BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 05:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 14 grudnia 2016, 12:42 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mam pytanko odnośnie dokręcania śrub po montażu wahaczs. Wiadomo, że trzeba to robić na opuszczonym aucie czyli np z kanału. Czy to dotyczy tylko śruby przy tulei czy także tej od sworznia. Co do tulei, to jest to zrozumiała sprawa. Guma jest naciągnięta na wiszącym aucie i jak śruba zablokuje tuleję to po opuszczeniu guma się naciągnie i będzie pracować w złym zakresie i się szybciej zużyje/zerwie. Ale sworzeń to chyba można od razu dokręcić, zgadza się? Byłbym wdzięczny gdyby mi ktoś to wytłumaczył bo mnie to ciekawi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 14 grudnia 2016, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
tak, sworzen mozna dokrecac w powietrzu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 14 grudnia 2016, 21:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Dziś gadałem z mechanikiem to twierdził, że sworzeń też na stojącym aucie... Na wszelki wypadek zawsze tak robiłem ale dopiero teraz zastanawiam się dlaczego :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 14 grudnia 2016, 21:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Bez sensu, sworzeń przecież nie pracuje w mocowaniu. Tuleja co innego, prawidłowo to się powinno nawet dociążyć auto tak jak do ustawiania geometrii.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 14 grudnia 2016, 22:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Tuleje zawsze na "sprężonym" zawieszeniu, sworzeń nie ma takiej potrzeby.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 14 grudnia 2016, 23:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Sworzeń dokręcasz jak ci wygodniej na podniesionym samochodzie lub nie, to jest bez znaczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 15 grudnia 2016, 00:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
j/w.
tuleja na opuszczonym. sworzeń dowolnie

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 19 grudnia 2016, 12:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Tak robiłem, dostęp z dołu żeby podociągać śruby nie za ciekawy. Przy odkręcaniu jedna była fatalnie zapieczona. Mechanik mówił mi, że dobrze jest dawać jakieś smarowidło na tą część śruby to idzie w tulei żeby się nie zapiekała. Co będzie odpowiedni? Biały smar, towot czy może coś bardziej wymyślnego? Psiknąłem czymś co miałem pod ręką ale to był spray zostawiający taką cieniutką warstwę. Czeka mnie jeszcze przedni wahacz więc wtedy kupię odpowiedni środek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 20 grudnia 2016, 16:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
ded napisał(a):
Co będzie odpowiedni?

Smar miedziowy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 26 grudnia 2016, 07:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Do aluminium to raczej nie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Jak to jest z dokręcaniem śrub przy wymianie wahaczy?
PostNapisane: 26 grudnia 2016, 11:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1178
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: BMW e39 528i
Kod silnika: m52b28
Garaż: byłe e34: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134211
jest e39: viewtopic.php?f=6&t=169366&start=20
Ja na śruby zawieszenia daje zawszę zwykłego oleju silnikowego, nigdy nie miałem problemu z późniejszym odkręceniem, mimo, że zardzewiałe śruby sobie sam piaskuje to nigdy po posmarowaniu olejem nie były zardzewiałe. Co do dokręcania tulei wahaczy, zawsze na ziemi, jak przed dokręceniem jeszcze bujam autem, żeby amorki ustawiły się do pozycji swojej pracy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 167 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL