BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 13 sierpnia 2017, 10:46 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: m54b30
Cieżko jest to do opisania 4 miesiace walki z tym przypadkiem, nie chce kogos w bład wprowadzić podałem nr tel. celem wytłumaczenia i porównania awari. kaczorek79 Tobie pisałem pw przecież. u mnie to nie była jedna awaria tylko 3 ktore powodowały nie trafną diagnoze. eliminacja krok po kroku przyniosła efekty, nie obyło sie bez sciagania głowicy ale nie w kazdym przypadku to jest konieczne. Dzwońcie pytajcie chetnie pomoge.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 13:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Odkopię trochę, ale temat ważny. Ja miałem podobny objaw (b30), który zaczął się jesienią kiedy temperatury spadły. Po odpaleniu silnik po kilkunastu sekundach zaczynał pracować na 5 garów, trzęśło jak traktor i wyskakiwał check engine - wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Po restarcie wszystko wracało do normy. Wtedy jeszcze byłem młody i głupi, więc bojąc się samemu grzebać pojechałem do warsztatu.

W warsztacie diagnoza, że silnik jest do remontu, wywalone uszczelniacze, słaba kompresja, olej spływa do cylindrów, przez to rano po odpaleniu kopci na niebiesko i nierówno pracuje. Ja (wciąż młody i głupi) mówię 'dobra panowie, róbta remont'. Zrobili remont głowicy (niestety nie wiem co dokładnie, na pewno uszczelniacze) + pierścienie. No i dobra, faktycznie objawy ustały.

Teraz fast forward 2 lata do przodu. Ostatni rok samochód stał nieodpalany (wymiana całego zawieszenia, konserwacja podwozia, piaskowanie wahaczy itd. - mniej więcej akcja podobna do tego co zrobił user Flex, mniejsza z tym). Wywaliłem i zaślepiłem pompę powietrza, wywaliłem/zaślepiłem lub wymieniłem wszystkie sparciałe wężyki podciśnienia, nowa odma, czyszczenie krokowca i przepustnicy, nowa uszczelka na disie. Świece i vanos były robione przed remontem. Ogółem wszystko szczelne, jedyny błąd jaki mam to sporadycznie lambda bank 2 za katem, ale to nieistotne w tym wypadku. Świruje też zaworek oparów paliwa, ale to też najprawdopodobniej nie ma związku.

I mam ten sam objaw. Po odpaleniu kilka sekund na 1000 rpm, potem spada i zaczyna telepać lekko. Zapłon nie wypada na tyle, żeby zapisać błąd, ale czuć wyraźne wibracje. Oczywiście po nagrzaniu wszystko ustaje.

I teraz moja teoria jednak skłania się ku problemowi z którymś z czujników i/lub elektroniką w ogóle. Sądzę, że głowica nie jest tu przyczyną, bo skoro była w zakładzie obróbki to przypuszczam, że sprawdzili jej tam szczelność.

Nie sprawdzałem jak wpływa odpięcie przepływki na pracę na zimnym, wiem, że na pewno poprawia jałowe obroty. Mam na myśli sytuację kiedy zaczyna świrować zaworek oparów paliwa i dostaję błąd P0444, wtedy jałowe obroty mam podniesione (najpewniej dlatego, że zaworek jest otwarty i leci lewe powietrze z baku, czyt. opary) do koło 800 (wg. wskazań komputera, nie obrotomierza), a po odpięciu przepływki ładnie spadają na 700.

Mam sterownik MS43, jestem ciekaw jak zachowywałby się samochód na sofcie z E60 z tym silnikiem, tam chyba siedzi MS45.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 17:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Mam już drugi sterownik ms43 z softem eu3 (mój jest eu4), na dniach przełożę i zobaczę, jak się zachowuje. Ja obstawiam przyczynę w sterowaniu dawką paliwa, po odpaleniu jest ok, za pół minuty zaczyna śmierdzieć wachą i się trząść. Gdyby problem był mechaniczny, to od razu po odpaleniu na zimnym byłyby wibracje. Gdzieś wyczytałem, że na niektórych softach ładuje dużo paliwa na zimnym, żeby dogrzać katalizatory szybciej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28tu
Panowie jest ktoś z okolic Warszawy żeby wgrać euro 2
Mam nadzieję że to pomoże


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 19:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Nie jestem pewien czy EU2 pomoże, bo z tego co wiem to w M54 wyłącza tylko sondy za katem i SAP, ale zostają i pracują wciąż sondy regulacyjne. Więc soft właściwie niczego nie poprawia oprócz tego, że nie wywali checka np. po zamontowaniu baranów. W M52 natomiast z tego się dowiedziałem dezaktywuje wszystkie sondy, wtedy spalanie leci do góry, ale mamy cały czas open loop i silnik chętniej się wkręca, bo dostaje odpowiednio dużo paliwa.

Oczywiście jeśli się mylę to proszę poprawić, bo to tylko co wyczytałem, sam EU2 będę dopiero na wiosnę ładował jak wrzucę barany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28tu
Przecież problem nie jest od nowości musi być jakaś tego przyczyna lub, może być tak ze jeden ma nieszczelność drugi niesprawne cewki fajki a wszystko zmierza do wypadania zapłonu. słyszałem ze można wyłączyć sprawdzanie wypadania zapłonu tylko że nie w 2.0 :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
L0nger napisał(a):
Nie jestem pewien czy EU2 pomoże, bo z tego co wiem to w M54 wyłącza tylko sondy za katem i SAP, ale zostają i pracują wciąż sondy regulacyjne. Więc soft właściwie niczego nie poprawia oprócz tego, że nie wywali checka np. po zamontowaniu baranów. W M52 natomiast z tego się dowiedziałem dezaktywuje wszystkie sondy, wtedy spalanie leci do góry, ale mamy cały czas open loop i silnik chętniej się wkręca, bo dostaje odpowiednio dużo paliwa.

Oczywiście jeśli się mylę to proszę poprawić, bo to tylko co wyczytałem, sam EU2 będę dopiero na wiosnę ładował jak wrzucę barany.


kolego nie opowiadaj bzdur bo potem co drugi przeczyta a potem ludzie głupoty czytają i mówią :cisza:
Soft eu2 czy to w m54 czy m52tu wyłącza tylnie sondy jak i regulacyjne tylko odpinasz wszystkie wtyczki oraz bezpiecznik z podgrzewania ich i wtedy działa w open loop ale dawka jes ustalana za pomocą przepływki jesli masz ją niesprawną lub zaniża to wtedy zwiększy sie spalania ale podczas sprawnej i reszty sprawnego osprzętu spalanie takie same ciągle jest jak w eu4 jeśli zostawisz regulacyjne będą one pracować z eu2 i będą miały wpływ na dawkowanie oraz adaptacje. Wszystko było opisane w dziale tuning i styling na temat eu2 więc radze najpierw poszukać poczytać :)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 14 stycznia 2018, 23:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
pawel1132 napisał(a):
L0nger napisał(a):
Nie jestem pewien czy EU2 pomoże, bo z tego co wiem to w M54 wyłącza tylko sondy za katem i SAP, ale zostają i pracują wciąż sondy regulacyjne. Więc soft właściwie niczego nie poprawia oprócz tego, że nie wywali checka np. po zamontowaniu baranów. W M52 natomiast z tego się dowiedziałem dezaktywuje wszystkie sondy, wtedy spalanie leci do góry, ale mamy cały czas open loop i silnik chętniej się wkręca, bo dostaje odpowiednio dużo paliwa.

Oczywiście jeśli się mylę to proszę poprawić, bo to tylko co wyczytałem, sam EU2 będę dopiero na wiosnę ładował jak wrzucę barany.


kolego nie opowiadaj bzdur bo potem co drugi przeczyta a potem ludzie głupoty czytają i mówią :cisza:
Soft eu2 czy to w m54 czy m52tu wyłącza tylnie sondy jak i regulacyjne tylko odpinasz wszystkie wtyczki oraz bezpiecznik z podgrzewania ich i wtedy działa w open loop ale dawka jes ustalana za pomocą przepływki jesli masz ją niesprawną lub zaniża to wtedy zwiększy sie spalania ale podczas sprawnej i reszty sprawnego osprzętu spalanie takie same ciągle jest jak w eu4 jeśli zostawisz regulacyjne będą one pracować z eu2 i będą miały wpływ na dawkowanie oraz adaptacje. Wszystko było opisane w dziale tuning i styling na temat eu2 więc radze najpierw poszukać poczytać :)


Ślepy poprawia głuchego , haha


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 00:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
dziabi3 napisał(a):
Ślepy poprawia głuchego , haha

o co ci chodzi niby?

żeby nie było cytat kamila jak z nim rozmawiałem dawno temu zanim wgrałem go a pózniej testowałem i dokładnie analizowałem go niech sie kamil tu dodatkowo wypowie a bedzie jasne :
kkkkamil26 napisał(a):
Disa działa normalnie.
Ten soft eu2 również umożliwia pracę dwóch sond przed katalizatorem.

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 15 stycznia 2018, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
dziabi3 napisał(a):
Ślepy poprawia głuchego , haha


A trzeci się przypierdala zamiast powiedzieć gdzie jest błąd :)

Poprawka - eu2 wyłącza 4x sondy + SAP.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 16 stycznia 2018, 20:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Nigdy nie byłem mocny w tych softach i ich euronormach bo zawsze modyfikuje fabryczny wsad ale na EU2 z tego co się orientuję sondy przed katem normalnie pracują. Więc to taki uniwersalny soft, możne być do usunięcia tylko tylnych a w razie potrzeby odpinany przednie i też jest dobrze ;) Jeśli chce się wyłączyć wszystkie sondy bez ich odpinania i wyciągania wtyczek to żaden soft tego nie zrobi tylko programowo ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 23 lutego 2018, 11:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Witajcie, nie chce zakładać nowego tematu tym bardziej w pierwszym poście. Mam podobne problemy.

E46 330CI pb/lpg

Stan: poprzednicy wstawili kolektory z m52, katalizatorow brak.
Zrobiłem vanos, olej Millers trident 5w30 wczesniej płukanka LM, zmieniona odma z kompletem wszystkich węży odpowietrzajacych, wymienione 2 rury dolotowe OEM.
Niedawno wymieniłem uszczelkę kolektora dolotowego, uszczelki wtryskiwaczy benzynowych dolne i górne, uszczelki grzebienia na kolektorze, czyszczenie krokowego, przepustnyicy (organoleptycznie chyba są ok), podciśnienia na kolektorze wpięte, oglądałem do około nie widać pęknięć kolektora, disa sprawna bez luzów. Cewki zamieniane miejscami podobnie jak świece.

Wypadanie zapłonow i błędów sond poprawił niedawno downgrade eu2. Obecnie błąd jedynie coś z immobilizerem.

PROBLEM OBECNIE:
Nierówno chodzi na wolnych obrotach aż czuć wibracje na wolnych obrotach. Czy zimny czy ciepły. Wczoraj dodatkowo wkretki gazowe wkleilem na klej epoksydowy wiec są szczelne, wymieniłem wężyki gazowe i dałem nowe opaski. Zakładka Rough poniżej a wartości mogą wpieniac.

Przed demontaż em kolektora przy odpalonej zakładce rough psikalem w okolice kolektor-głowica plakiem i słychać było zmianę pracy a słupki na diagramie lekko malaly wiec wziąłem się za naprawę opisana powyżej. Po ponownym montażu z nową uszczelka oczywiście slupki się nie poprawily wiec szukałem nieszczelności we wkretkach itp...

Wczoraj z ciekowości odpialem przepływomierz a praca silnika o niebo się poprawiła. Na odpietym przeplywomierzu dziś pojechałem do pracy (30km) i jest kolosalna różnica w pracy, na światłach nie czuje ze silnik pracuje (nie to co wczesniej). Przepływomierz wczoraj o ile dobrze pamiętam pokazywał wartości 14.5 14.7 podczas nagrzewania i około 12.5 na nagrzanym.

Co zrobić? Zaraz Podladuje laptop i popatrzę na nowo na słupki i popsikam samostartem w okolicy kolektora zobaczymy czy teraz zmieni się praca silnika.

Zostaje tylko te mikropekniecia na głowicy o których dopiero się dowiedziałem? Tyle ze u mnie stan płynu się chyba nie zmienia, nie ma oznak mieszania czy spalania płynu (prócz oleju wiadomo).

Czy jesli pozostanie kupić drugą głowicę to głowę z zaworami kupić i resztę przełożyć czy szukać kompletnej? Czy sprawdzenie szczelności u fachowców wykaże te pęknięcia? (Żebym gorszej od swojej nie kupil). Oczywiście głowica zostala by już przygotowana odpowiednio nie wkładana na pałe.

Dopiero co w tym miesiącu zrobiłem kompletny osprzęt nowy alternator pompywody wspomagania kolo wału napinacze rolki paski itp. Jeśli to głowa to dopiero na wiosnę. . $

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 23 lutego 2018, 11:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 23 lutego 2018, 14:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Wymienić przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 24 lutego 2018, 16:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54b30
Zdemontowalem wczoraj kolektor, wyjąłem uszczelki dobrze odtluscilem. Zmontowalem nawet na sylikon. Dale jest źle. Psikam plakiem czy samostartem w okolicach głowica- kolektor i czuc lewe powietrze szczególnie na Pb jest tragedia. Na LPG dużo lepiej. Chyba mi zostaje drugi kolektor poszukać i znow nowa uszczelke choć nie widać pęknięć ani na kolektorze ani nic na głowicy w kanałach i oknach dolotowych. Trudno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 25 lutego 2018, 10:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Trochę offtop, ale jak ja czytam o tych Waszych walkach z tymi smieciowatymi m54 to serio jestem pełen podziwu, że chce się Wam walczyć z tym "cudem" inżynierii. Każdy mój znajomy co ma m54 (a jest ich sporo) wiecznie się szarpie z tym dziadostwem, non stop coś nie halo jest, serio ja bym daaawno stracił cierpliwość i popchnął to ścierwo dalej. Bez kitu, nigdy nie było żadnych problemów z m50/m52 x1 vanos, te silniki zawsze jeździły długo i bezproblemowo, czego sam jestem przykładem posiadając już nie jedno BMW z tymi motorami. Szkoda, że inżynierowie postanowili w ten sposób "poprawić" te motory...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 25 lutego 2018, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 99
Lokalizacja: Maków maz
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28tu
U mnie w M52tu jak jest coraz zimniej. Teraz ponad 10 na minusie to po odpaleniu po jakieś 1 min zaczyna chodzić na 2 garach prawie że zgaśnie i tak zawsze jak jest zimno. Nikt jeszcze nie rozwiązał problemu. Błędów nie pokazuje oprócz Sond zły skład mieszanki czyli norma jak wypadnie zapłon. Jedynie problem rozwiąże kupić silnik 1x vanos bo te silniki nie miały takiego problemu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 25 lutego 2018, 14:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e39
witam , rowniez borykam się z tym problemem odpalam na zimnym trzesie buda jak odepne przepływke jest lepej :) , z podpietą przepływka jest gorzej , na odpietej jest lepiej , dodam lekko gazu na 3 tys obr pracuje normalnie , jezeli temperatura jest powyzej 5 stopnie auto prawie wgle nie buja ... ock ? swiece wymienione , cewki tez itp . nie dymi na niebiesko , głowica była sprawdzana tez itp .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 10 lipca 2018, 18:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52
Do tych co odpiecie przeplywomierza pomaga, diagnozowal ktos jak ja lub wymienil? Sprawdzaliscie jakie wartosci ma na zimnym silniku rozgrzanym czy tez duzym obciazeniem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46,39 M54] Trzęsie na zimnym, wypadanie zapłonu
PostNapisane: 10 lipca 2018, 22:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
zbojna napisał(a):
Do tych co odpiecie przeplywomierza pomaga, diagnozowal ktos jak ja lub wymienil? Sprawdzaliscie jakie wartosci ma na zimnym silniku rozgrzanym czy tez duzym obciazeniem?

U mnie pomaga odpięcie przepływki, robię tak, jak jest zimno, poniżej 10 stopni, bo teraz problem nie występuje. Przepływomierz sprawdzałem, podmieniałem na oryginał ze sprawnie działającego silnika. Wartości ma prawidłowe zarówno na wolnych obrotach, jak i przy pełnym przepływie. Samo odpięcie przepływomierza nie tyle, co pomaga, jak omija problem zapalenia check na desce i odłączenia cylindra. Sterownik po wypięciu przepływki przechodzi w inny tryb pracy, z tego co wiem, na stałej mapie i nie dba tak mocno o ekologię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 85 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 97 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL