BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 29 października 2016, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Cześć.

Ostatnio napotkał mnie pewien problem i nie mogę odpalić samochodu.
Zaczęło się po tym jak trochę popadało(a samochód stał przodem do dołu. Wyjątkowo, zawsze parkuję do góry) i od wczoraj nie chce odpalić. Już wcześniej padało, ale odpalał od dotyku(i stał przodem do góry jeśli ma to znaczenie).

Rozrusznik kręci, ale przekaźnik nie pyka. Podmieniałem na działający, robiłem zworki i dalej nic. Pompa pracuje jak się zewrze piny.
Ale skoro paliwo jest dostarczane, to znaczy, że problem jest z iskrą i tym przekaźnikiem. Sprawdzałem czy nie zalało DME, ale jest sucho.

Dodam jeszcze, że wczoraj, udało się go uruchomić. Próbowałem zamieniać przekaźniki i zwierać pin 30 z 87 w przekaźniku głównym i zaskoczył, ale strasznie kulał na obrotach. Zgasł po kilku sekundach i za 3 razem znowu odpalił tym razem chodził dobrze. Potem zgasiłem i dzisiaj znowu nie pali a zworka już nie działa.

Co jeszcze powinienem sprawdzić?
Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 30 października 2016, 12:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Czujnik położenia wału.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 30 października 2016, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
sprawdzałeś w ogóle iskrę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 30 października 2016, 17:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Tak iskry nie ma.
Dzisiaj odpalił, ale czuć było, że nie pracuje na wszystkich cylindrach. Odpinałem po kolei wszystkie cewki i wygląda na to, że wszystkie działają. Pochodził kilka minut i zgasł. Słychać było jak pompa przerywa. Potem odpalił, ale już tylko na chwilę.

Przekaźnik główny nie zaskakuje. Pin 85 jest plusowy a wg schematów powinna być to masa sterowana z DME.
Czujnik wału wykluczyłem, bo załapał i chodził równo przez te kilka minut.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 31 października 2016, 07:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
No. Nagrzal się i przestał pracować. Podlacz pod komputer ew. Weź miernik i sprawdź rezystancjie czujnika na zimno i ciepło. Czujnik steruje zarówno iskra jak i wtryskiem paliwa oraz uruchamianie pompy paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 31 października 2016, 11:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Które piny sprawdzić? Ze sobą czy z masą?
Odłączyłem czujnik ale nie mogę go wyjąć. Śruba odkręcona, ale czujnik dalej siedzi jakby był przyklejony. Jest na niego jakiś patent?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 31 października 2016, 17:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P

WD40 itp

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 31 października 2016, 19:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Wciąż nie wiem które to piny. W każdym razie zmierzyłem rezystancje i wygląda to tak: (zakres 20M)
Pin 1-2: 0.00 (przy zakresie 2000M jest 10MO)
Pin 2-3: 5.coś do 7.20 (spada, maleje)
Pin 1-3: jak wyżej

Uszkodzony?
Czujnik cały czas w samochodzie bo nie mogę go wyjąć.


@edit: Odpalił, ale wg mnie źle chodzi. Tak jak wcześniej jakby nie chodził na któryś gar. Teraz jest w ciepłym garażu więc może dlatego.

Rezystancja na pinie 1-2 jest teraz ok 1200ohm do 1500ohm i czasem 10 mega ohm.
Dodam jeszcze, że pali od strzała(sekunda kręcenia).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 1 listopada 2016, 14:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Zapytam jeszcze o jedną rzeczy. Kupię ten czujniczek, ale zamiennik. Chcę, żeby samochód jeszcze trochę pochodził, ale nie chcę ładować więcej kasy niż jest to potrzebne w ten silnik.

Który zamiennik będzie dobry?
Ten - http://sklep.auto-voll.pl/czujnik-impul ... 066-3.html
Czy ten - http://sklep.auto-voll.pl/czujnik-impul ... 277-2.html

W tym pierwszym jest podana oporność 550ohm a z tego co wiem to u mnie powinna być powinno być 1280. Z drugiej strony wg numeru na realoem to ten czujnik pierwszy jest tym moim(12141726066). Numer 12141703277 jest w cabrio M50 i M52.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 1 listopada 2016, 14:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Tylko oryginał :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 1 listopada 2016, 14:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Oryginał kosztuje 500zł to tyle co mój silnik :D
Za jakiś miesiąc/dwa będzie swap na 2.5, więc chcę tylko żeby jeszcze trochę pojeździł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 1 listopada 2016, 15:48 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
W e38 mojego dziadka siedzi od 6lat zamiennik i normalnie dziala, ten czujnik to zwykly hallotron wiec czym mialby sie niby roznic ori od zamiennika? Bierz zamiennik lub uzywke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 1 listopada 2016, 17:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
A nie wiesz może czy tej czujnik Maxgeara pasuje bez problemu? Ten kabel wychodzi 90 stopni od tej nóżki a w ori jest na wprost. Może być ze wsadzeniem go. Chyba, że to tylko takie zdjęcie poglądowe :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 3 listopada 2016, 13:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
wymien przekaznik pompy paliwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 3 listopada 2016, 16:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Przekaźnik pompy jest ok. Poza tym mam możliwość uruchomienia pompy na wciąż z przycisku.

Info dla kogoś kto ma podobny problem i nie może wyjąć tego czujnika:
Mocowałem się z nim dzisiaj i udało się go wyjąć. Trwało to 3 czy 4 godziny, ale poszedł. :hurra:
Był tak zapieczony, że trzeba było go wybijać łomem i śrubokrętami. Z czujnika nic nie zostało, ale przynajmniej wyszedł.
Najlepiej go obracać na boki i próbować wbijać śrubokręt. Jak od strony "oczka" na śrubę będzie się dało nabić kilka mm śrubokrętu pomiędzy czujnik a blok to po drugiej stronie nabijać łomem w górę. Powinien się obruszyć.
Próbowałem wiercić, ale wiertła się ślizgały i za chiny nie dało się nawet dziurki zrobić. Punktak nie podchodził.

PS. Ten czujnik od Maxgeara jest taki sam w budowie. Zdjęcia poglądowe są jakieś krzywe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 3 listopada 2016, 19:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
To jest silnik na vanosie czy bez bo różnica jest w czujnikach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 3 listopada 2016, 19:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Bez vanosa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 3 listopada 2016, 19:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 897
Moje BMW: e39, e46
Kod silnika: m54b22, m52tub20
Więc raczej na osprzęcie bosch.Czujnik mxg wystarczy jeździłem na takim ale tylko ten z pierwszego linku który podałeś, indukcyjny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 3 listopada 2016, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Tak na boshu mam. Właśnie z tego co wyczytałem to te zamienniki mają problemy z siemensem. Mam ten z pierwszego linku. Jutro zobaczę czy będzie działać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z odpaleniem
PostNapisane: 5 listopada 2016, 13:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 209
Moje BMW: E38 & E36
Kod silnika: 2x M62B44
Garaż: E38 740iA 1997
E36 344i 1992

Było: E36 328iA 1994
Czujnik Maxgeara działa jak należy. W razie czego gwarancja na 2 lata jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL