapas i po prostu je podmienię.
Nie ma co się pieprzyć z dociekaniem który leje.
Kupujesz i podmieniasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M52] Olej śmierdzi paliwem.
PostNapisane: 19 lutego 2016, 18:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Szukaj na motoallegro identycznych jak masz w silniku i podmień wszystkie.
Tylko znów... zanim to zrobisz, to musisz być pewnym co do pompy paliwa, czystości filtra paliwa, sprawności regulatora ciśnienia paliwa, założyć sobie konektor taki jak w m54 i do niego podłączyć wężyk od regulatora ciśnienia paliwa.
Także kilka rzeczy w kolejce jeszcze jest.
W moim największy wpływ na zmniejszenie, obecnie właściwie zanik smrodu paliwa spod korka wlewu oleju miała wymiana wtrysków(kupiłem komplet z kolektorem z m54 do swapu i sama podmiana wtrysków na próbę już dawała znaczny efekt w zmniejszeniu smrodu i ogólnie lepszej pracy silnika).
Wtryski mogą Ci "trzymać", ale źle rozpylać i prowadzi to do słabego/niepełnego spalania mieszanki, co znów prowadzi do delikatnego spłukiwania filmu olejowego, przedmuchów, spływu, zgarniania takiej mieszanki przez pierścienie olejowe do miski olejowej i zaczyna takie coś krążyć w obiegu olejowym. No ale, to tylko taka fantazyjna opowieść. Do niedawna, w moim też zawsze śmierdziało paliwkiem spod korka. Nawet po delikatnej, kilkudziesięciokilometrowej jeździe(alem zrosta zrobił :wstyd: :hyhy: ).
Oczywiście nie będę Cię na 500% zaklinał, że to na pewno wtryski, ale w moim wtryski były właśnie temu winne, a trzymały zawsze po zgaszeniu.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 19:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Pompa i filtr paliwa nowe. Wracając do tego trzymania a w zasadzie nie trzymania, to po odkręceniu świec wyczuję węchem, że np jeden cylinder wali benzyną bardziej niż inne?

Grzegorz76 napisał(a):
założyć sobie konektor taki jak w m54 i do niego podłączyć wężyk od regulatora ciśnienia paliwa.
Sorry, ale tego zdania nie zrozumiałem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 19:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Najprościej, ale bardzo oględnie, to można na macanie :hyhy: , ściskanie palcami wężyka ciśnieniowego zasilającego listwę z wtryskami. Po zgaszeniu silnika przez co najmniej kilkanaście minut zasilający przewód gumowy powinien być dosyć sztywny, bo wtryski są wtedy zamkniętę a ciśnienie uchodzi głównie poprzez zawór przeciwzwrotny w pompie. To wszystko to tak na chybił trafił.
Po wyglądzie świec także, tylko tu nie utrafisz, bo przykładowo w moim świece najczęściej wyglądały wzorcowo.
Spróbuj może na początek dolać do paliwa jakiegoś specyfiku do czyszczenia wtrysków.
Np. tego:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/liqui ... 12804.html
a tak najogólniej, to gdyby Ci któryś/eś faktycznie lały, nie trzymały to miałbyś kłopoty z odpalaniem i ogólnie z równą pracą silnika, wypadaniem zapłonów, rough w inpie mocno by wychodził poza granice.
Tu wystarczą minimalne różnice, nieprawidłowości w rozpylaniu, czasach otwarcia i nawet w inpie tego nie zauważysz.
Co do konektora, to patrz na zdjęcie, które podał Żywiec:
viewtopic.php?f=1&t=155431
i tutaj, zaznaczyłem strzałką:
http://zapodaj.net/b6aae4fedecb5.jpg.html

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Ok, ok ale po co miałbym go zakładać?, bo szczerze mówiąc nie ogarniam ;) Poza tym, tam już mam podłączony jakiś wężyk, ale szczerze mówiąc nigdy nie zastanawiałem się dokąd on biegnie i do czego służy...

Obrazek

No to teraz już wiem:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 20:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
W skrócie:większe i bardziej stabilne ciśnienie w układzie paliwowym.
Możesz to na razie pominąć(trochę się zagalopowałem), bo w oryginalnym rozwiązaniu tak czy tak nie powinno śmierdzieć benzyną po odkręceniu korka wlewu oleju.
Sprawdzałeś w OBC/inpa do jakiej temp. dochodzi silnik?.
Włącz sobie test nr 7 w OBC i popatrz czasem gdy jedziesz do pracy jakie temp. osiąga teoretycznie płyn w układzie chłodzenia. Nie chodzi tu o wskazówkę, bo ona i tak już przy 75C stoi w pionie, a właściwa temp. pracy tych silników zaczyna się od 80C.
To co pokazałeś na schemacie, to trochę co innego.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
No być może...
Jestem świeżo po wymianie termostatu Robert. Temperatura jest prawidłowa. 97 otwiera, temperatura w mieście od 90-96 stopni. Zresztą wszystko zależy od nogi, bo grzałka potrafi szybko schłodzić jak trzeba :)

ObrazekObrazek

Chyba zacznę od wykręcenia świec i wężykiem sobie obwącham każdy cylinder. Sprawdzę również ciśnienie na listwie i kompresje na cylindrach. Jeżeli nic nie wywącham ciekawego i reszta też będzie ok to chyba wejdą nowe wtryski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 21:19 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Z tym obwąchiwaniem... to raczej daj sobie spokój :rotfl: . Prędzej sprawdź ciśnienie na listwie. Tylko przed pomiarem trzeba właśnie zdjąć z regulatora ciśnienia ten cienki wężyk i zaślepić ten wężyk na czas pomiaru. 3,5 atm. wtedy powinno być.
Można też sprawdzić sam regulator podając ciśnienie zwykłą pompką do opon na wężyk zasilający listwę.
W moim wszystko było OK., a okazało się, że wtryski dawały ciała, pomimo że trzymały i wielokrotnie je dymałem różnymi środkami i miksturami czyszczącymi i zasilaczem.
Dobra, nara bo już drugi tydzień mnie trzyma jakieś grypowate cholerstwo i nie chcę głupot ściemniać, bo wieczorem móżdżek mi się mocno grzeje :zakrecony: :spi: .

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 19 lutego 2016, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Dzięki za pomoc.

Ps. Ja też zgrypowany :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 20 lutego 2016, 15:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Dodam jeszcze, że podczas schodzenia z wysokich obrotów strzela w wydechu, takie pojedyncze pierdnięcia, tak jakby któryś wtryskiwacz podawał jeszcze paliwo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 20 lutego 2016, 18:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
paliwo dopala w kolektorze, wiesz co ten olej to bedzie do zlania... dlugo na nim nie jezdzij

najpierw podmien wtryski.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 20 lutego 2016, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
pawelos666 napisał(a):
paliwo dopala w kolektorze, wiesz co ten olej to bedzie do zlania... dlugo na nim nie jezdzij

najpierw podmien wtryski.
Kuźwa, zrobiłem na nim raptem może z 15km, może da się uratować?:/

W przyszłym tygodniu dostanę sprawne wtryski od zaprzyjaźnionego warsztatu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 20 lutego 2016, 18:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
a to mozesz jezdzic... myslalem ze juz zjezdzony i poszlo w niego paliwo

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 20 lutego 2016, 18:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
pawelos666 napisał(a):
a to mozesz jezdzic... myslalem ze juz zjezdzony i poszlo w niego paliwo

Uffff.... Nie, nie wymieniałem w zeszłą sobotę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 25 lutego 2016, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Listwa wtryskowa wymieniona. Duży kłopot miałem z przewodami zasilającymi - wszystko na czuja bo nic nie widać.
W separatorze jest podciśnienie a wężyk śmierdzi paliwem lub oparami paliwa. Stary zaworek ciśnieniowy na listwie pod wpływem kilkukrotnego większego podciśnienia wydał z siebie odrobinę benzyny. Świece ładnie wypalone. Kompresja na wszystkich cylindrach w granicach 10.5bar(mierzone na ciepłym silniku). Ciśnienie na listwie przy włączonej pompce(zapłonie) - dokładnie 3.5 bar
Po przejechaniu 10km, zapach spod korka zrobił się bardziej gryzący niż typowo benzynowy.

To tyle, pojeżdżę trochę i zobaczę czy odparuje. Jeżeli to nic nie da, to następną, i niestety kosztowną rzeczą będzie nowy przepływomierz.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 2 marca 2016, 10:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Niestety. Wymiana listwy z wtryskami nie przyniosła zamierzonego rezultatu. W związku z tym pora na sprawdzenie elektrozaworu, który w pewnych okolicznościach ma puszczać opary paliwa z baku do przepustnicy. Być może cały czas jest otwarty. Zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M52 - olej śmierdzi paliwem
PostNapisane: 5 marca 2016, 19:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 343
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2D30
Witam ponownie. Więc tak, wyciągnąłem ten zaworek i sprawdziłem przy pomocy akumulatora. Działa prawidłowo, jak dostaje napięcie otwiera przepływ. Próbowałem wypatrzeć dokąd idzie ten wężyk ale za cholerę nie mogłem, słabe dojście i trochę się pogubiłem gdzie tego szukać. Ale jak się szuka to zawsze się coś znajdzie, tak więc z tyłu kolektora (przy ścianie grodziowej) wychodzą 2 takie króćce. Górny był zaślepiony albo coś do niego szło - ciężko mi było wyczuć, ale wyglądał ok, natomiast na dolnym zastałem taką oto sytuację :


Króciec oznaczony czerwoną strzałką.
Obrazek

A to zostało z zaślepki, która na nim siedziała. Po dotknięciu ręką spadła - w ogóle nie trzymała. Zapocenie wskazywało na dużą ilość powietrza, które sobie tamtędy wędrowało.
Obrazek

Dorobiłem nową zaślepkę ze zbrojonego wężyka z wkręconą w niego śrubką na silikon.

Po skasowaniu adaptacji, procedurze zaadaptowania silnika, po przejechaniu ok 30km, wreszcie spod korka czuć olej a nie olej z benzyną :super:

Wielkie podziękowania dla RoberTOEZ, bez którego wiedzy i wskazówek nie doszedłbym do tego tak prędko, generując przy tym pewnie zbędę koszty :padam:

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL