BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 11:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 21 lipca 2016, 11:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
mam dwa pytania, licze na pomoc :) wyświetlała mi sie kontrolka DPFa z napisem -300, jeden kolega bawił sie zegarami i mi to skasował śmiejąc sie że rozwiązał kłopot filtra ;) teraz pisze standardowo 200000. Pytanie co sie stanie za te 300 km, mam jechać do kogoś na kompa aby odpalił wypalanie filtra czy może podczas jazdy filtr sam sie wypali ? auto bedzie jakoś to komunikowało ? nie chce żeby mi podczas jazdy weszło w tryb serwisowy czy coś.

pytanie drugie - zmieniłem tylne klocki, próbowałem skasować komunikat ale robiąc wszystko jak należy przyciskami na zegarach po pojawieniu sie kresek wskakuje od nowa -25000. Dziwne jest to że nie pokazuje 50000. O co chodzi ? coś z czujnikiem ? może wiązka gdzieś przerwana ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e60) 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 23 lipca 2016, 19:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 880
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: e60 LCI
Kod silnika: M57D30O2
Garaż: Obecne e60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147101
Byłe e46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136636
To co skasował twój kolega to tylko inspekcja.
Filtr sam się wypala średnio co 400 km i nic tego nie komunikuje. Jak się zapcha to wtedy wyświetli się błąd. Obecnie sam mam trochę problemów z dpf i chyba dzisiaj finalnie zapchał się na amen. Błędy wyskakiwały już jakiś czas a dzisiaj auto zgasło podczas jazdy i nie odpala. Błąd dpf wyskakuje zaraz po włączeniu zapłonu. Jutro jadę go usunąć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: (e60) 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 23 lipca 2016, 19:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 151
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: F11 520d
DPF - aby się wypalał misisz mieć spełnione warunki: min. 10l paliwa, sprawne termostaty i nagrzany samochod, brak błędów w układzie recyrkulacji spalin i warunki sprzyjające wypalaniu (trasa). Jak nie wypala, to coś jest nie tak. Rada? Wywal to cholerstwo! Oleju Ci nie przybywa?

Klocki, wymień czujnik zużycia, przejedz kilka km i skasuj z pozycji OBD.

EDIT: Najpierw spróbuj odpiąć czujnik na chwile, podepnij z powrotem, przejedz kilka km i spróbuj skasować. Jak nie pomoże to j/w.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 23 lipca 2016, 21:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jeśli nie założyłeś nowego czujnika to nie skasujesz inspekcji

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: (e60) 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 24 lipca 2016, 01:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
proSTo napisał(a):
To co skasował twój kolega to tylko inspekcja.
Filtr sam się wypala średnio co 400 km i nic tego nie komunikuje. Jak się zapcha to wtedy wyświetli się błąd. Obecnie sam mam trochę problemów z dpf i chyba dzisiaj finalnie zapchał się na amen. Błędy wyskakiwały już jakiś czas a dzisiaj auto zgasło podczas jazdy i nie odpala. Błąd dpf wyskakuje zaraz po włączeniu zapłonu. Jutro jadę go usunąć...


Usuń usuń niedługo go założysz z powrotem.

Niedługo wchodzą przepisy i na stacjach będą obowiązkowo spaliny badane + czy są katy i dpf.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 24 lipca 2016, 08:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 880
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: e60 LCI
Kod silnika: M57D30O2
Garaż: Obecne e60 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147101
Byłe e46 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136636
Cytuj:
Usuń usuń niedługo go założysz z powrotem.

Niedługo wchodzą przepisy i na stacjach będą obowiązkowo spaliny badane + czy są katy i dpf.


E60 wychodziły w wersji z DPF i bez. Więc Ci co go nie mieli od nowości też będą montować?

Jutro auto jedzie na diagnozę więc będę wiedział co i jak...


Ostatnio edytowano 24 lipca 2016, 08:36 przez proSTo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 24 lipca 2016, 08:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
co do klocków to przerwała mi sie wiązka, stąd problem. Jak zrobie powinno byćok, co do DPFa to wyjaśniliście co i jak, dzieki, auta które nie miały DPFa fabrycznie nie będą musiały ich montować o ile wejdą te przepisy na stacjach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 24 lipca 2016, 16:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
proSTo napisał(a):
Cytuj:
Usuń usuń niedługo go założysz z powrotem.

Niedługo wchodzą przepisy i na stacjach będą obowiązkowo spaliny badane + czy są katy i dpf.


E60 wychodziły w wersji z DPF i bez. Więc Ci co go nie mieli od nowości też będą montować?

Jutro auto jedzie na diagnozę więc będę wiedział co i jak...


chyba oczywiste że diagnosta zerknie w vin i jak był dpf to ma być , jak nie było to nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 24 lipca 2016, 22:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
dziabi3 napisał(a):
proSTo napisał(a):
Cytuj:
Usuń usuń niedługo go założysz z powrotem.

Niedługo wchodzą przepisy i na stacjach będą obowiązkowo spaliny badane + czy są katy i dpf.


E60 wychodziły w wersji z DPF i bez. Więc Ci co go nie mieli od nowości też będą montować?

Jutro auto jedzie na diagnozę więc będę wiedział co i jak...


chyba oczywiste że diagnosta zerknie w vin i jak był dpf to ma być , jak nie było to nie.

A który diagnosta to robi?

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 24 lipca 2016, 23:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Nowe przepisu o ile zostaną wprowadzone będzie egzekwowana obecność i działanie katalizatorów i dpf.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 25 lipca 2016, 07:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
dziabi3 napisał(a):
Nowe przepisu o ile zostaną wprowadzone będzie egzekwowana obecność i działanie katalizatorów i dpf.

Na temat tych przepisów słyszy się już od dobrych kilku lat, a sprzedaż emulatorów DPF kwitnie

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 25 lipca 2016, 14:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
W krajach zachodnich takie rygorystyczne przepisy są już od wielu lat a samochody z usuniętymi DPF-ami i tak przechodzą testy ponieważ nawet bez filtra mieszczą się w unijnych normach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 28 lipca 2016, 10:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 885
Moje BMW: F10 535d +
kupiłem czujnik tylnych klocków i kurna nie pasuje, gość sprawdzał po Vinie niby a i tak przyszedł z troche innym wtykiem, były różne do e60 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 28 lipca 2016, 22:51 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
davidoff napisał(a):
kupiłem czujnik tylnych klocków i kurna nie pasuje, gość sprawdzał po Vinie niby a i tak przyszedł z troche innym wtykiem, były różne do e60 ?


Jakiej firmy kupiłeś ten czujnik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 3 września 2018, 14:27 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E60
Witam,

Pomóżcie. Mam BMW E60 530d 2006. Ostatnio auto nagle łapie wysokie obroty i zaczyna dymić. Mechanik stwierdził,że muszę wymienić DPF na nowy, bo wypalić się mojego już nie da. Zastanawiam się czy nie lepiej byłoby wyczyścić, zregenerować mojego dpf?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 3 września 2018, 20:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wklej tu błędy, jeżeli to faktycznie dpf to trzeba uruchomić procedurę wypalania przy pomocy programu diagnostycznego i może zapisać jego wymianę, gdy oczywiście domaga się tego sterownik. Diagnostyka to podstawa, jedź do kogoś kto zna się na bmw i ma odpowiedni program.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 6 września 2018, 09:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
witam,
Podepnę się do tematu.
mam w planie usunięcie klapek z kolektora.
czy może to mieć wpływ na awaryjność DPF
auto automat M57TU
turbo sterowane elektrycznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 6 września 2018, 10:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Nie ma pływu, tylko trzeba to tak zrobić, aby nie generowało błędów.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 6 września 2018, 12:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 250
Moje BMW: Helga E53
Kod silnika: M57/TU
OK czy mógłbyś rzucić trochę światła na sprawę ?
trzeba robić jakieś dodatkowe modyfikacje w ustawieniach komputera aby błędy nie powstawały?
czy masz na myśli sterowanie siłownikiem ?
bo w planie mam pozostawienie całego mechanizmu, niech sobie pracuje, ale nie będzie miał czym sterować.
teoretycznie błędy nie powinny być generowane, ponieważ ilością powietrza steruje przepływomierz z tego co się orientuje.
dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 530d pytanie o DPF oraz tylne klocki
PostNapisane: 6 września 2018, 12:42 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
orzelx5 napisał(a):
bo w planie mam pozostawienie całego mechanizmu, niech sobie pracuje, ale nie będzie miał czym sterować.
teoretycznie błędy nie powinny być generowane, ponieważ ilością powietrza steruje przepływomierz z tego co się orientuje.
dzięki za pomoc

I o to też chodzi, aby pozostawić elektrozaworek. Nawet podciśnienie nie musi być do niego podłączone. Byle elektrycznie był wykrywany przez sterownik silnika.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL