BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 06:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 4 grudnia 2016, 08:14 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Jedź na komputer na zimnym silniku i zobacz wskazania na zapalonym silniku czy temp. rośnie. Zrobisz to dla własnego spokoju bo objawy uszkodzenia czujnika temp. są inne. Miałbyś problem z zapaleniem zimnego auta


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 16 grudnia 2016, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Byłem na kompie, okazuje się ze prawdopodobnie przepływomierz daje dużo powietrza, korekcja jest na -44. a po drugiej stronie na pasku jest 98 mg chyba ? i jest wykrzyknik. To może być przepływka ? nie mam na podmianę, a nowa jest dość droga, chciałbym VDO. Sondy działają poprawnie raczej ( skokowo)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 01:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Podłącz pod DIS'a tam korekty beda w procentach. Bo to co jest w inpie jest bez zadnej jednostki i ma sie nijak do prawdziwych odczytow korekty z DIS'a. Bo te -44 nic nie oznacza, nie jest to wartosc ani w procentach ani w milisekundach czy setnych milisekundy, tak naprawde nie wiadomo ile dokladnie, W dis będzie procentowo i bedziesz wiedzial ze np. -10%. A jak beda male wartosci do 5% to nic tak naprawde nie oznacza bo te wartosci sie zmieniaja w zaleznosci od temp otoczenia, temp powietrza, wilgotonosci itd. Po to komputer ma funkcje automatycznej korekty zeby zawsze byl dobry sklad mieszanki. Tak samo z wartościami ktore maja wykrzyknik w inpa. W starszych modelach inpa nie ma zrobionej skali ktora pokzaywala by czy cos jest za malo lub za duzo. tylko skala zrobiona jak komu sie podobalo.
I jak przeplywomierz ma dawac za duzo powietrza, moze co najwyzej mierzyc ze przeplywa go za duzo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Problem jest taki ze przez Dise nie chcial sie polaczyc. Moze uda sie podmienic przeplywke i sprawdzic chociazby czy ekonomizer podczas jazdy dalej faluje. Dla mnie jest to logiczne dlaczego tez obroty przytrzymuje. Podaje za duzo paliwa i stad te przytrzymywanie. Ale to takie podejrzenia.

Ogolnie po sprawdzeniu na kompie pojezdzilem sobie po miescie zobaczyc czy cos sie zmienilo. Na poczatku bylo jakby troche lepiej, raz przeciaglem do 6 tys obr po czym obroty zaczely falowac przez 3 sek i wszystko wrocilo do normy. Obroty falowaly od 800 do 1700. Co moglo byc powodem takich falowan ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 13:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
U mnie obroty falowały w zakresie 500-1500 przez uszkodzoną sondę lambda. Odepnij sondy i zobacz czy dalej faluje jeżeli nie to wina leży w sondach/sondzie tak samo odepnij przepływke i zobacz czy faluje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 15:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
jak odepne sondy to nie faluje, ale zmieniałem juz je na używane i nie ma róźnicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 15:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Wg mnie wina leży po stronie sond lub ich wiązka jest uszkodzona. Jakbyś odpiął sondy i by siedziała przepływka to auto by jeszcze mocniej kulało bo sterownik wtedy praktycznie tylko na podstawie przepływki dawkuje paliwo. Jednak ja nie jestem alfą i omega nie diagnozowałem twojego auta. Warto te sondy poobserwować czy pracują w cały zakresie na luzie u mnie np. sonda stała, a nowa pracuje prawie w pełnym zakresie (u Ciebie powinna oscylować od 0.1V do 4.9V).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Ogólnie na początku wychodziło na to ze jedna sonda nie pracuje, zdjeliśmy osłone i się okazało że jedna sonda wgl była odłączona ( nie wiem jakim cudem) Po podłączeniu sondy pracowały poprawnie. Problem jest dokładnie z adapionswert additiv 1 i 2 na pierwszym -44 a na drugim !98

Po odłączeniu przepływki wartości wynoszą 0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 16:23 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 3082
Lokalizacja: Kętrzyn
Moje BMW: 540i
Garaż: Volvo S40 II 2.0d
Raczej nie masz tego auta od nowości więc poprzedni właściciel odpiął tą sondę w jakimś celu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 17 grudnia 2016, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
To było tak że ja kupiłem uzywane sondy bo myslałem ze moje nie działają. więc sam je zakładałem i podpinałem. Może jak ost grzebałem to zapomniałem o niej, w każdym bądź razie po wpieciu różnicy nie widze chodź komp pokazuje że działa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Byłem ostatnio parę razy na komputerze, od samego początku pojawiały się błędy sond lambda, udało się to ogarnąć i sondy działają prawidłowo. Korekcje na jednej sondzie wynosiły -37, teraz jest -12 z tego co pamiętam. Jednak nadal wolno opadają obroty lecz nie zawsze, zazwyczaj opadają prawidłowo gdy biegi zmienia się od 5 tys w górę oraz do około 3 tys , a ekonomizer nadal faluje w przedziale 1,5 litra. Dynamika się ogólnie poprawiła, lepiej się zbiera od dołu. Jednak jak się hamuje silnikiem to nie jest to do końca płynne, a jak się łagodnie przyspiesza także.Najbardziej na chłodnym silniku to czuć. Na LPG moc ta sama lecz obroty spadają jeszcze nie co dłużej ale tez nie zawsze. o co tu chodzi ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Wysokie obroty na starcie i wolno opadające obroty
PostNapisane: 8 lutego 2017, 20:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Witam po dłuższej przerwie, niestety problemy nadal są, pogoda nie pozwala na grzebanie, mechaników i speców mam serdecznie dosyć. Moje pytanie, czy regulator ciśnienia paliwa może mieć wpływ na wolno opadające obroty a dokładnie przytrzymywanie ich ?? Jak już pisałem przy spokojniej jeździe jest wszystko ok, problem pojawia się powyżej 3 tys obrotów. Może warto podmienić ten regulator. Czy do m52b28 jest regulator 3 BAR ? Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 136 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL