BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] BMW E90 320d szarpanie silnikiem i falowanie obrotów
PostNapisane: 29 kwietnia 2016, 10:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: BMW E90 320d
Witam wszystkich forumowiczów i jeśli nie w tej rubryce napisałam temat, to z góry przepraszam, jestem tu nowa; w dodatku baba ;)
Zakupiłam auto jak w tytule z 2007 roku 163km. Od pół roku zmagam się z szarpaniem silnika na biegu jałowym.
Obroty lekko falują, zazwyczaj po 15 sekundach od zatrzymania (ale tylko na rozgrzanym silniku, po dłuższej jeździe). Obroty falują, silnikiem szarpie, zaczyna się dławić, jakby mieszanka nie dochodziła i śmierdzi ropą, jest lekki szary dym. Auto nie traci na mocy, problem ginie na wysokich obrotach.
Kupując je wiedziałam, że turbina jest do wymiany (wtedy nie szarpało).
Wymieniłam turbinę na oryginał mitsubishi (do tego 2 filtry wymienione, przewody pod ciśnieniem wyczyszczone, olej zmieniony) i wtedy pojawił się problem.
Za miesiąc auto zaczęło palić 12l, od razu wtrysk. Wysłałam wszystkie do Gryfina, sprawdzili, jeden trup od razu zakupiłam (również oryginał), reszta ma piękne wyniki.
A błąd dalej.
Wymieniłam:
- czujnik położenia wału,
- przepływomierz,
- egr,
- filtr paliwa
- przeczyściłam cały kolektor (klapy ładnie się domykają, nieuszkodzone)

Zwiedziłam kilka warsztatów, włącznie z ASO w Gdańsku i nikt nie potrafi pomóc. :(
Na komputerze nie wyświetla błędów, raz na jakiś czas pojawia się błąd: nierówna praca silnika, a tak nic.
I tak jeżdżę, szarpie mocniej, biegnę znowu na komputer, w oczekiwaniu że jakiś nowy błąd się pojawi i tydzień temu wyskoczył: klapy na kolektorze. Potem znowu nic.
Nikt nie potrafi mi pomóc, nie mam już siły do tej usterki, bardzo proszę pomóżcie, może jakiś nowy pomysł się pojawi.
Tak jak pisałam wcześniej, cały kolektor sprawdzony, wyczyszczony i mechanik kłóci się dosłownie ze mną, że kolektor jest na 100% sprawny i żeby nie wymieniać, że szkoda pieniędzy.
I jak mam to auto 8 miesięcy to raz kiedyś pojawił się błąd check engine,który po wykasowaniu nigdy więcej nie powtórzył się.

Silnik auta pięknie pracuje, przyśpieszenie ma dobre (lepsze jak moja 5 z 2009 chociaż ma więcej koni)

Dosłownie błagam o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW E90 320d szarpanie silnikiem i falowanie obrotów
PostNapisane: 6 maja 2016, 15:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 750i
Kod silnika: m70b50
to może już się urwała ( naderwała) ta klapa?
sprawdzałaś klapki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW E90 320d szarpanie silnikiem i falowanie obrotów
PostNapisane: 30 stycznia 2017, 19:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e90 320d
Witam, udało się usunąć awarię? Mam dokładnie to samo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW E90 320d szarpanie silnikiem i falowanie obrotów
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e46 320 150hp
Kod silnika: M47n
Podpinam się, również mam problem z szarpaniem...
Silnik szarpie zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy , na zimnym i na ciepłym, czasem praktycnzie niewyczuwalnie, a czasem przy mocniejszym depnięciu, bardzo mocno szarpie..
Inpa żadnych błędów , jedyny co sie pojawia to od elektrycznej pompki płynu chłodzącego, ale to raczej nie ma nic wspólnego ...
Nowe termostaty egr i główny
Nowy olej i filtr oleju i powietrza
Wymieniony filtr paliwa na nowy Mann , - brak efektu
Wyczyszczony EGR, - brak efektu
Czujnik ciśnienia listwy CR podmieniony na inny 100% sprawny - brak efektu
Przepływomierz sprawny, odpięty do testów -brak efektu.
Korekty wtryskiwaczy na ciepłym silniku na biegu jałowym
wtr 1 -1.38 mg
wtr 2 +0,07 mg
wtr 3 +0,75 mg
wtr 4 +0,55 mg

A innym razem pokazują :

wtr 1 -0,41 mg
wtr 2 +0,29 mg
wtr 3 +0,08 mg
wtr 4 +0,03 mg
Czyli korekty w sumie dobre.... Brak mi pomysłów.
Moze ktoś coś poradzi ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW E90 320d szarpanie silnikiem i falowanie obrotów
PostNapisane: 29 grudnia 2017, 21:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: e90 320d
Witam , zapomniałem zapisać co u mnie pomogło, miałem taki sam problem jak "szpilka" i u mnie rozwiązaniem problemu była wymiana wszystkich wtryskiwaczy na fabrycznie regenerowane przez firmę Bosch. Długo analizowałem temat, ale udało mi się trafić za pierwszym razem. To, że wtryskiwacze mają mało odbiegające od siebie korekcje nie znaczy ze nie są zajechane, dlatego że korekcje nie pokazują stopnia zużycia wtryskiwaczy , lecz tylko różnice miedzy nimi. Jednak u mnie objaw występował jak jeden z najbardziej zużytych wtryskiwaczy odbiegał znacznie, działo się to powyżej 85oC temperatury cieczy chłodzącej. Wymiana jednego nie przyniosła rozwiązania problemu, dopiero wymiana wszystkich na fabrycznie regenerowane (nie mylić z regenerowaniem przez Bosch Service). Nie oznacza to jednak, że u Ciebie winę ponoszą wtryskiwacze.
Podobny problem jak u "falko 29" miałem z innym autem, innej marki. Objawy bardzo podobne. Pomogła poprawa połączeń elektrycznych za pomocą "kontaktu"( preparatu do poprawy połączeń elektrycznych). Połączenia elektryczne czyli np. wszystkie wtyczki które można było znaleźć przy silniku(wtryskiwacze, wszelakie czujniki, regulator ciśnienia na listwie wtryskowej, itp.), połączenia czujników przy pedałach, wtyczki od komputera( sterownika), skrzynki z połączeniami elektrycznymi (różne w zależności od marki i modelu), masy itp. U mnie objawy ustąpiły po takim zabiegu wiec dzielę się tym efektem.
Od siebie mogę dodać, że warto zawsze doprowadzić do stanu w którym nie ma żadnych błędów w silniku. Każdy uszkodzony element elektryczny może dawać zwarcia na różne obwody w silniku i generować różne objawy np. szarpania. Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] BMW E90 320d szarpanie silnikiem i falowanie obrotów
PostNapisane: 5 stycznia 2018, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: e46 320 150hp
Kod silnika: M47n
WItam
Popsikałem kontakem wszystkie możliwe wtyczki i efektu brak. Co ciekawe po wymianie zaworu ciśnienia CR tego od strony kabiny, auto nagle wyzdrowiało ! Zero szarpania na ciepłym, zimnym, na postoju nie falowały obroty, silnik nie szarpał w trakcie jazdy. Ale... Dzisiaj odpalam i to samo co było, także nie mam pojęcia co z tym robić...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL