BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 23:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 11 października 2016, 01:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
Witam, ostatnimi czasy odpalałem auto bez większych problemów aż nagle z dnia na dzień auto nie odpaliło - oczywiście nic na to nie wskazywało.. :zalamany: Stwierdziłem, że albo słaby akumulator albo wina czegoś co zjada prąd. Teoretycznie napięcie na aku waha mi się między 12.03-12.25 (oczywiście po otwarciu auta). Czytałem na wielu forach/artykułach ze minimalne napięcie jakie powinno być to 12.4V. Dla sprawdzenia podmieniłem akumulator i sytuacja jest ta sama. Alternator ładuje w granicach 14.7V. Prądu zbytnio nie pobiera po 20-30 minutach od wyłączenia auta około 0.01A - wpięty szeregowo. Jakie napięcie powinno być na aku w E60? Czy ktoś miał podobnie? Może jakieś sugestie? :szok:
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 11 października 2016, 06:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Musiałbyś w dłuższym okresie czasu sprawdzać pobór prądu.
Może coś budzić sterowniki po jakimś czasie.
Miałem tak już kilka razy w E60. Raz powodem była klema, innym razem moduł bluetooth, a raz wariujące CCC

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 11 października 2016, 21:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
Napięcie naładowane akumulatora 12 V w spoczynku to 12,3 - 12,6 V. Napięcie ładowania powinno mieścić się w zakresie 13,8 - 14,7 V. Tu masz wszystko prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 11 października 2016, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
Jak włączyłem sobie opcje na komputerze napięcie akumulatora to podczas niby postoju pokazuje 12.4 a podczas ładowania faktycznie 13.7-14.3. Dziwna jest tylko ta różnica między autem które pokazuje zawyżoną wartość a miernikiem który pokazuje, że jest mniej. A jak sprawdzić ew. co bierze prąd? próbowałem wyciągać bezpieczniki (nad aku, w bagażniku) i wszystko było ok - cokolwiek bym nie odłączył pobór prądu był stały (no poza alarmem i modułem komfort). Więc jak sprawdzić :P? Może jakiś program iMPA albo cos? Dodam jeszcze tylko, że byłem ostatnio u mechanika i powiedział, że auto jest zaprogramowane na 84 albo 86 Ah, już nie pamiętam dokładnie. Natomiast w becie siedzi 94Ah, ma to jakiś wpływ? I co to CCC? :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 11 października 2016, 23:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
maylad napisał(a):
Dodam jeszcze tylko, że byłem ostatnio u mechanika i powiedział, że auto jest zaprogramowane na 84 albo 86 Ah, już nie pamiętam dokładnie. Natomiast w becie siedzi 94Ah, ma to jakiś wpływ? I co to CCC? :zabawa:


Jasne że ma znaczenie, alternator ładuje za małym prądem ten akumualtr. Musisz podjechać do kogoś żeby Ci zakodował poprawną wartość Ah i rodzaj baterii.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 12 października 2016, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
A mogę jakoś samemu zakodować? Program jakiś? :super: ale swoja drogą beta pokazuje ładowanie w normie (mimo większego aku), wiec nie wiem o co biega..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 00:27 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Programem NCS Expert możesz to zrobić. Gdy miałem E60 to ładowanie miałem 14,7 - 15,00 i z akumulatorem nie miałem problemu, jeśli Ty masz 13,7 - 14,3 to jest to za mało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 07:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
13,7 - 14,4V to prawidłowe napięcie dla zwykłego akumulatora.
14,7 - 15,0V to wartości dla AGM

guzior napisał(a):
Jasne że ma znaczenie, alternator ładuje za małym prądem ten akumualtr. Musisz podjechać do kogoś żeby Ci zakodował poprawną wartość Ah i rodzaj baterii.

Po pierwsze to nie ma opcji zakodowania pojemności typu 84, 86 lub 94Ah
Dostępne pojemności to 80, 90, 110Ah.
Tak na prawdę większe znaczenie ma kodowanie typu akumulatora, z racji napięcia ładowania.

Tak na prawdę to wiele aut jeździ ze źle zakodowanym aku i potrafi tak jeździć dobre kilka lat bez problemów.


Skoro wcześniej jeździłeś i nic się nie działo to nie chce mi się wierzyć, że powodem rozładowywania akumulatora będzie jego złe kodowanie, skoro wcześniej nic się nie działo.


Częstym problemem są moduły bluetooth oraz klema minusowa(IBS)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 09:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
cursor napisał(a):
Częstym problemem są moduły bluetooth oraz klema minusowa(IBS)
klema minusowa? gdzieś kabel nie styka czy dosłownie wymienić klemę minusowa? Jak mógłbym sprawdzić ten moduł bt?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 11:03 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
maylad napisał(a):
cursor napisał(a):
Częstym problemem są moduły bluetooth oraz klema minusowa(IBS)
klema minusowa? gdzieś kabel nie styka czy dosłownie wymienić klemę minusowa? Jak mógłbym sprawdzić ten moduł bt?

W klemie minusowej jest sterownik mierzący stan akumulatora.
Wymiana w ciemno to trochę droga zabawa, bo nowa klema to koszt rzędu 650-800zł

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 12:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Teraz doczytałem że kolega maylad w ukrytym menu ma ładowanie 14,7 i być może fabrycznie siedział AGM, potem ktoś włożył zwykły aku nie zmieniając rodzaju baterii i teraz aku jest ładowany z dużym prądem. Myślę że warto by było dokładnie sprawdzić jaka pojemność i typ aku jest zakodowana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
guzior napisał(a):
Teraz doczytałem że kolega maylad w ukrytym menu ma ładowanie 14,7 i być może fabrycznie siedział AGM, potem ktoś włożył zwykły aku nie zmieniając rodzaju baterii i teraz aku jest ładowany z dużym prądem. Myślę że warto by było dokładnie sprawdzić jaka pojemność i typ aku jest zakodowana.
Guzior, ładowanie mam do 14.3 ;) nie wiecej. od 13,7 natomiast o ^_^ ale swoja drogą muszę sie faktycznie udać, albo samemu sprawić jaki faktycznie w komputerze wrzucony aku. Co do samej klemy minusowej nie widziałem tam żadnego czujnika ;O tylko jakiś kabelek jest doczepiony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 20:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Podłączę się do tematu. ile minimalnie Volt musi mieć akumulator, żeby nie wyskakiwały komunikaty?
W zeszłą zimę miałem problem,co chwile pokazywała się ikonka auto na podnośniku i kasowała się godzina, przebieg dzienny.
Całe lato było OK, teraz znowu to samo, kilka razy dziennie. :cenzura: Zawsze myślałem, że jest za małe napięcie, ale raz specjalnie rozładowałem akumulator i o dziwo nie skasowało danych tylko wyskoczyła kontrolka z akumulatorem. Radio po wyjęciu kluczyka też nie chce grać. Akumulator na granicy 12V(11,7-12,2 na postoju).
Ktoś wie o co w tym chodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 13 października 2016, 23:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Trojmiasto napisał(a):
Podłączę się do tematu. ile minimalnie Volt musi mieć akumulator, żeby nie wyskakiwały komunikaty?
W zeszłą zimę miałem problem,co chwile pokazywała się ikonka auto na podnośniku i kasowała się godzina, przebieg dzienny.
Całe lato było OK, teraz znowu to samo, kilka razy dziennie. :cenzura: Zawsze myślałem, że jest za małe napięcie, ale raz specjalnie rozładowałem akumulator i o dziwo nie skasowało danych tylko wyskoczyła kontrolka z akumulatorem. Radio po wyjęciu kluczyka też nie chce grać. Akumulator na granicy 12V(11,7-12,2 na postoju).
Ktoś wie o co w tym chodzi?


Powinno być 12,5 jeśli jest grubo poniżej to już chyba czas na zmianę pod warunkiem że wszystko inne jest sprawne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 14 października 2016, 09:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Ciekawe co ma na celu kasowanie zegarka i przebiegu dziennego,szybka wizyta w serwisie?!
Po co wyświetla się komunikat "Increased battery discharge!" i kasuje dane jeśli akumulator jest rozładowany pojawia się komunikat "Battery charge very low!" i w tym przypadku nic się nie kasuje?

Rozrusznik kręci jak szalony,a wychodzi na to że muszę wyrzucić akumulator bo się godzina kasuje. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 14 października 2016, 22:35 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Jeśli pojawia się komunikat o zwiększonym wyładowania akumulatora, a rozrusznik kręci bez problemu, to informacja, że coś budzi samochód po zamknięciu i uśpieniu.
Miałem taki przypadek w X6. Powodem był moduł telefonu(TCUM). Po rozpięciu światłowodu problem znikał

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 15 października 2016, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
W zeszłą zimę też był z tym problem, całe lato może dwa przypadki. Teraz potrafi 5-razy dziennie skasować godzinę, ale wczoraj cały dzień było dobrze.
Mogę zgasić na 2-minuty,zapalam ponownie i ten :cenzura: dzwięk harfy!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 16 października 2016, 10:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Odłącz małą wtyczkę z czujnika na klemie minusowej i sprawdź czy problem nadal będzie występować

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 16 października 2016, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Na razie dwa dni jest dobrze. Nie nadążam za tym samochodem.
Odłączyć na noc, czy na stałe do sprawdzenia, bo nie wiem do czego idzie zasilanie z tej małej wtyczki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 17 października 2016, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Ciężko będzie zbadać problem jeśli raz występuje, a raz nie. Dzisiaj dwa razy się skasowała godzina.
Cursor co z tą wtyczką, od czego ona jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 98 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL