BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 kwietnia 2024, 04:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
Witajcie,

Ten post to już chyba pożegnanie ale może mi coś doradzicie. Najpierw napiszę co to za auto i co do tej pory sie działo.

E46 318i 1998r 1,9 benzyna manual, zielony (farngruen) = (dla mnie) najpiękniejszy model

Po zakupie od razu zrobiona szyba bo był pająk / pokrywa zaworów bo ciekło / pompa wody / płukanie silnika bo były w nim jakieś gluty
Po jakimś czasie zaczęło:
- pukać przy zmienianiu biegów z tyłu auta - nie robiłem
- cały czas świecą się długie światła - trzeba zostawiać na włączonych długich i w pozycji "0" bo sama sobie mruga - podobno moduł bo kodowałem długie światła - nie robiłem, nie ma mądrego na to na razie
- dostawała temperatury - termostat 350zł i z głowy
to są małe rzeczy które ogarnę/może ogarnę

ale tu to co mnie już kładzie....
Zaczęło pukać w silniku i wskazówka od temp latała od lewej do prawej (ale silnik gorący nie był).
Mechanik wymienił szklanki, uszczelkę na misce olejowej i pompę wody (drugi raz w tym samym roku), wskazówka powiedział ze to pewnie elektronika bo mam te światła nie działające.
Jak odebrałem od niego auto to było zamulone na max. paliło na max, cos cykało i buczało w budzie i w ogóle nie paliło na ciepłym.
Powrót do mechanika
Jednak czujnik temp w silniku ALE znowu cos zaczęło walić w silniku - tym razem przy 3tys obrotów - werdykt panewki + cykanie i buczenie w budzie wg niego normalne

Proszę was o podpowiedź bo wszyscy mówią żebym sprzedał auto a BARDZO JE LUBIE
czy to sie opłaca? wydałem 1000zł na jedno pukanie w siniku a mam juz drugie i podobno juz opłaca sie kupic drugi silnik za 1200zł+1000zł przekładka niz to robic
Dokładac 3tys do auta ktore kupilem za 9tys rok temu?

Jestem tym naprawdę dobity...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 21:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Jeżeli nie robić tego silnika to kupić M43B18 z E36 i się cieszyć sprawnym autem dalej. Słupek z e36 kupisz za 500zł.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 22:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
i ten silnik bedzie pasował do mojego osprzętu? Jest mniej awaryjny? Mi serio nie zależy na mocy a ten co miałem ładnie sie zrywał

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 22:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Kosi, wystarczy zmienić przedni dekiel rozrządu na ten z twojego silnika oraz przełożyć czujnik położenia wału z tyłu na przód i będzie działał. Te silniki sa mniej awaryjne.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
timi-91 napisał(a):
Kosi, wystarczy zmienić przedni dekiel rozrządu na ten z twojego silnika oraz przełożyć czujnik położenia wału z tyłu na przód i będzie działał. Te silniki sa mniej awaryjne.

TIMI TY MI RATUJESZ AUTO !!!! Nawet nie wiesz jak sie ciesze :):):)

one są podobne spalaniem ?

(i na jakims forum ktos sugeroał " M44 od is-a..." ale to chyba niedobry pomysł co nie)


Ale sie ciesze, masz taaaaakie piwo :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 23:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23102
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Szczerze to poszedłbym w R6 jeśli tak lubujesz to autko :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 23:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
M43TU w e46 niestety miały wadliwe panewki. Jak prawi Timi lepiej wpakować m43 z e36 i mieć spokój.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
Będzie się dużo różniło od mojego silnika w mocy i spalaniu ?

I tam serio wszystko pasuje ? Na przykład termostat? Bo kupiłem nowy do swojego jak sie zaczelo dziac...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 7 listopada 2016, 23:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
różnicy w mocy nie odczujesz.przekładasz sam słupek m43. reszte kręcisz swoją.poszukaj tematów o tym.

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 00:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
Czyli to M43B18 to taki strzał bezawaryjność - jak będę słyszał propozycje innych raczej nie zwracać uwagi ?

Chciałem w miarę oszczędny bezawaryjny silnik i chyba go pokazaliście :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 07:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1374
Lokalizacja: Łódź Widzew
Garaż: Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533


Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Jasne że R6 będzie lepszy,lepszy dźwięk,moc itp. ale nie wyjdzie taniej

_________________
Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez demontażu głowicy: https://sprzedajemy.pl/wymiana-uszczeln ... nr65354533
Wzmocnienie podłogi BMW e46 e36: https://sprzedajemy.pl/naprawa-mocowani ... nr53378978

Wymiana opon,Pozostała mechanika. ISTA INPA
Kodowanie BMW seria E ICOM


Osoby z interfejsem BMW https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 066388&z=7


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 09:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
Jest sens zdjąć miche z tego mojego i zobaczyć te panewki? Mechanik mówi ze robił rok temu komuś bo tez zaczęły grac to sprawdził - wał był cały - wymienił panewy i do tej pory lata.

Od momenty jak zaczeły stukać zrobiłem max 80km a auto stoi.

(ale swoją drogą juz patrze na M43B18 - jak macie znacie pewniaka to dajcie znać)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 09:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Mam prawie ten sam silnik, ten sam kolor, tylko wersja 316i (105 PS a nie 118 PS) i w kompakcie E36. Kiedys zdarzalo mi sie w zime, ze wskazowka temp potrafila skoczyc na max w prawo. Od wymiany termostatu nic sie nie dzieje, tez dalem ok. 350 zl. Uszczelke pod pokrywa zaworow (250 zl) tez mialem robiona. Generalnie z tego co slysze to te 318i 118 PS maja wiecej problemow niz 316i 105 PS.

Moze sprobuj wlasnie taka wersje silnikowa dorwac. Moc jest nieznacznie nizsza, moze nieco wolniejsza reakcja na gaz, ale ten silnik ma jedna ogromna zalete - moment 165 Nm dostepny juz od 2500 obrotow. W praktyce wyglada to tak, ze auto ciagnie z dolu naprawde fajnie, tu daje Ci linka do mojego posta, gdzie nagralem duzo filmow z przyspieszeniami:
viewtopic.php?p=2095299#p2095299

318i z E36 ma max moment ~~ 167 Nm ale przy 3800. Spali moze minimalnie wiecej, ale tez bedzie mniej problemow. Zobacz jednak 316i 1.9.


Swap na R6 = zmiana polowy auta, licz 8-10k PLN.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
MatiKosa napisał(a):
Swap na R6 = zmiana polowy auta, licz 8-10k PLN.

O dziękuję za tą kalkulację. Juz wiem ze odpada :)

Chce żeby się tylko nie sypało - niech będzie bardziej eko niż szybki

Tylko pamiętaj ze ja to pcham do E46 - większa jednak buda, żeby się nie męczył bo na pewno wtedy będzie paliła jak szalona.


A jak jest z komputerem przy zmianie na ten silnik ? Tam wszystko będzie działało? Auto będzie paliło? Immobiliser będzie działał? Klima tez (ta sprężarka w sensie pasuje i działa)? - bardzo proszę o odp na to i czy moze jest sens same panewki zrobić "na razie" na starym

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 10:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
Jesli chodzi o zmiane silnika to to bedzie jeden z najlepszych pomyslow, wersje 105 i 118 PS to te same silniki M43TUB19, sa praktycznie identyczne, czyms tam sie jednak roznia oczywiscie (nie pamietam co to dokladnie, ale jest o tym gdzies temat w internecie, wpiszesz cos typu E46 316i vs 318i to moze bedzie). Nie powiem Ci jak z podlaczeniem, ale sadze, ze powinno byc podobnie skoro silnik jest niemalze identyczny, ale warto sie upewnic u kogos, kto sie zna.

Silnik ten potrafi byc bardzo eko, szczegolnie jak umiesz jezdzic i dodasz choc troche trasy -> spojrz na moje spalanie, masz ikonke Motostat na dole. E46 jest ciezsza o ok. 100 kg od mojego kompakta (z kierowca 75 kg wazy 1250 kg w dowodzie), wiec osiagi roznica lekka + tyci wieksze spalanie, ale bedzie podobnie do tego co miales.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 54
Lokalizacja: CK Kraków
Moje BMW: Było e46,e36 compact
Kod silnika: Było M47N, M43TUB19
Wersja silnika M43TU 105KM od tej mocniejszej różni się zaworem Disa w kolektorze i wałkiem rozrządu.
Potwierdzam, że w 105 KM pięknie ciągnie od dołu- prawie jak diesel :)
Co do ekonomii- to w mieście - 12 km non stop korek - czas jazdy ok 30-40 min rano i wieczorem (zapłon na zimnym silniku) to pali ok 11l. Na trasie potrafi mi zejść poniżej 7l. Średnie spalanie to między 9 a 10 l w zależności ile było jazdy na trasie.

_________________
PZDR Łukasz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 11:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 667
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: BMW E90 318i 143 PS
Kod silnika: N43B20(U0)
@pala127, dzieki za info, wlasnie o to chodzilo :)
I tak, jak auto jest sprawne, paliwo dobre i silnik dobrze pracuje, to but z trzeciego biegu naprawde potrafi ladnie przywalic do przodu :) Z 4-tego tez przyspieszysz. Generalnie przy miejskich predkosciach elastycznosc bardzo fajna. Na trasie wyprzedzanie to zawsze u mnie kickdown z 5-tego na 3-ci i tez idzie, chociaz pod koniec zakresu juz slabnie (widac na moich filmach).

Dodam jeszcze szybko swoje 3gr odnosnie ekonomii. Od ponad pol roku testuje eco driving.
Trasa: ok. 15 km
Czas: ok. 30 min rano i z powrotem 15:00-15:30
Laczek: 195/65/R15

Sposob jazdy: sprawne ruszanie, potem trzymanie predkosci, hamowanie silnikiem poprzez redukcje jesli mozliwe i ogolnie jazda przewidujaca ruch na drodze

Spalanie 100% po miescie: 8.7-9.0 L w lato jak byl normalny ruch (srednia predkosc = 33.4 km/h). Teraz dramatyczne korki + deszcz (srednia predkosc 30.2 km/h) i 9.2-9.6

Dorzuc 15-20% poza miastem i w lato juz lekko 8.3-8.6.
Dorzuc jedna trase 300 km (a wcale nie byla spokojna) i reszta jak zwykle = 7.8 L

Trasa 2x 200 km glownie autostrada i plynna jazda miejska, w pierwsza strone kolega 95 kg = 7.3 L (spokojnie daloby sie mniej gdyby nie pare scigow)

Spokojna, plynna jazda w nocy z kolega 95 kg = 6.3 L

Spalanie przy 90 km/h (licznikowe 94-95) = 5.7 L (producent podaje 5.8 L
Spalanie przy 120 km/h (licznikowe 126) = 6.7-6.9 L
Przy 140 nie testowalem.

_________________
Było: Kompakt E36 316i 1.9
Jest: E90 318i LCI
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 8 listopada 2016, 12:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
czytam czytam i ludzie mówią ze bez większych różnic, chyba podumam 1,8 złapać (chyba sie boje mniejszego motora z "ciut" wieszym spalaniem bo w 1,8 było już na granicy)
Ale testy pięknie zrobiłeś :) sporo sie dowiedziałem

Chyba juz klamka zapadła. Jesli ten bedzie sie nie sypał i byl eko to szukam. Jakbyscie mieli namiar na dobry taki silnik to śmiało, z allegro niewiadomo co bedzie.
http://mobiltop.pl/CERA_TEC__Liqui_Moly ... u_CERATEC_
i cos takiego znajomy doradził zalać

Nie mogę tylko znaleźć jak będzie z komputerem - czy musze wymieniac i jak bede musial wymieniac jak bedzie z odpalaniem auta / imobiliserem i czy klima bedzie pasowala.

(tak ogolnie to sie troche boje "starszego" silnika ale gdzie nie czytam piszą ze to dobra decyzja)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 9 listopada 2016, 15:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: M43TU
timi-91 napisał(a):
Jeżeli nie robić tego silnika to kupić M43B18 z E36 i się cieszyć sprawnym autem dalej. Słupek z e36 kupisz za 500zł.


Dzięki za telefon wieczorem - nabrałem pary na tą robotę :)

Podsumujmy proszę - M43B18 z E36 będzie pasowało do e46 sedan przedlifta?

Położenie wału i reszta to nie problem i komputer tez zostaje z mojego i sam blok pasuje? (bo dzwoniłem do kogoś kto miał mi m43tu sprzedawać to już marudzi ze nie będzie pasowało - "może ci to ktoś ulepi" - ale możne marudzi bo M43B18 tańszy).


Może macie kogoś tu w okolicy Pułtusk-Warszawa kto się z tym ogarnie? Jak nie to wtedy zapytam sam lokalnie (można znacie cene plus-minus)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46]318i 98r pozegnanie z kochanym autem? Proszę o pomoc
PostNapisane: 9 listopada 2016, 22:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
Kosi napisał(a):
Witajcie,
Jednak czujnik temp w silniku ALE znowu cos zaczęło walić w silniku - tym razem przy 3tys obrotów - werdykt panewki + cykanie i buczenie w budzie wg niego normalne

Szukać dobrego mechanika. Jest z tym ciężko. Auto, a zwłaszcza silnik to nie żaden armagedon, tylko coraz więcej kretynów podających się za specjalistów -dotyczy każdej branży.
Kosi napisał(a):
Proszę was o podpowiedź bo wszyscy mówią żebym sprzedał auto a BARDZO JE LUBIE
czy to sie opłaca?

Ekonomicznie nie, ale jak masz te pieniądze to warto. Chyba że wolisz rower/trawmaj. Sprzedaż też się nie opłaci. Takie czasy.

wydałem 1000zł na jedno pukanie w siniku a mam juz drugie i podobno juz opłaca sie kupic drugi silnik za 1200zł+1000zł przekładka niz to robic
Dokładac 3tys do auta ktore kupilem za 9tys rok temu?
[/quote]
Ja dołożyłem 4, kupione za 11 000 rok temu, nadal jest w co inwestować - ten sam model i silnik. Albo to albo piechota. Znajomi kupili za 6 tys, mniejsze i mniej wygodne i też dokładają nieraz i ponad 3 tys.

Kosi napisał(a):
Jestem tym naprawdę dobity...

Wierzę. Ja też

Wróbel91 napisał(a):
M43TU w e46 niestety miały wadliwe panewki. Jak prawi Timi lepiej wpakować m43 z e36 i mieć spokój.

Ten silnik to taki maluszek z charakterkiem, taka mała, 4-cylindrowa wiertarka (jak na BMW), a zostawia... nowsze auta w tyle. Ten silnik nie napina mięśni, on kopie tyłki. Silnik mimo ciężkiej budy i małej mocy przyjemnie wciska w fotel i zachęca do kręcenia. Ma dobrą elastyczność i brak mocy idzie nadrobić zmianą biegów - jedynka do 5 tys obr/m, dwójka to samo, trójka to samo i tak dalej. Zadyszki dostaje dopiero przy czwartym biegu, ale inne samochody są już w tyle. Nie doceniałem tego silnika a mocy ma jak dla mnie... za dużo.
Niestety - jeśli dodać do tego użytkownika bez głowy (pałowanie na zimnym), serwis oleju long life (co 25 000) i męczenie na 5 tym biegu przy 60 km/h (bo ma elastyczność) i potem ma wadliwe panewki. Tak samo jak słynny 1,5 dCi - jak ktoś nie przekracza 15000 km na jednym oleju i nie pałuje na zimnym oraz wysokich biegach to jeszcze nie słyszałem żeby korba wyszła bokiem, a w tych silnikach to niemal legenda.

Kosi napisał(a):
Chciałem w miarę oszczędny bezawaryjny silnik i chyba go pokazaliście :super:

To ośmiozaworowy smok, o oszczędności raczej można pomarzyć. Do tego wrażliwy na niedomagania osprzętu - trochę nieszczelności w dolocie i spali jeszcze więcej. No smok może nie, ale o spalaniu TSI można zapomnieć. W trasie spokojnie do 7,5, a jak ekonomicznie i za tirem to jeszcze sporo mniej, ale w mieście ile przyciśniesz tyle łyknie. Coś za coś.

Kosi napisał(a):
Jest sens zdjąć miche z tego mojego i zobaczyć te panewki? Mechanik mówi ze robił rok temu komuś bo tez zaczęły grac to sprawdził - wał był cały - wymienił panewy i do tej pory lata.

To jest pierwsza rzecz która powinna być sprawdzona. Tu wychodzi zaleta tego silnika. Są silnika, gdzie jak zastuka to już można wyrzucić, nie ma co naprawiać. Są też takie, że są spore szanse na uratowanie nawet wału mimo zajechanych panewek. Ten należy do tej drugiej grupy. Rozbierać i sprawdzić, szansa jest.

Kosi napisał(a):
Chce żeby się tylko nie sypało - niech będzie bardziej eko niż szybki

To nastoletnia używka i będzie się sypać, bo takie prawo natury. Możesz kupić Golfa, Polo, Corsę, Corollę czy cokolwiek innego i też będzie inwestował. Byle nie trafić na zajechaną minę oczywiście ale z wydatkami trzeba się pogodzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 154 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL