BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 22:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36]Czy dołożenie drugiego katalizatora zmniejszy emisję?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 13:16 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 22
Moje BMW: E36Cabrio,E90
Kod silnika: M43B18,N47B20
Garaż: Moje EX:
Japońce skończyły na cmentarzysku, więc nie warto o nich wspominać.
E30 316i.
E36 320i.
AUDI A8 D2 4,2 Quatrro.
E39 525TDS.
E87 120d.
Volvo S60 2.0 Turbo.
E39 520iA.
E36 318i Cabrio.
Audi A5 2.0 TFSI + Chip 250hp Coupe
Witam jak w temacie.

Otóz chodzi o to aby ograniczyć emisję spalin w mojej e36 1.8i cabrio ponieważ nie chcę przejść przeglądu ze względu na za wysoką emisję spalin.
Dodam, iż po podniesieniu auta i sprawdzeniu katalizatora który jest okazuję się, że pozostało pół kata.
Samochód stał ponad 4 lata za poprzedniego właściciela i ciężko jednoznacznie określić co może być przyczyną dość wysokiej emisji spalin, z racji tego że samochód nie ma przeglądu to nie można się nim poruszać legalnie po drogach a co za tym idzię ciężko zdiagnozować usterkę, nie wiem czy bierze olej czy też nie czy jest zamulona w przeciwieństwie do poprzedniego stanu kiedy przegląd przeszła.

Dlatego zastanawiam się nad chwilowym rozwiązaniem na czas przeglądu aby dołożyć drugi katalizator aby spróbować wyeliminować błąd emisji spalin.
Dodam żę komputer nie pokazuję żądnego błędu w silniku więc i niby lamda sonda jest ok
Fakt faktem jest że auto przed przeglądem nie zastało "przedeptane" ale po lekkim skatowaniu auta okazało się że wydmuchało konkretna dziurę w tłumiku tuż przed końcowa puchą. Czy to również może mieć jaki kolwiek związek ze zbyt wysoką emisją spalin?

_________________
Kobieta to nie BMW żeby za nią Latać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Czy dołożenie drugiego katalizatora zmniejszy emisję?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 17:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Test byl robiony na rozgrzanym silniku? Mysle ze katalozator po prostu stracil swoje wlasciwosci i chyba najlepszym rozwiazaniem bylo by zakupienie np. Na allegro uniwersalnego kata z metalowym wkladem (euro2) do e36 w zupelnosci wystarczy gdyz onie nie posiadaja sondy sprawdzajacej kata.
Co to za stacja kontroli pojazdow ze sprawdzaja sklad spalin? Dla mnie ani razu jeszcze nikt tego nie sprawdzal ;) Chyba ze jestes za granica, to tam nawet jak sie bedzie palic kontrolka od poduszki to badan nie podbija

Ps. Zostalo pol kata? Czy pol puszki po kacie? Bo mozliwe ze zostal sam srodkowy tlumik. U mnie w 1.8 kat i srodowy tlumik byly zamkniete w jednej wspolnej dlugiej puszce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Czy dołożenie drugiego katalizatora zmniejszy emisję?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 22
Moje BMW: E36Cabrio,E90
Kod silnika: M43B18,N47B20
Garaż: Moje EX:
Japońce skończyły na cmentarzysku, więc nie warto o nich wspominać.
E30 316i.
E36 320i.
AUDI A8 D2 4,2 Quatrro.
E39 525TDS.
E87 120d.
Volvo S60 2.0 Turbo.
E39 520iA.
E36 318i Cabrio.
Audi A5 2.0 TFSI + Chip 250hp Coupe
Test był robiony na ciepłym silniku.

Czyli ten podłużny kat to jest tłumik środkowy razem z katem?
To może dużo wyjaśnić dlaczego jedna pucha jest pusta a druga pełna.
A teraz pytanie: która pucha to kat a która to tłumik środkowy ?
Dokładnie picia jestem w Norwegii i dokładnie mam dwa problemy przez które nie chce przejść przeglądu 1-szy to emisja spalin a druga to kontrolka airbagu.
Diagnoza o tyle trudna ze samochód stał 4lata a teraz jest bez badań technicznych wiec nawet nie mogę zdiagnozować poziom zużycia oleju bo samochodem poprostu nie jeżdzę. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale po ostrzejszej jeździe słychać jak katalizator strzela ale najprawdopodobniej wypalają sie resztki tego co pozostało w środku. Mam właśnie uniwersalny katalizator którego chciałem dołożyć jako 2-gi ale po tym co napisałeś ze ta podłużna pucha to katalizator i tłumik środkowy, wiec najrozsądniej jest wyciąć cała ta pucha i wstawić tylko katalizator cZy jednak oprócz tego uniwersalnego kata najlepiej dołożyć jeszcze tłumik środkowy aby emisja spalin była w normie ?

_________________
Kobieta to nie BMW żeby za nią Latać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Czy dołożenie drugiego katalizatora zmniejszy emisję?
PostNapisane: 12 grudnia 2016, 22:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
W drugim twoim temacie wrzucilem ci konfiguracje z sterownika airbag :D

A co do kata, pierwsza czesc zaraz za silnikiem to katalizator, za katem tlumik srodkowy i na samym koncu koncowy. W niektorych wersjach bylo tak, ze kat z tlumikiem srodkowym laczyla rurka i bylo to widoczne na zewnatrz (w zamiennikach i w 1,6 chyba). U mnie w 1.8 kat byl jako calosc z tlumikiem srodkowym wygladalo jak jedna puszka i bylo to ori bo bylo logo i nr bmw. Chyba najlepszym rozwiazaniem dla ciebie, zeby uklad nie byl glosny i spelnial normy to kupno tlumika z katem, albo kupno tlumika srodkowego (razem z rurami, po prostu kompletny tlumik srodkowy, nie sama puszka) i wyciecie z niego kawalka rury i w to miejsce wspawanie uniwersalnego katalizatora. Bo te tlumiki srodkowe dostepne np. na allegro sa z samym tlumikiem, nie maja kata.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Czy dołożenie drugiego katalizatora zmniejszy emisję?
PostNapisane: 13 grudnia 2016, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 22
Moje BMW: E36Cabrio,E90
Kod silnika: M43B18,N47B20
Garaż: Moje EX:
Japońce skończyły na cmentarzysku, więc nie warto o nich wspominać.
E30 316i.
E36 320i.
AUDI A8 D2 4,2 Quatrro.
E39 525TDS.
E87 120d.
Volvo S60 2.0 Turbo.
E39 520iA.
E36 318i Cabrio.
Audi A5 2.0 TFSI + Chip 250hp Coupe
Wiem pierwsze co to odczytałem tamten temat :rotfl:

Z tego co pamiętam to pukając w tą puchę z zewnątrz wydawała się na pełną, zaś ta druga na pustą.
Lecz może to być moje złudzenie ponieważ patrzyłem na to po drugim przeglądzie całkowicie bez radnie.

Obrazek

Czy dobrze opisane jest to zdjęcie czy odwrotnie ma być ?

I czy myślisz, że gdy zastąpię swój org. kat z tłumikiem tym katem to powinno być dobrze?

Obrazek

Bo taki zakupiłem używany na którym poprzednia beemka miała prawidłową emisję spalin na przeglądzie chociaż miała inne błędy po czym i tak skończyła na cmentarzysku :zabawa:

_________________
Kobieta to nie BMW żeby za nią Latać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Czy dołożenie drugiego katalizatora zmniejszy emisję?
PostNapisane: 13 grudnia 2016, 01:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 883
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Odwrotnie, tu gdzie jest wejscie pod katem to jest katalizator (dluzsza puszka) , a te drugie to tlumik srodkowy.
Mysle ze jak kupiles puche z pelnym katem to nie bedzie problemu ze spalinami, tylko sam katalozator bez srodkowego tlumika moze byc juz znacznie glosniejszy i znow moga ci nie podbic badan ;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]Czy dołożenie drugiego katalizatora zmniejszy emisję?
PostNapisane: 13 grudnia 2016, 10:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 22
Moje BMW: E36Cabrio,E90
Kod silnika: M43B18,N47B20
Garaż: Moje EX:
Japońce skończyły na cmentarzysku, więc nie warto o nich wspominać.
E30 316i.
E36 320i.
AUDI A8 D2 4,2 Quatrro.
E39 525TDS.
E87 120d.
Volvo S60 2.0 Turbo.
E39 520iA.
E36 318i Cabrio.
Audi A5 2.0 TFSI + Chip 250hp Coupe
O dziwo do głośności sie nie przyczepili a jest głośna od samego początku.
Zreszta teraz sprawdzają tylko to do czego przyczepili sie wcześniej, a ze do głośności sie nie przyczepili to mogę śmiało działać w ten sposób

_________________
Kobieta to nie BMW żeby za nią Latać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 87 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL