BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 19:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46
Witam.
Mam problem i moze ktos zna taki przypadek. Mianowicie w trakcie drogi postanowilem zatankowac auto. Po zatankowaniu odpalalem auto i w zasadzie w tym samym momencie puscilem sprzeglo /moze to tez bedzie mialo znaczenie - nie za bardzo sie znam/ i wyskoczyla mi taka o to ikonka
Obrazek
zaraz po pojawieniu chcialem skasowac bledy /niestety ciagle wyskakiwaly/ by moze dojechac w miare normalnie do domu wyskoczyly mi dwa bledy:
P1050 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność obwodu prądowego
P1062 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - maksymalne położenie skoku nieosiągnięte

Wrocilem do domu i podlaczylem INPE ktora pokazala cos takiego:
Obrazek

Aaaaa.. i jeszcze jedna rzecz.. w momencie jak sa te bledy przy odpalaniu slychac odlos metaliczny /jakby cos na jakis zebatkach chrobotalo/ tylko w momencie odpalania.. taki pojedynczy zgrzyt..

Skasowalem bledy inpa i wszystko wrocilo do normy ale po przejechaniu ok 5km znow blad wrocil i tryb awaryjny sie wlaczyl..

Ma ktos jakis pomysl? od czego zaczac? moze jakies czujniki? dodam ze szukalem na forum podobnych problemow i nic nie znalazlem /chybaze czegos nie dostrzeglem/
Z gory dziekuje za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 17:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Odłącz akumulator na kilka minut miałem podobnie po odłączeniu aku check po paru km zgasł.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 18:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
niedawno przerabialem to w E46, cieżki przypadek... poprzez adaptacje siłownika valvetronic, przez wymiane czujnika położenia tegoż silnika a skończyło się na wymianie silniczka.

niby dział niby sie programował ale podczas jazdy gdzies zawieszał się i generował błąd. Metaliczny głos jest niepokojący rozrząd albo wałek mimośrodowy jest uszkodzony. Tak czy inaczej w kazdym przypadku konieczne jest zdjęcie pokrywy silnika

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46
Cytuj:
Odłącz akumulator na kilka minut miałem podobnie po odłączeniu aku check po paru km zgasł.


Mysle ze to nic nie da.. to chyba to samo co kasowanie bledow ??

Cytuj:
niedawno przerabialem to w E46, cieżki przypadek... poprzez adaptacje siłownika valvetronic, przez wymiane czujnika położenia tegoż silnika a skończyło się na wymianie silniczka.

niby dział niby sie programował ale podczas jazdy gdzies zawieszał się i generował błąd. Metaliczny głos jest niepokojący rozrząd albo wałek mimośrodowy jest uszkodzony. Tak czy inaczej w kazdym przypadku konieczne jest zdjęcie pokrywy silnika


Dzis pokasowalem bledy, odpalilem auto i chodzi normalnie. Przy odpalaniu nie ma tego "zgrzytu". Wyglada na to ze wystepuje on tylko w trybie awaryjnym. Pojezdzilem troche /moze 7km/ i nadal ok.. pozniej podjechalem do sklepu /moze jakies 5km/ i po powrocie w INPIE juz widnial ten pierwszy blad "VVT-Ansteuerung" - co prawda jeszcze tryb awaryjny sie nie wlaczyl ale juz wyskoczyl..
Jak sie adaptuje valvetronica w INPIE?? i czym jest opcja
"VVT-Anschlag ansteuern" - nie chce nic zepsuc dlatego pytam nim klikne :P

Rozmawialem z mechanikiem ze mial takie auto i wydawalo sie ze Valvetronic.. przy rozbieraniu okazalo sie ze cos sie tylko "przywiesilo" ale nie wiem dokladnie o co chodzilo.. :)

Czyli Zywiec mowisz ze nie ma co sie zajmowac czujnikami i od razu sciagac pokrywe silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 08:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1231
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
No mi raczej nic nie rzęźi , ani stuka poprostu raz jechałęm z pracy i nagle mi się zapalił check engine ale auto pracowało ok spalanie też ok. posłuchałem znajomego zdiałem klemę od akumulatora na 5 minut po załaczeniu bład swiecił dalej ale na drugi dzien po odpaleniu już kontrolka zgasła.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 15:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
ja mowie na swojej autopsji, blad o ktorym piszesz powracal u mnie po rozgrzaniu auta praktycznie, ale check engine zapalal sie po zrobieniu powiedzmy 40 km samochodem tak na oko, bo klient jechal do domu i pod domem wchodzil w tryb awaryjny :P

Ja podłączałem się Boschem KTS, w inpie musialbys poszukac. Poszukaj w inpie czy jest wartość otwarcia zaworów jesli po skasowaniu błedu stoi na jednej wartości to juz jest na drodze do uruchomienia trybu awaryjnego. Sam samochod z tym uszkodzeniem chodził niecco głosniej jesli chodzi o zasysanie powietrza, bo zawory były w trybie awaryjnym i były otwarte na 9mm z kawałkiem. (tak jak w wiekszosci po zdjęciu obudowy filtra powietrza). Dynamika bardzo delikatnienie zmniejszona dla kogos niewyczulonego praktycznie nie do odczucia.

Zaczałbym od adaptacji i zobaczyc co potem się dzieje. Pozniej rzucic okiem na czujnik pozycji układu valvetronic i sam silniczek.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46
Cytuj:
No mi raczej nic nie rzęźi , ani stuka poprostu raz jechałęm z pracy i nagle mi się zapalił check engine ale auto pracowało ok spalanie też ok. posłuchałem znajomego zdiałem klemę od akumulatora na 5 minut po załaczeniu bład swiecił dalej ale na drugi dzien po odpaleniu już kontrolka zgasła.

Pewnie inny przypadek ale dzieki za podpowiedz.. kazda jest cenna :)
Cytuj:
ja mowie na swojej autopsji, blad o ktorym piszesz powracal u mnie po rozgrzaniu auta praktycznie, ale check engine zapalal sie po zrobieniu powiedzmy 40 km samochodem tak na oko, bo klient jechal do domu i pod domem wchodzil w tryb awaryjny :P

Ja podłączałem się Boschem KTS, w inpie musialbys poszukac. Poszukaj w inpie czy jest wartość otwarcia zaworów jesli po skasowaniu błedu stoi na jednej wartości to juz jest na drodze do uruchomienia trybu awaryjnego. Sam samochod z tym uszkodzeniem chodził niecco głosniej jesli chodzi o zasysanie powietrza, bo zawory były w trybie awaryjnym i były otwarte na 9mm z kawałkiem. (tak jak w wiekszosci po zdjęciu obudowy filtra powietrza). Dynamika bardzo delikatnienie zmniejszona dla kogos niewyczulonego praktycznie nie do odczucia.

Zaczałbym od adaptacji i zobaczyc co potem się dzieje. Pozniej rzucic okiem na czujnik pozycji układu valvetronic i sam silniczek.

Rozumiem.. dziekuje za podopowiedz.. poszukam w inpie choc mam po niemiecku a w zasadzie za bardo tego jezyka nie znam.. Moze faktycznie dynamika jest nieco chyba inna.. ale trudno powiedziec.. bede szukal mozliwosci, jak cos sie wyklaruje to na pewno dam znac..

jakby ktos mial mozliwosc napisac lub podeslac linka do jakiegos opisu czy jest mozliwosc adaptacji w inpie.. lub jakims innym programie /ktory zadziala na zwyklym kabelku z allegro/ to bede wdzieczny..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 20:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
napewno disem sie da ale sam tego nie robile. Z tego co sie orientuje to powinien poleciec na kablu usb od inpy.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 15 kwietnia 2016, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46
Zywiec napisał(a):
napewno disem sie da ale sam tego nie robile. Z tego co sie orientuje to powinien poleciec na kablu usb od inpy.


tak wlasnie.. DISem to zrobilem
jakby ktos szukal jest to ta opcja:
Obrazek

zobaczymy co dalej bedzie sie dzialo.. bede relacjonowal :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 15 kwietnia 2016, 11:23 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
przerabiałem temat, szykuj się na wymiane servomotoru.
1000zl w ASO, zamiennik połowe tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 15 kwietnia 2016, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46
pacyk napisał(a):
przerabiałem temat, szykuj się na wymiane servomotoru.
1000zl w ASO, zamiennik połowe tego


oczywiscie jak bedzie trzeba to bedzie wymieniony.. nie mniej wczesniej chce wykluczyc inne mozliwosci ktore bez nakladow finansowych moge sprawdzic.. po weekendzie dostane jeszcze dwa czujniki.. jeszcze je podmienie do sprawdzenia..
U Ciebie byly takie same objawy? tez na poczatku wystepowaly a pozniej przez jakis czas bylo ok?
I wymieniales na org. czy zamiennik?
W serwisie 1000zl calosc kosztuje czy tylko czesc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 00:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 1886
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115743
były te same objawy co u ciebie, tylko potem już ciągle klepał jakby korby bokiem pouciekały.
sam servomotor około 1000pln, ale tydzien pozniej VDO czy Siemens zaczął robić zamienniki chyba za około 450 pln
robota też do najprostszych nie należy, bo ten servomotor wchodzi tylko w określonej pozycji, a dostęp do niego jest od ściany grodziowej i trzeba nim celować na ślepo.
potem jeszcze adaptacja kompem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 16 kwietnia 2016, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46
pacyk napisał(a):
były te same objawy co u ciebie, tylko potem już ciągle klepał jakby korby bokiem pouciekały.
sam servomotor około 1000pln, ale tydzien pozniej VDO czy Siemens zaczął robić zamienniki chyba za około 450 pln
robota też do najprostszych nie należy, bo ten servomotor wchodzi tylko w określonej pozycji, a dostęp do niego jest od ściany grodziowej i trzeba nim celować na ślepo.
potem jeszcze adaptacja kompem.


Dzieki za informacje.. zobaczymy jak to bedzie u mnie.. zastanawiam sie dlaczego tylko klepal przy opalaniu i tylko w trybie serwisowym.. na ta chwile dziala normalnie.. hmmmm.. zobaczymy jak to dalej wyjdzie.. w razie co bede informowal :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 27 czerwca 2016, 20:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: E90 320i
Kod silnika: N46
Wiec po dluzszym okresie przyszedl czas na wymiane silownika- i problem sie rozwiazal.. bledy sie nie pojawiaja.. auto dziala jak nalezy :)
Dziekuje za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] N46 tryb awaryjny - bledy VVT
PostNapisane: 2 maja 2017, 00:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 1
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46
...
po wymianie silniczka , adaptacja zrobila sie automatycznie wystarczylo wlaczyc zaplon i odczekac 30s

pozdr :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 134 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL