BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 23:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 12 lipca 2016, 23:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
kaczorek79 napisał(a):
Nie wiem skąd te ceny, jak kompletny silnik do swapa na 2.8 kosztuje 2 kzł, przekładka około 1,5 kzł. Zanim zaczniesz inwestycje, jak w Maybacha, proponuję Ci zmień olej przy kolejnej wymianie na Valvoline VR1 5W50 poprzedzony prawie !!!godzinną!!! płukanką Liqui Moly 2662. Powinien zejść ze zużyciem oleju w okolice 0,2-0,3/1000. Następnie jeździj i nie myśl o tym.
Wiesz, jak kupiłem rok temu e46 z M54B22 to na początku prawie litr na 1000 brał. Bez żadnych remontów, dzięki samej chemii uzyskałem zużycie 0,25/1000 przy oleju VR1, obecnie na oleju 0W40 mam przejechane 2500 km i jeszcze na minimum nie zeszło, a dzień w dzień jeżdżę z V=160-180, bo mam taką drogę do pracy.


0W40 zje o wiele więcej niż 5W50 vr1, jest to zauważalne.

Co ciekawe valvoline zaczyna znikać powyżej 6 tyś km jakby dopiero tracił swoje właściwości.
Fusch 0W40 zaczyna znikać już po 3tyś km i to mocno zauważalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 13 lipca 2016, 01:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
dziabi3 napisał(a):
kaczorek79 napisał(a):
Nie wiem skąd te ceny, jak kompletny silnik do swapa na 2.8 kosztuje 2 kzł, przekładka około 1,5 kzł. Zanim zaczniesz inwestycje, jak w Maybacha, proponuję Ci zmień olej przy kolejnej wymianie na Valvoline VR1 5W50 poprzedzony prawie !!!godzinną!!! płukanką Liqui Moly 2662. Powinien zejść ze zużyciem oleju w okolice 0,2-0,3/1000. Następnie jeździj i nie myśl o tym.
Wiesz, jak kupiłem rok temu e46 z M54B22 to na początku prawie litr na 1000 brał. Bez żadnych remontów, dzięki samej chemii uzyskałem zużycie 0,25/1000 przy oleju VR1, obecnie na oleju 0W40 mam przejechane 2500 km i jeszcze na minimum nie zeszło, a dzień w dzień jeżdżę z V=160-180, bo mam taką drogę do pracy.


0W40 zje o wiele więcej niż 5W50 vr1, jest to zauważalne.

Co ciekawe valvoline zaczyna znikać powyżej 6 tyś km jakby dopiero tracił swoje właściwości.
Fusch 0W40 zaczyna znikać już po 3tyś km i to mocno zauważalnie.


Wleję do tego silnika jakiś dobry syntetyczny olej 10W40 i zobaczymy czy to coś wniesie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 13 lipca 2016, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M52b25 T
Ostatnio kupowałem tłoki z M54 miały bardzo dużo nagaru z spalonego oleju , tłoki w stanie idealnym trzymały wymiary ,silnik trzymał kompresje tylko brał duże ilości oleju -silnik był od znajomego . Jak się później okazało to pierścienie na zamkach 1 i 2 miały po 0.35mm a 3 zgarniający miał około 1,2mm .

_________________
MOJE BMW TURBO - http://xn--bmwklubpoudnie24-ryc.pl/view ... cd5811e0d5
PRZYSPIESZENIE III BIEG - http://www.youtube.com/watch?v=fqZTpvXug5Q
OPIS SWAPU - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 5&t=128821
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 13 lipca 2016, 20:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Woody75 napisał(a):

Wleję do tego silnika jakiś dobry syntetyczny olej 10W40 i zobaczymy czy to coś wniesie.


Żaden 10W40 :dobani:
Pradawni Bogowie mówią, że najlepszym lekarstwem na duży pobór oleju jest właśnie Valvoline VR1 5W50 i żaden inny olej. Ostatnio wlałem taki olej kumplowi do starego Lexa SC 300 i przestał brać, a wcześniej były częste dolewki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 27 lipca 2016, 23:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
Check Engine w bmw?? :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 31 lipca 2016, 20:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1100
Moje BMW: pocket rocket 323ti
Kod silnika: r6 :)
Garaż: Pocket rocket 323ti vel dzikus
Smoczyca 645ci vel dziadkowóz
Padam na pysk.
Co rusz pojawiają sie tematy, ze znikajaca oliwa, wypadajacymi zaplonami, falujacymi obrotami na forum. Dotycza silnikow serii n, czy m54. Ostatnio nawet e90 pojawilo sie z takim pro (co nie dziwne)
A i tak znajdują sie typy co mowią ze glupoty gadam.
Czy forumowicze z większym stażem, pamiętaja takie akcje z e36?
Nawet dorzniete egzemplarze sa silnikowobwblepszej kondycji, niz przecietne e90... Czy e46 z enką.
Mam 323ti. W rodzinie jest to 15? Bmw? Ni policzę, byly nawet takie parchy jak 524td i......
Tylko 645ci ma/lub mialo problemy jak wyżej.
A potem czytam argumenty w stylu, bierz nowszy, nowoczesniejszy...
Ale ja niebdolewam nic, wymyslam nowe mody, i jak nic nie popsuje sam, to rano wstaje i jade, gdzie sie da lece pelnym ogniem, zamiatam bokami...
To do mnie dzwonią ratuj, nie jedzie, nie pali..
No. Ale to ja mam starego parcha, z archaicznym, napewno popsutym silnikiem, ktorym wstyd, pod galerie handlową podjechac.. Sory za tego offtopa.

Co do tematu, kupując e39 mimo wszystko bezpieczniej, kupic z m54, niz z dieslem. Jak autor porobil juz wszystko, to nie ma sensu kupować innego pieca. Bo będzie musiał znów to robic.

_________________
323ti
Kolektor m50
Wałki s50
Lekki zamach 240mm
Hamulec 325/294mm+ pompka e84
Szpera 40% w końcu na pokładzie!
Gwint 4x kolumna
Stroker waiting.......
Jest przeciąg :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 31 lipca 2016, 23:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
kirpek napisał(a):
Padam na pysk.
Co rusz pojawiają sie tematy, ze znikajaca oliwa, wypadajacymi zaplonami, falujacymi obrotami na forum. Dotycza silnikow serii n, czy m54. Ostatnio nawet e90 pojawilo sie z takim pro (co nie dziwne)
A i tak znajdują sie typy co mowią ze glupoty gadam.
Czy forumowicze z większym stażem, pamiętaja takie akcje z e36?
Nawet dorzniete egzemplarze sa silnikowobwblepszej kondycji, niz przecietne e90... Czy e46 z enką.
Mam 323ti. W rodzinie jest to 15? Bmw? Ni policzę, byly nawet takie parchy jak 524td i......
Tylko 645ci ma/lub mialo problemy jak wyżej.
A potem czytam argumenty w stylu, bierz nowszy, nowoczesniejszy...
Ale ja niebdolewam nic, wymyslam nowe mody, i jak nic nie popsuje sam, to rano wstaje i jade, gdzie sie da lece pelnym ogniem, zamiatam bokami...
To do mnie dzwonią ratuj, nie jedzie, nie pali..
No. Ale to ja mam starego parcha, z archaicznym, napewno popsutym silnikiem, ktorym wstyd, pod galerie handlową podjechac.. Sory za tego offtopa.

Co do tematu, kupując e39 mimo wszystko bezpieczniej, kupic z m54, niz z dieslem. Jak autor porobil juz wszystko, to nie ma sensu kupować innego pieca. Bo będzie musiał znów to robic.



kup BMW z prawdziwym przebiegiem 200tysi a zrobisz drugie 200 bez awarii


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 15:08 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
kup BMW z prawdziwym przebiegiem 200tysi a zrobisz drugie 200 bez awarii
nie bym byl taki pewny twojej wypowiedzi. mam e39 523ia (m52) z 1996 roku mam je 7lat ma juz 399 tys. auto napewno ma autentyczny przebieg i awarie sa. jak nie padajacy co dwa lata czujnik polozenia walu :szok: (nikt nie ma pojecia o co chodzi) to wpierdala olej az milo. ale [cenzura] lubie te auto dobrze sie nim jezdzi nie planuje zmieniac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 18:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A jaka jest przyczyna ubytku oleju ? Skoro nie planujesz zmieniać to bym naprawił usterkę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 19:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
Jak dymi na niebiesko to co chcesz naprawiac jaka usterkę? Wymienaic pierścienie nie oplacalna rzecz 3tys treba wjebac. Lepiej dolać i jeździć. Zwłaszcza ze zrobisz remont i nie daje gwarancji nikt ze bedzie lepiej. Zapytaj każdego mechanika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 1 sierpnia 2016, 20:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
arooo28 napisał(a):
Zwłaszcza ze zrobisz remont i nie daje gwarancji nikt ze bedzie lepiej. Zapytaj każdego mechanika


Fajnych masz mechaników :D pakujesz X zł w remont pieca i nie dają Ci gwarancji, że będzie chodziło :D

Znam i jeździłem paroma e39/e38 z m52 co miały grubo ponad 400tkm natłuczone (kij wie czy ori) i nikt nie narzekał na pobór oleum. Według mnie, ostatnim na prawdę pancernym motorem w BMW były m52 na pojedyńczym vanosie, TU osprzętem były już b. zbliżone do m54, co niestety zaletą nie jest :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 2 sierpnia 2016, 10:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Tak! Taka jest prawda nikt ci nie da gwarancji na pobór oleju nawet na nowych pierścieniach.(nie na chodzenie)
Jest jeszcze wiele rzeczy składających się na branie oleju.
Przykładam jest m54 zakładają nowe uszczelniacze zaworowe, pierścienie, odmy a efekty są różne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 2 sierpnia 2016, 16:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
bawarczyk88i napisał(a):
Tak! Taka jest prawda nikt ci nie da gwarancji na pobór oleju nawet na nowych pierścieniach.(nie na chodzenie)
Jest jeszcze wiele rzeczy składających się na branie oleju.
Przykładam jest m54 zakładają nowe uszczelniacze zaworowe, pierścienie, odmy a efekty są różne...


Jak już wcześniej było napisane, cylindry często przybierają kształt beczki, bez tulejowania się nie obędzie. Ja też się o tym dowiedziałem z tego tematu, ale mechanicy, którzy robią te motory powinni takie tematy sprawdzać skoro zostawiam u nich grube tysiące...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 2 sierpnia 2016, 19:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
widzisz JRafal nie mam fajnich mechanikow tylko poprostu tak jest. jak chcesz to oddam ci silnik wymien to i owo i powiedz mi prosto w oczy ze bedzie dobrze. wiesz ze tak sie nie da poprostu raz dopasuje sie tak raz tak poprostu zycie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 3 sierpnia 2016, 12:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M54B25
kirpek napisał(a):
Masz m54 czy m52? Ten pierwszy znany jest ze zlopania oleju i falujacych obrotow. Wymoeniles w tym piecu wszystko, wiec zostaja pierscienie. Kupisz drugi taki sam lub gorszy. 6000 za wymianę pierscieni? Ktoś na głowę upadł?


Mechanikiem nie jestem , ale posiadam e39 z 2001 roku z m54 525i, i powiem tak co do falowania obrotów to faktycznie czasami zabuja minimalnie na światłach ale nie jest to chyba nic strasznego, jednak jeżeli chodzi o "branie oleju" na desce jest już prawie 250 tys i od wymiany do wymiany czyli powiedzmy 10-12 tys nie dolewam nic, wg wskazania na bagnecie stan schodzi z 3/4 na 1/4 więc to chyba około 0,5 litra, a mam uszczelkę pod pokrywą do zrobienia, jeżdżę na motul 5w30 xclean chyba x8100 więc ja się nie zgadzam z opinią że te silniki biorą olej.

Jeżeli chodzi o o koszt 6000zł na remont to moim zdaniem chyba nie ma to sensu, no chyba że kolega ma dużo wolnych środków na koncie, silnik z gwarancją można kupić za około 1800zł , przy czym moim zdaniem warunek jest jeden , silnik musi być w aucie (dawcy) , musimy mieć możliwość zmierzenia kompresji itd. , nie może to być jednostka która przykładowo leży gdzieś dwa lata bo taki silnik wróży problemy, większość silników pochodzi z tzw Anglików i one często mają niższe przebiegi od przykładowo naszych zachodnich sąsiadów.

Trzeba jednak pamiętać iż używany silnik to zawsze ryzyko , a remont wiadomo dużo zależy od warsztatu który taką czynność przeprowadza.

Kolega jak widać miał zrobioną próbę olejową, i są to jak możemy się domyślać pierścienie, szkoda że poprzedni warsztat który świadczył usługę wymiany UPG nie wypowiedział się np na temat gładzi cylindrów, wiadomo wszystkiego nie zobaczymy , ale może kolega miałby lepsze rozeznanie.

Dziwna jest również duża różnica w dokonanych pomiarach , może zaryzykować i wydać jeszcze raz te 50-100zł i dokonać kolejnego pomiaru, w jakim stanie są świece? są bardzo mokre od oleju, auto bardzo kopci? przy tak dużym braniu przez silnik za autem np na autostradzie musi być czuć olej, najlepiej kogoś poprosić żeby jechał za tobą i powie czy coś widać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 10 marca 2017, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39 520i
Odświeżam. Przepraszam że nie odpisywałem na posty,ale z tego wszystkiego zapomniałem że założyłem tutaj temat. Po rozważeniu za i przeciw zdecydowałem się na remont silnika. Przed tym jednak wlaliśmy z moim mechanikiem 15W30 myśląc że może to coś da. Nie minęło 3 dni i oleju nie było.
Na dzień dzisiejszy silnik po remoncie - wymiana pierścieni, uszczelniaczy, planowanie głowicy, wymiana panewek, visco, pompy wody, rozrządu i alternatora. Na dotarciu zalany Motulem 10W40, teraz po przejechaniu 3000 km olej spuszczony i wlany SORT 10W40.
Znaleźliśmy przyczynę brania oleju, brak dobrego chłodzenia silnika, nie poprawnie działające visco i zasyfiona chłodnica trawą i liśćmi. Silnik przegrzany węże do chłodnicy popękane z temperatury mnóstwo nagaru z oleju jeśli chodzi o środek to mega syf.

Po okresie 4 msc od remontu silnika zero oznak niebieskich dymków itp.

Koszt ok. 6500 zł :rozpacz: Dużo nie dużo...nowy silnik może pochodzić miesiac dwa i zacznie się to samo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 12 marca 2017, 07:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e39
Witam mam problem ze skrzynią biegów w e39 2 litry benzyna automat ,po odpaleniu słychać hałas jak by ktoś wrzucił metalową kulke i podczas jazdy też jest to słyszalne z góry dziękuje za jakieś wskazówki .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 28 marca 2018, 10:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 68
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E46 320iA
Kod silnika: M54B22
Ja mam zapytanie do Forumowiczów ogarniętych w swapach, mechanice itp, odnośnie z problemami z jakimi borykają się M54 mógłbym mieć możliwość zakupu silnika zapasowego, tyle że miałoby to być zupełnie inny swap niż 99% użytkowników :P

Moja E46 M5422 bierze olej około 500ml na 1000km niby nie jest aż tak źle, lecz pojawiła się opcja żeby nabyć pewne mechanicznie inne BMW od rodziny, jest to E36 z silnikiem M40 1.8 (kilka lat temu po remoncie) pojazd kompletny skrzynia dyfer itp, z racji że auto blacharsko jest bardzooo słabo i przez 13 lat auto w jednych rękach już się wysłużyło dogadałem się z kuzynem że jeżeli chcę Ją w przyszłym roku zezłomować to mogę sobie wszystkie komponenty wziąć, jako że miałbym miejsce żeby to sobie składować, przyszła myśl że jeżeli jakimś cudem moje M54 by kiedyś zdechło to nie musiałbym się rozglądać za innym motorem tylko to wpakować... Tak wiem jak można przeszczepiać na mniejszą jednostkę :] I tutaj już proszę o konkretne odpowiedzi czy w ogóle taki swap W E46 przejdzie ? wszystko będzie pasować ? i jeżeli tak to jakie niedogodności lub problemy (poza mocą :P ) mogły by się pojawić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 28 marca 2018, 12:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Chcesz włożyć m40 do e46 z m54 ? :rotfl: Chłopie opamiętaj się totalny nąsens...
To już lepiej rozglądnij się za m52b20 idzie wyrwać za parę stów.. i będzie mniej rzeźby .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 28 marca 2018, 13:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Musisz poprosić kuzyna przed złomowaniem żeby włożył tam b30 :hyhy: a wtedy takie trzymanie motoru ma sens ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 111 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL