BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 02:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 17 października 2016, 20:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Trojmiasto napisał(a):
Ciężko będzie zbadać problem jeśli raz występuje, a raz nie. Dzisiaj dwa razy się skasowała godzina.
Cursor co z tą wtyczką, od czego ona jest?


Wtyczka jest od inteligentnej klemy minusowej która monitoruje parametry akumulatora, jeśli jest nie sprawna to może powodować nie usypianie modułów lub ich wybudzanie. Odepnij ją i pojeździj dla testu z 2 tyg.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 17 października 2016, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
A jak się ją odepnie to co się wtedy dzieje? Cos nie trybi? :szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 18 października 2016, 07:41 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Chcesz, żeby Ci pomóc, a szukasz dziury w całym.....

Nikt przecież nie każe Ci usunąć to całkowicie, tylko odłączyć na próbę

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 18 października 2016, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
Nie nie nie Kolego, źle mnie zrozumiałeś ;) jestem po prostu ciekawe co się dzieje po odłączeniu tej "inteligentnej" klemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 19 października 2016, 11:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
maylad napisał(a):
Nie nie nie Kolego, źle mnie zrozumiałeś ;) jestem po prostu ciekawe co się dzieje po odłączeniu tej "inteligentnej" klemy.

Klemę minusową poprawiali 2 razy.
Te pierwsze były najbardziej awaryjne, a objawy były zupełnie różnie.
Począwszy od nie usypiania samochodu(CAS dostawał informację, że aku jest słabe i nie wyłączał sterowników), poprzez ograniczanie różnych funkcji(np. w E90 nie mogłem włączyć grzania tylnej szyby, a w E60 miałem przypadek, że wentylator nawiewu pracował na minimalnej prędkości), a skończywszy na zwarciu i wytopieniu klemy lub nawet pożarze, aczkolwiek pożary częściej zdarzały się w pierwszych rocznikach(na starym kluczu) z powodu modułu MPM pod kołem zapasowym

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 19 października 2016, 12:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
Moja betka jest z końca 2003r, wiec jest to jeden z pierwszych wypustów - rozumiem, że u mnie były te bardziej awaryjne :/? Moduły faktycznie mam 2 (w kole zapasowym), jeden z 3 wtyczkami natomiast drugi moduł z 1 wtyką. Odłączyłem ten pojedynczy to nie mogłem odpalić komputera, jak odłączyłem ten potrójny to nie działały czujniki i radio. Poki co problem u mnie przestał występować.. rozładował się 2x akumulator i po problemie, ciekawe, może kwestia faktycznie byłą tego, że nie usypiał modułów jak był słabo naładowany (no bo aku ładowałem z 8h tylko a ma 94aH).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 20 października 2016, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
A co do inteligentnej klemy, postanowiłem poszukać i o to co znalazłem :)
Intelligent Battery Sensor - Czujnik ze zintegrowanym układem analizującym wyniki pomiarów rejestruje podstawowe parametry pracy akumulatora, takie jak napięcie, natężenie prądu, temperatura, licznik amperogodzin oraz cykli pracy akumulatora. :D

Może się komuś przyda ta informacja, adekwatnie jak się odłączy tą wtyczkę to pewnie nie będzie tylko informacji o tych parametrach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 26 października 2016, 19:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Rano ikona auto na podnośniki, skasowało godzinę, rozrusznik nie załączył, nie odpaliłem samochodu. Napięcie było 11,78V. Po pracy chciałem naładować akumulator, ale odpaliłem bez problemu. :mur:
Chodzi o wtyczkę łączącą klemę minusową z plusową? Bo taką rozłączyłem, jest jeszcze jedna z dwoma niebieskimi kablami, jej nie ruszałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 26 października 2016, 23:52 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Odłącz te dwa cienkie kable.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 27 października 2016, 12:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
prawidlowe napiecie na klemach to 14.4-4.7 nawet przy wlaczonych wszystkich odbiornikach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 27 października 2016, 13:16 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
toM76 napisał(a):
prawidlowe napiecie na klemach to 14.4-4.7 nawet przy wlaczonych wszystkich odbiornikach

Pod warunkiem, że mam zapalony silnik i mówimy o ładowaniu ;)

13,7V też jest dopuszczane ;)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 27 października 2016, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Nie mogę przeboleć, że akumulator "kręci" jak szalony a trzeba wymienić. Podejrzewam że te odnotowane spadki napięcia są z winy akumulatora. Latem pewnie prąd utrzymywał się dłużej, teraz szybko spada poniżej 12V stąd te natrętne komunikaty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 27 października 2016, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Moje BMW: E60
A może spróbuj wpiąć Voltomierz w akumulator, wyciągnąć kable nad bagażnik i zamknąć delikatnie bagażnik. Tak trzeba to zrobić żeby nie przyciąć kabelków od voltomierza, ale żeby można było sprawdzić napięcie po wyłączeniu i zamknięciu całego auta. Po 20-30 minutach sprawdź jakie napięcie po tym czasie utrzymuje aku. Mi pokazuje po otworzeniu auta 12V a jak zamknę i poczekam te 20 minut to około 12.4V. Wszystkie moduły się usypiają po jakimś czasie więc sprawdź jakie wtedy będziesz miał napięcie. :) Może być słabe napięcie ale prąd rozruchowy może być duży, dlatego dobrze kręci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 28 października 2016, 00:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Żeby samochód się uśpił nie trzeba zamykać klapy bagażnika tylko śrubokrętem zamknąć sam zamek w klapie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 28 października 2016, 08:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
A może szukasz nie w tym miejscu ??
Brat w 650i miał taki sam problem, dwa razy wymieniał akumulator a winnym okazał się rozrusznik.
U mnie znowu przy takich objawach uszkodzony był moduł zasilania, kosztuje w aso ok 350 zł także nie musi być to problem z prądem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 28 października 2016, 13:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Skoro po nocy silnik kręci bez problemu, to nie pasuje mi to na akumulator.

Popytaj w sklepach i warsztatach w swojej okolicy czy mają porządny tester akumulatorów.
Miałem do czynienia z takim, który pokazywał rzeczywistą pojemność akumulatora

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 31 października 2016, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Z odłączonym kabelkiem było dobrze,lecz wczoraj zaczęło coś szarpać autem. Dzisiaj rano odpaliłem normalnie, włączyłem wsteczny, auto zaczęło przerywać i zgasło. Palą się ikony: poduszki, ABS, zębatka z ! ,kłódka na kierownicy, jakiś zegar z wskazówką nie wiem co tam jeszcze..
Akumulator jak zwykle ok 12V. Dwa razy w ciągu roku miałem takie szarpanie,ale po ponownym odpaleniu problem znikał.
Samochód zagadka, jak w ogóle włączyć na luz. Po tym jak zgasł włączyłem parking i nie chce już się przełączyć, na włączonym zapłonie zawsze się dało... :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 31 października 2016, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Dodam jeszcze ,że nie włącza się radio, nawet sam wyświetlacz nie trybi..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 31 października 2016, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25
Podładowałem akumulator, ma teraz 12,3V, nie pomogło, zdjąłem klemę na 20min też nie pomogło. Dlaczego pali się na raz tyle ikon ,nie wiadomo za co się zabrać? Nie mam kompa do podłączenia, a auta nie da się ruszyć..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Prawidłowe napięcie na akumulatorze
PostNapisane: 31 października 2016, 17:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
W instrukcji obsługi masz napisane jak awaryjnie przełączyć skrzynię na "N". Musisz znaleźć w swojej okolicy kogoś kto ogarnia bmw + diagnostykę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL