BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 14:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 15:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
Czołom,
Mam od dłuższego czasu (w zasadzie od początku kiedy posiadam ten samochód) problem z silnikiem. Byłem już w kilku warsztatach w tym w dwóch specjalizującym się w naprawie samochodów BMW (jeden w Tarnowie drugi w Krakowie) i naprawione zostało wszystko w koło, tylko problem zasadniczy nadal nie zniknął.
Problem był taki, że w mojej ocenie silnik nie pracował idealnie równo, tylko były wyczuwalne lekkie drgania oraz ubywało oleju (około 1 litr na 2000 km przy jeździe po mieście oraz około litr na 500 km przy jeździe 170 km/h na autostradzie). W miedzy czasie w silniku padła uszczelka pod głowicą, która została wymieniona. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, oczywiście wcześniej głowica została splanowana, gniazda zaworowe wyszlifowane i wymienione zostały uszczelniacze zaworowe. Silnik nadal brał olej - tyle samo co przedtem. Następnie w silniku została wymieniona odma, komplet cewek zapłonowych na oryginalne (jedna seria z data produkcji z tego samego dnia) oraz łańcuch rozrządu, zostały również zregenerowane vanosy. Po wszystkich naprawach TEORETYCZNIE została zmierzona kompresja i warsztat zajmujący się serwisem BMW (ten w Tarnowie) oznajmił, że silnik jest w bardzo dobrym stanie. Kompresja według tego warsztatu wyniosła odpowiednio: 13 / 13 / 12,9/ 13/ 13 / 13,5 . Wszytko już miało być pięknie, ale olej dalej jak znikał tak znikał. Zaświecił się też Check Engine i wyżej wymieniony warsztat po podłączeniu do komputera uznał, że wypadają zapłony na cylindrze 5 i 6 ( te najbliżej kabiny). Zalecono przełożenie cewek z cylindrów 5 i 6 na cylindry 1 oraz 2 żeby wykluczyć wadliwość cewek. Skasowano Check Engine i pojechałem. Kontrolka Check Engine już więcej się nie zaświeciła ale ojej znikał nadal.
Pojechałem, więc do konkurencyjnego warsztatu do Krakowa tam podłączyli komputer i mimo, iż kontrolka już się nie zaświeciła stwierdzili, że jest wypadanie zapłonów na cylindrze 5. Zmierzyli kompresję i wyszła odpowiednio: 12,5 / 12,5 / 11,5 / 11 / 10 / 11,5. Zrobili też próbę olejową i stwierdzili że kompresja we wszystkich cylindrach się wyrównała. Uznali, że najpewniej są do wymiany pierścienie . Koszt naprawy około 6 tyś złotych.
Szlag mnie trafia już z tym silnikiem a może raczej z mechanikami.
Mam w związku z tym pytania. Czy jest sens naprawiać w nieskończoność ten silnik? :mur: Czy ktoś zna jakiś wiarygodny warsztat samochodowy z Małopolski lub Sląska lub Podkarpacia , który zna się na tych ślinikach ? Może warto wypierniczyć ten silnik i włożyć używany silnik o większej pojemności np 2,8 ???
Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 16:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Spróbuj zalać płukankę do starego oleju może masz zapieczone pierścienie ? (bądź nafte to cylindrów na 24h i zmiana oliwy)
Co do warsztatu to '' Groupe A.I.E '' Poszukaj na necie.(nie znam lepszego)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
Cały problem w tym, że przedostatni warsztat (ten w Tarnowie) podczas tych napraw wymienił olej i do oleju dodał jakiś środek płuczący. Olej bierze jak brał a może nawet nieco więcej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 16:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
A na jakim oleju jeździsz teraz ?
Podpytaj rorafalki on handluje dobrymi środkami (olejami) może coś Ci podpowie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
bawarczyk88i napisał(a):
A na jakim oleju jeździsz teraz ?
Podpytaj rorafalki on handluje dobrymi środkami (olejami) może coś Ci podpowie .


Przedostatni warsztat wlał olej: MOTUL 8100 X-MAX 0w40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 12
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47n
to ja moze z troszeczke innej beczki dodam od siebie tyle , kiedys wujek miał escorta 1,4 który lubiał łykac olej i nierówno chodził . Wujek stwierdził ze wleje mu ceramizer , oczywiscie wysmiałem go :P ale po jakichs 3 tys km szczena mi opadła auto przestało brac olej , silniczek zaczął równo i troche ciszej chodzic . Później ja miałem problem z moją byłą e34 m20b20 , silnik dość leciwy o przebiegu ponad 600 000 km , ciezko odpalał i słaby był , po ceramizerze problem z odpalaniem przestał wystepowac . Zaraz zostane wysmiany pewnie , ale ja jestem mile zaskoczony skutecznościa tego srodku. Natomiast w twoim przypadku jezeli sciagałeś głowice i tuleje w bloku nie były wytarte to moze warto pokusić sie o wymiane samych pierscieni u jakiegos ogarnietego mechanika a nie w serwisie , same pierscienie to ok 800zł plus robocizna . Ja na twoim miejscu uznałbym ze to znak z niebios i wsadził bym 2,8 :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 17:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Najpierw trzeba zrobić prawidłową diagnozę,bo wywalenie 6 kawałków bez gwarancji sukcesu to trochę dużo,z południa polski dokładniej z podkarpacia słyszałem o dobrym gości w tematach beemek,prowadzi działalność niedaleko Rzeszowa ma na imie Mateusz i chyba ma nawet strone w necie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 18:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23109
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Odstaw autko do Leo ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
Zimny napisał(a):
Najpierw trzeba zrobić prawidłową diagnozę,bo wywalenie 6 kawałków bez gwarancji sukcesu to trochę dużo,z południa polski dokładniej z podkarpacia słyszałem o dobrym gości w tematach beemek,prowadzi działalność niedaleko Rzeszowa ma na imie Mateusz i chyba ma nawet strone w necie.



Chodzi o tego Mateusza ??? https://www.google.pl/maps/place/Mateus ... d21.915321


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 18:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
Szczurek1986 napisał(a):
Odstaw autko do Leo ;) ;)

O którego Leo chodzi ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 18:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Tak,to ten gościu z Mrowli.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 21:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Woody75 napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
Odstaw autko do Leo ;) ;)

O którego Leo chodzi ???



O tego viewtopic.php?f=1&t=135189

Ja robiłem u niego swoją furę i byłem w szoku , wszystko zrobione idealnie.
Chłopaki naprawiają auta od dzieciaka i tylko BMW, ich robota kosztuje ale warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 23:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Masz m54 czy m52? Ten pierwszy znany jest ze zlopania oleju i falujacych obrotow. Wymoeniles w tym piecu wszystko, wiec zostaja pierscienie. Kupisz drugi taki sam lub gorszy. 6000 za wymianę pierscieni? Ktoś na głowę upadł?

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 5 lipca 2016, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
dziabi3 napisał(a):
Woody75 napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
Odstaw autko do Leo ;) ;)

O którego Leo chodzi ???



O tego viewtopic.php?f=1&t=135189

Ja robiłem u niego swoją furę i byłem w szoku , wszystko zrobione idealnie.
Chłopaki naprawiają auta od dzieciaka i tylko BMW, ich robota kosztuje ale warto.


Wybacz, ale z Podkarpacia jechać do Wrocławia żeby naprawić auto ....Rozumiem że Leo właśnie we Wrocku urzęduje ? Tak czy siak dzięki za info. Może się przyda jako ostatnia deska ratunku ...oby nie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
kirpek napisał(a):
Masz m54 czy m52? Ten pierwszy znany jest ze zlopania oleju i falujacych obrotow. Wymoeniles w tym piecu wszystko, wiec zostaja pierscienie. Kupisz drugi taki sam lub gorszy. 6000 za wymianę pierscieni? Ktoś na głowę upadł?


Mój silnik to M54 B22 o pojemności 2171 cm³ i mocy 170 KM. Zapala na tyk , obroty są równiutkie, nie kopci tylko wpiernicza spore ilości oleju i odnoszę wrażenie, że na wolnych obrotach potrafi delikatnie drgać. No i wyskakuje na kompie wypadanie zapłonów. czasem na 5 i 6 cylindrze a czasem na 5-tym. Serwis w Krakowie po zmierzeniu kompresji oznajmił: Najpewniej trzeba wymienić pierścienie. Będzie to kosztowało 4500 zł nie licząc pierścieni. Pytam, więc ile trzeba liczyć za całość. Odpowiedź no tak do 6 tysięcy złotych :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 00:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 153
Lokalizacja: Ciechocin
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52
Z tego co piszesz to raczej pierścienie do wymiany, Ja osobiście bym sprawdził jeszcze w innym warsztacie kompresje i wymienił pierścienie skoro cała reszta jest zrobiona.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 00:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
viewtopic.php?f=1&t=157371&hilit=kompresja+m54
poczytaj, nie zaszkodzi spróbować.

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 05:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
M54 słynie z łykania oleju i łyka go przez pierścienie. W swoim silniku sporo zrobiłeś (vanosy, głowica) więc niekoniecznie jest dobrym pomysłem wywalanie go.

6tys zł to chyba za kapitalny remont silnika! Jesli wymienisz same pierścienie to kosztów wyjdzie niewiele więcej jak za wymianę uszczelki pod głowicą. Owszem, fajnie byłoby zmienić panewki ale z drugiej strony nie jest to najsłabszy punkt tego silnika więc nie popadajmy w skrajności.

Niejeden już walczył z żarciem oleju przez m54. Wymienia się uszczelniacze zaworowe bo to stosunkowo prosty temat ale często nie daje to efektu. Jeśli na zapieczone pierścienie nie pomaga płukanka to pozostaje tylko ich wymiana.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 06:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23109
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Woody75 zdaję Sobie sprawę z tego że nie masz blisko do Leo ale zwyczajnie czasem warto dołożyć troszkę kilometrów i mieć pewnie autko zrobione :P Tylko podpowiadam reszta należy do Ciebie ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 06:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23109
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Woody75 zdaję Sobie sprawę z tego że nie masz blisko do Leo ale zwyczajnie czasem warto dołożyć troszkę kilometrów i mieć pewnie autko zrobione :P Tylko podpowiadam reszta należy do Ciebie ;) ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 124 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL