BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 09:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] m43b18 faluje i szarpie
PostNapisane: 16 marca 2016, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B18
Cześć,

Od początku jak mam auto miałem problem ze sporadcznym spadkiem obrotów na biegu jałowym do ok. 500obr/min zaraz po wybiciu biegu. Jak miałem okazję to odczytałem błędy z kompa - sonda lambda była uszkodzona. Kupiłem oryginał BOSCH 0258003810 i wymieniłem jakoś w grudniu. Znowu mam problem z autem, jak jest zimny to szarpie, dzisiaj jechałem "żabką"… Na jałowym falują obroty aż trzęsie budą. Pod kompem pokazuje znowu błąd lambdy (tylko ten jeden i zawsze taki sam):

Obrazek

Na ciepłym z reguły się uspokaja, przy czym mocno kopci na jałowym. Wg odczytów z kompa w momencie jak jest błąd lambdy, sonda nie pracuje i zatrzymuje się na wartości 0.44V - nie jestem pewien ale chyba cały czas ma tę wartość jak jest błąd, muszę to jeszcze sprawdzić. Po usunięciu błędów sonda zaczyna normalnie pracować, ale czasem kilka minut, czasami od razu wywala błąd, a czasami i ze dwa dni - i w tym momencie nie odczuwam problemów z silnikiem.

W zasadzie problem wydaje się być oczywisty, jednak sonda jest nowa, oryginał z aso-bmw.pl, zrobiłem na niej może z 3000km. Naprawdę mogła paść? Chyba że ten błąd mówi coś innego, dlatego prosiłbym o weryfikację mojego toku myślenia.

Z góry dziękuję i i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b18 faluje i szarpie
PostNapisane: 18 marca 2016, 13:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 219
Moje BMW: x5 e70
Kod silnika: m57n2
czy masz LPG?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b18 faluje i szarpie
PostNapisane: 18 marca 2016, 15:13 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Odma??? Otwórz korek wlewu oleju na włączonym silniku powinna sie zadusić i wtedy wymień odme . Sprawdź czy ssie korek przyłóż ręke , niech ci ktoś pomoże zgasi i zapali ...

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b18 faluje i szarpie
PostNapisane: 19 marca 2016, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
siedzi przepływka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m43b18 faluje i szarpie
PostNapisane: 6 marca 2017, 19:29 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B18
Muszę odświeżyć temat. Na przestrzeni tego czasu szukałem cały czas rozwiązania problemu i całkowicie zapomniałem o tym wątku na forum... Przepraszam.

Z sonda lambda wyjaśnił się temat - podczas montażu LPG gazownik odłączył przekaźnik lambdy... Podpięte i jest ok, nie kopci już auto.

Problem z obrotami dalej występuje. Z moich obserwacji, zazwyczaj jest to w trakcie deszczu lub po deszczu jak jest jeszcze mokro. Dodatkowo w takcie jazdy w nocy zaczęły czasami przygasać mi światła, tak jakby na ułamek sekundy je wyłączyć - tylko światła reszta jak radio działa OK. Jak przygasają na jałowym to silnik nie faluje/przygasa, ale jak silnik przygasa to światła też przygasają ale dużo mniej.

Odpowiadając na pytania, LPG jest, stag go fast, wtryski baraccuda i reduktor shark.

Odmę sprawdzałem, była uszkodzona, Wymieniłem na nową MEYLE, teraz zachowuje się silnik tak jak napisał starscream. Chociaż widzę, że leci przez nią olej do kolektora (wczoraj rozbierałem), nie jest go dużo ale taki film olejowy w kolektorze jest.

Poza tym w tym czasie wymieniłem:
Świece nowe NGK - wymontowałem oryginalne NGK sygnowane BMW jeszcze, pewnie od nowości tam siedziały w każdym razie normalne ślady żużycia
Kable wysokiego napięcia - BERU nowe
Uszczelki metalowe kolektora dolotowego, nowe ori BMW,
Przewód odmy, nowy ori BMW
Przewód podciśnienia listwy wtryskowej - był pęknięty, nowy ori BMW
Wyczyściłem przepustnicę,
Filtr powietrza MANN
Alternator, regenerowany,
Masa silnika

Sprawdziłem:
TPS - wartości napięcia w zakresie 0,45V - 4,26V - wg tego co wyczytałem są ok, chodzi płynnie nie zacina się,
silnik krokowy - podmianka od kolegi z takiego samego auta i to samo, mój u niego chodzi idealnie.
Klapka przepływki chodzi gładko, nie zacina się. Jeszcze chce sprawdzić omomierzem, bo ponoć można, ale jeszcze nie znalazłem info jak.

Ostatnio wymontowałem całą wiązkę silnika szukając zaśniedziałych wtyczek czy wilgoci (zaraz po deszczu) czy przełamanych kabli - śniedzi nie było, kable wydają się ok.

Ostatnio kupiłem kabel do lpg, w sofcie mają oscyloskop pozwalający odczytać pracę silnika, z moich obserwacji wynika (o ile do jest na tyle dokładne), że przygasanie następuje zaraz po spadku napięcia do 13V, napięcie się stabilizuje i obroty wracają - całość trwa ok sekundy. I cały czas mi pokazuje błąd niskiego napięcia sterownik gazu - wczoraj po nocy na aku było 11.9V. Pewnie padł bo ma już ponad 4 lata. Od 3 dni też przestał palić na dotyk - teraz odpala gdzieś po 2-3 sekundach jak jest zimny, ciepły na dotyk. Może to powiązane z akumulatorem - muszę sprawdzić jakie ma napięcię w trakcie rozruchu jeszcze. W każdym razie i tak będzie kupiony nowy jeszcze w tym tyg. Tutaj pytanie teraz mam 55ah varty, mam klimatronik, grzane fotele - może lepszy będzie 61ah, taki jeszcze wejdzie do obudowy a różnica w cenie żadna.

W kompie nadal nie ma żadnych błędów. Szukam jeszcze info czy z live data można sprawdzić u mnie przepływkę - mam swojego kompa więc mogę spróbować.

W planach mam:
Kupić nowy aku
Sprawdzić w weekend czujniki wału i wałka rozrządu, omomierzem wg instrukcji w "Sam naprawiam" i odpinając na zmianę - znalazłem tu na forum, że ponoć na jednym auto powinno odpalić, prawda to?
przepływkę - omomierzem/INPA i chyba kupię jakąś używkę, bo nie mam nikogo kto da mi na podmianę, zwłaszcza że problem nie występują u mnie zawsze...

Jak macie jeszcze jakieś porady co mogę sprawdzić sam, bez kupowania to proszę powiedźcie. Trochę już wpakowałem w to auto pracy i już szlak mnie trafia, że dalej nie mogę znaleźć przyczyny...

Zapomniałem o najważniejszym:
W momencie kiedy ma napad falowania lub przygasania i odepnę sinik krokowy to obroty trzyma idealnie (jak jest nagrzany), oczywiście są wyższe ale trzyma idealnie. Tylko jak pisałem, krokowiec sprawny, bo był podmieniany i sprawdzany na innym aucie. Po odpięciu przepływki od razu po odpaleniu gaśnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL