BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2024, 05:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E60] 535d który silnik lepszy do modów ?
PostNapisane: 11 grudnia 2016, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 535d
Kod silnika: M57
Garaż: Było E36 M50B30*
Jest E60 535d
nie mam wykresu obecnego, bo to nie finalne strojenie, troche walczę z brakami w doładowaniu, i obecnie jest w środku skali troche braków, ale powyżej 3 tys trzyma stabilne 2.1 bar inpa widzi zadane i otrzymane 3099 milibar.

Wcześniej z mocą 370/700 i jechała tak
https://www.youtube.com/watch?v=hWAVyyQus-A


Waga 1720 + paliwo + 2 pasażerów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d który silnik lepszy do modów ?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 255
Moje BMW: brak
GrandX napisał(a):
nie mam wykresu obecnego, bo to nie finalne strojenie, troche walczę z brakami w doładowaniu, i obecnie jest w środku skali troche braków, ale powyżej 3 tys trzyma stabilne 2.1 bar

Koniecznie pochwal się wykresem, bo moim zdaniem 2.1bar to za mało na bezdymne 392 KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d który silnik lepszy do modów ?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 535d
Kod silnika: M57
Garaż: Było E36 M50B30*
Jest E60 535d
to nie jest takie całkiem bezdymne, bo jednak jak się przyglądniesz jadąc za mną w ksenonie do delikatna mgiełka przez pare sekund jest.
Generalnie to mój wykres PRZED turbinami hybrydowymi i jeszcze z katem.

Obrazek


A teraz jest te 23 konie więcej i 10 nm więcej ale doładowanie się nie zmieniło dalej 3099milibar. tylko nowe większe wirniki po zimnej stronie.
Wyłączona też przepływka - i to jest też problem dlatego nie zapisywaliśmy nawet tego wykresu bo to nie było strojenie tylko raczej naprawa, diagnoza.

Tak że narazie sie nie chwale bo niema czym, jeszcze - ogarne auto do końca wystroje to pochwale się wystrojonym silnikiem.

No i jak na te moc i 535d to za mało NM jest jeszcze, ale to dlatego że moment powinien genererować się w tym miejscu gdzie mi troche spada doładowanie .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d który silnik lepszy do modów ?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 22:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
niutona ma słabo.... ja mam wszystko seryjne,[ jest dpf , katy , sondy i inne przepływki :rotfl: ] nie zmienione dawki paliwa , jedynie zwiększone doładowanie i wyszło 355km/ 705 nm ...

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d który silnik lepszy do modów ?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 535d
Kod silnika: M57
Garaż: Było E36 M50B30*
Jest E60 535d
Przemo, a weź wypadnij w lecie ogniem na autostrade potrzymaj te 2 paki przez parenaście minut i popatrz na EGT , wg mnie seryjny IC i DPF z katem, zabiją Twój silnik :D
I przebiegi z hamowni, nie siada Ci powyżej 4 tys wszystko nagle ?

Tu masz porównanie seryjnego intercoolera z 535d vs Fmic 600/300/76
Obrazek


Ale zgadzam się u mnie niutona jest u mnie mało, brakuje ze stu, i wykres ten stary też wygląda jak giewont trochę krzywy, w każdym razie ogarnie sie to wkońcu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d który silnik lepszy do modów ?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 22:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
GrandX napisał(a):
rzemo, a weź wypadnij w lecie ogniem na autostrade potrzymaj te 2 paki przez parenaście minut


jak często ma miejsce taka sytuacja???? u mnie nie często....

GrandX napisał(a):
I przebiegi z hamowni, nie siada Ci powyżej 4 tys wszystko nagle ?


nie powiedziałbym .... jak przyjadę na święta do domu , poszukam na kompie wykresów z hamowni to wrzucę ...


nad intercoolerem się zastanawiam , bo rzeczywiście fmic jest sporo większy.... ale..... czy ktoś pokusił się nad obliczeniem wydajności ori i fmica???? ja sie na tym nie znam , ale może ktoś to rozkminiał ...
tak wiem , duży jest lepszy , ale czy na pewno??

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d który silnik lepszy do modów ?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 535d
Kod silnika: M57
Garaż: Było E36 M50B30*
Jest E60 535d
u mnie dość często, w sumie dużo jeżdżę w nocy na pustych drogach, i nie chce mieć świadomości że EGT mi rośnie a ja nie mam nad tym kontroli, to też wyleciały ekologie wszystkie, ale ja celuje w troszke większe moce, mam nadzieje że się uda.

Co do pojemności to seryjny ma tylko 8 rządków aluminium i bardzo mały wlot/wylot.
Pojemność tylko mierzyłem, poprzez wlanie wody do starego to nowy jest ponad 2 razy większy - pojemniejszy.
Ponadto seryjnie masz tylko 6 z 8 rządków ustawione w zderzaku, resztę powietrze pomija - kierownica seryjnie je przysłania.
Ja przerobiłem wszystko po swojemu dorobiłem alu kierownice powietrza i cały IC dałem bliżej w zderzaku, do tego w kratkach wyfrezowałem wloty, tak że duużo większą powierzchnią intercooler chłodzi u mnie.
Ponadto mam mniej restrykcyjne wloty i wyloty.
Generalnie polecam Ci zmianę, wszystko da się fajnie zamknąć w ori zderzaku (mpakietowy ja mam) i nie kosztowało więcej niż 1000zł, ale fakt troche pracy było.
Samo mocowanie jego na pręcie aluminiowym zajęło wieczór, ale powiesiłem na tym intercoolerze siebie na rękach i nie drgnął ;]

Zaszkodzić na pewno nie zaszkodzisz

https://naforum.zapodaj.net/images/e4d5d8ac1ebc.jpg
https://naforum.zapodaj.net/images/197857594fc0.jpg

Intercooler to było pierwsze co przerobiłem z modyfikacji w moim silniku i żadnej tam turbo dziury czy coś nie zaobserwowałem po zmianie.
Tylko wazne żeby to porządnie poskręcać i z głową bo jak spadnie jakiś dolot to żeby to poskładać na drodze to zapomnij, mi jeszcze nie spadł ale wiem że wszędzie są osłony żeby do czegoś dojśc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 106 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL