BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 06:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Witam,
zacznę od opisania problemu, który udało mi się rozwiązać a wielu może się przydać. Auto sprawowało się dobrze aż po dłuższym wyjeździe na wakacje (2.500km) ubyło mocy i powyżej 4000 obrotów wypadanie zapłonów na 1 lub 2 cylindrach :( Po wymianie cewek, świec a nawet przepływki nic się nie zmieniło. Dopiero wizyta w warsztacie z układami wydechowymi i wycięcie katalizatorów usunęły problem a w aucie jakby pojawił się nowy duch :) Katalizatory były mocno zatkane a po zważeniu okazało się że połowa ich wagi już dawno wyleciała w atmosferę ;)
W tej chwili mam inny problem. Auto rano potrafi kręcić kilkanaście sekund i nic a za drugim razem odpala na dotyk??? Bywa też tak, że odpala i po kilku sekundach gaśnie ale wtedy odpalam znowu i pali na dotyk.
Sprawdzając INPA nie ma żadnych błędów a testowałem już nowy czujnik położenia wałka rozrządu (ten pod silnikiem) i nic to nie dało. Włączyłem też kilka razy test pompy paliwa w INPA i pompa startuje za każdym razem. Macie jakieś pomysły???

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 08:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Czujnik położenia wałka jest na górze silnika tzn od przodu w okolicach termostatu. Od spodu na skrzyni czujnik położenia wału korbowego. Może masz za małą wydajność pompki paliwa? Ew. filtr paliwa już też swoje przeszedł.

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 09:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Myślisz, że zapchany filtr paliwa może powodować dłuższe kręcenie przy odpalaniu? Nie wiem czy wymiana to trudna sprawa ale spróbuję zadziałać ;)

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 10:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Przed kręceniem rano kilka razy daj na zapłon, żeby pompa paliwa podpompowała kilka razy. Filtr paliwa warto wymienić choć mi to bardziej wygląda na czujnik wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 12:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Rozumiem, ale czy komputer nie pokazałby takiego błędu jak ten czujnik? Wymieniałem czujnik położenia wałka (ten do góry) ale później wróciłem do starego bo nic się nie poprawiło. Czujnika położenia wału (ten na dole) nie mam ale postaram się podmienić biorąc od kogoś.

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 sierpnia 2017, 06:23 przez Pamper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 13:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Błędu może nie być, trzeba podmienić i sprawdzić. Jakby padł czujnik wału nie odpaliłbyś w ogóle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 13:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Dzięki, sprawdzę to bo jest łatwy dostęp ale może zacznę od zmierzenia jego parametrów. Czytałem, że dla:
czujnika wałka wartość wynosi 1280 Ohm
czujnika wału wartość wynosi 540 Ohm
+/- 10% bez względu na temperaturę.

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 13:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Jak coś to ja mam 2 sprawne czujnik położenia wałka rozrządu, bo u mnie objawy były takie że po wymianie rozrządu auto wcale nie paliło z podłączonym :D okazało się, że niepotrzebne kupiłem dwa kolejne w tym jeden nowy(który został na aucie) bo była blacha źle założona z której on szczytuje położenie...
Wydaje mi się, że jak czujnik wałka jest uszkodzony to auto trzeba długo kręcić na lekko rozrzadnym silniku, który postał chwilę, na zimnym raczej powinien hulać od pierwszego. No a może być tak, że też pompka umiera(może działać, ale nie tak do końca jak trzeba...w V8 polecma only pierburg - przerabiałem zamienniki), albo filtr przytkany (nie zaszkodzi zawsze wymienić, u mnie tak zatrzymywał paliwo, że padły dwie pompy w krótkim czasie..)

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 sierpnia 2016, 21:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Moje BMW: E46 touring
Kod silnika: m54b30
Jak masz mozliwosc to zmierz cisnienie paliwa na listwie, powinno byc okolo 3,5 bara da ci to obraz o pompce i filtrze. Moze to byc tez regulator cisnienia paliwa, warto przejzec podcisnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 9 września 2016, 06:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Rozmawiałem z gościem z kliniki BMW i stwierdził, że może to być również czujnik wałka lub przepływka. Mam do niego kawał drogi więc może zacznę od podmiany i sprawdzenia czy coś się poprawi.
Zauważyłem też, że na zimnym silniku jadąc na benzynie autko jest lekko zamulone z niewielką tendencją do szarpania podczas przyspieszania. Jak złapie temperaturę to przyspiesza gładko. Tego objawu nie ma jak przełączy się na gaz.
Czyli odpalanie i praca na zimnym nie jest książkowa a poszukiwania przyczyn trwają.

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 9 września 2016, 07:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 4674
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b25
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Ja również przyjrzałbym się układowi paliwowemu. A nawet prewencyjnie ten filtr bym zmienił. Z czujnikami jest tak, że jak zaczynają siadać, to zaczyna się to od wyższych temperatur i działo by się na odwrót, gorący by słabo zapalał.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - XII2017)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 9 września 2016, 13:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Na pierwszy ogień pójdzie w takim razie filtr paliwa bo będę wymieniał linki od ręcznego na kanale.
Czujnik wałka, przepływka, regulator ciśnienia i to chyba zamyka wstępną listę winnych za problemy z odpalaniem.
W INPA pokazało błędy:
139
75
66
65
62
53
ale po wykasowaniu nie wracają za wyjątkiem 139, który jest dość popularny w M62 ;)

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 10 września 2016, 00:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
nie czytajac wszystkiego co powyzej .. raczej dal bym Ci reke uciąć .ze to czujnik " polozenia wału " .. wymienialem 2x .. czujnik polozenia walka rozrzadu jest do wymiany jak Ci nie rowno auto chodzi . slaba moc. faluja obroty itp .. do odpalenia masz polozenia walu jak dlugo kreci itp .. blad w inpie powinien byc ( ja mialem ) ..ale moze nie zawsze bledy sie pokazuja . a z autem mamy cos nie tak .. roznie moze byc ... do wymiany czuj.pol. walu u siebie w sedanie 520i musialem wyrzucic chlodnice .by sie dostac latwo do dolnej czesci .gdzie siedzi nasz czujniczek . daj info czy mialem racje . czy ucinamy moja reke :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 10 września 2016, 12:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Mój znajomy miał b. podobnie z m62b35, błędów nie było, a auto nie odpalało czasem. Wymienił w ciemno czujnik położenia wału i po problemie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 16 września 2016, 06:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Hej, nie było mnie tutaj jakiś czas ;) ale dzięki za porady. Namierzam czujnik położenia wału (na podmiankę) i dam znać czy problem z odpalaniem zniknie. Oby to było to żeby wszystkie ręce zostały na miejscu :)

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 20 września 2016, 10:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Hej,
co myślicie o tym czujniku, bo cena rewelacja :)
http://allegro.pl/show_item.php?item=50 ... f2d6ed1ca0

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 22 września 2016, 18:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
nie wiem jak u Ciebie to moze byc, ale ja bym zamiennikow nie polecal , w wielu przypadkach one wogole nie dzialaja, wiem ,ze cena jest duzo lepsza od oryg, ale jednak lepiej dolozyc i kupic cos konkretniejszego, ja do siebie kupilem oryg. siemensa i gra do dzis :) nie wszystko co tanie, jest dobre :) a szkoda czasu na bawienie sie w odsylanie itp itd pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 4 października 2016, 06:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 193
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: E39, E39 TOURING
Kod silnika: M52B20, M62B44
Hej, dojechał do mnie nowy czujnik ale wersja ekonomiczna tzn. za około 50zł z przesyłką ;) Po wjechaniu na kanał odkręciłem stary oryginalny czujnik położenia wału (ten od spodu) i postanowiłem przed montażem nowego porównać ich parametry. Mój oryginalny pokazywał około 680, czyli wynik nie pasujący do niczego??? natomiast nowy książkowe 1280!!! Po zamontowaniu autko ładnie zamruczało :) Rano silnik chwilę kręci i odpala a jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym musiał kręcić drugi raz :hurra: Ciekawostka, że jak jest ciepły to odpala na dotyk. Po odpaleniu nie gaśnie, co czasami miało miejsce na starym czujniku więc teraz jest OK. Oczywiście ciekawi mnie czy oryginalny czujnik za około 200zł skróciłby jeszcze bardziej poranne kręcenie np. do 1 sekundy (tak jak odpalanie na ciepłym)??? Może kiedyś będzie okazja podmiany ;)

_________________
Galeria mojego BMW:
viewtopic.php?p=494609#494609
Obrazek
Obrazek


Ostatnio edytowano 2 sierpnia 2017, 06:25 przez Pamper, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 4 października 2016, 11:05 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 33
Posty: 3254
Lokalizacja: ZIELONKA
Moje BMW: E92 M3
Kod silnika: S65
Garaż: e92 M3 DKG Schwarz 2 | BMW e36 318IS Alpinweiss | Porsche Macan S | Mini Countryman | Mazda MX-5 NB | Opel vivaro XD | Ford Connect XD
Pamper napisał(a):
Hej, dojechał do mnie nowy czujnik ale wersja ekonomiczna tzn. za około 50zł z przesyłką ;) Po wjechaniu na kanał odkręciłem stary oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu (z numerami BMW) i postanowiłem przed montażem nowego porównać ich parametry. Mój oryginalny pokazywał około 680, czyli wynik nie pasujący do niczego??? natomiast nowy książkowe 1280!!! Po zamontowaniu autko ładnie zamruczało :) Rano silnik chwilę kręci i odpala a jeszcze mi się nie zdarzyło, żebym musiał kręcić drugi raz :hurra: Ciekawostka, że jak jest ciepły to odpala na dotyk. Po odpaleniu nie gaśnie, co czasami miało miejsce na starym czujniku więc teraz jest OK. Oczywiście ciekawi mnie czy oryginalny czujnik za około 200zł skróciłby jeszcze bardziej poranne kręcenie np. do 1 sekundy (tak jak odpalanie na ciepłym)??? Może kiedyś będzie okazja podmiany ;)


Jaki producent budżetówki ?

_________________

E46 M3 Alpinweiss III viewtopic.php?f=89&t=171180
BYŁO:
E92 335i Schwarz 2 IC turboworks + Charge Pipe Turboworks
367KM/541NM http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=167595

e39 540iA SEDAN CANYONROT ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147863

e36 318is Coupe HELLROT MOTORSPORT INTERNATIONAL LIMITED EDITION ->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145412

e36 328i Coupe ALPINWEISS III
->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=141651[/color]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] M62b44 Problem z odpalaniem
PostNapisane: 4 października 2016, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 82
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52B20
czujnik polozenia walka rozrz. czy mowisz o " czuj. pol. Wału " ?? bo z tego co wiem, on robi szkode z odpalaniem . wiec tak sie troche dziwie . ale jak faktycznie wymieniles polozenia walka rozrzadu i sie poprawilo .. no to dobrze :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL