BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 16:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] brak mocy 320d
PostNapisane: 26 października 2008, 12:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WÂągrowiec WLKP
Witam. Nie mam porównania ale wydaje mi sie, że moja bunia nie daje mi tego co powinna. Mam silnik 2,0 d M47 i co jak co ale nie czuje tych 136km. Brak mocy odczuwam szczególnie przy ruszaniu, z niskich obrotów słabo ciągnie i nie odczuwa sie typowego dla diesli momentu. Czytając wiele tematów postępowałem zgodnie z zaleceniami i dokonałem
-wymiany oleju i filtra odmy,
wyczyściłem zawór EGR (byl baaardzo zabrudzony),
wyczyściłem elektrozawory przy turbinie i EGR
odczuwam poprawę, przy wyprzedzaniu i redukcji auto nawet się zbiera, ale właśnie przy ruszaniu mam problem. Kontrola trakcji nie ma co robić bo chyba nie jestem w stanie nawet zerwac przyczepności przy ruszaniu :]
Nie wiem czy taki opór moga stawiać opony 235/40/18??
Zobaczę jaka będzie roznica jak założe zimówki 195/65/15 ale specjanej poprawy się niespodziewam.
Zastanawia mnie jeszcze przepływka, przy przyspieszaniu na 4 przy obrotach rzędu 2500, ekonomizer pokazuje 14l/100, dochodzi do ok 20 ale dopiero gdy silnik dojdzie do 4000obr/min (pedał gazu jest cały czas w podlodze).
Jeśli ktoś ma jakies sugestie to czakam na podpowiedź.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki
Niestety przepławka do wymiany tylko oryginał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WÂągrowiec WLKP
A czy po wymianie przepływki szybciej bedzie sie wkręcał na obroty?
Macie jakis namiary na taka przepływkę w dobrej cenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WÂągrowiec WLKP
A czy po wymianie przepływki szybciej bedzie sie wkręcał na obroty?
Macie jakis namiary na taka przepływkę w dobrej cenie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Bydgoszcz
mam podobny problem i pytanko, jak przyspieszam na 4 biegu to przy ilu obrotach ekonomizer powinien wskazywac 20l/100km


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 października 2008, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WÂągrowiec WLKP
to samo mnie interesuje, czy od razu po wciśnięciu pedału do podłogi, mimo, że jest np. 2500obr powinien wskazywac 20l czy też dopiero jak wejdzie na wyźsze obroty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2008, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki
Na forum znalazłem.
Po pierwsze: trzeba odpiąć przepływkę i zobaczyć czy jest różnic. Jeżeli jest lepiej to przepływka do wymiany.
Po drugi: na czwartym biegu gaz w podłogę - prawidłowo ekonomizer ma wskazywać 19-20l. , jak wskazuje 15-16l. to do wymiany przep., to samo na 5 biegu gaz w podłogę - wskazanie 15l. jak mniej ok.10l. to przepławka do wymiany.
Co do obrotów przy jakich powinno wskazywać wielkości paliwa na ekonomizerze to powiedział bym , że przy niższych przecież silnik musi się zbierać i ciągnąć kilogramy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: moc
PostNapisane: 27 października 2008, 19:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Kolego Mialem podobny problem. Jesli wykluczyles wszystkie filtry paliwa zaowry egr przeczysciles to zostaly CI dwie opcje gdzie moze moc ubywac.
Albo masz przeplywke zepsuta albo wtryski trzeba by przeczyscic. ale na 95% to przeplywka.
PRzeplywke musisz kupic TYLKO oryginalną Bosha. Samo kupno przeplywki i zamontowanie nie wystareczy jednak. W e 46 z silnikami M47 nalezy jeszcze po wymianie przeplywki wgrac oryginalny soft BMW do kompa ktory nowa przeplywke poprawnie "zainstaluje" w pamieci kompa. inaczej dalej bedzie CI mulil bez tego softu. Orygianlna przeplywke niestety raczej tylko w ASO bmw kupisz. ja tak zrobilem i smiga bunia:)
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 października 2008, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: WÂągrowiec WLKP
No to dojdzie jeszcze wgranie softu :zly: , czy ktoś poza ASO to robi i czy jest to konieczne, bo z tego co wyczytałem zdania sa podzielone.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: MOC
PostNapisane: 27 października 2008, 20:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Tak, wgranie softu jest koniecznie po wymianie przeplywomierza. Jesli sie go nie wgra a tylko zalozy to samochod zachowuje sie jakby nie mial 136KM tylko niecale 100Km. czyli krotko mowiac muli strasznie.
Soft albo wgrasz w ASO ( ale tam odpowiednio sobie licza za to ) albo tak jak ja wgralem u mechanika ktory ma interfejs do BMW do kompa. Wtedy mechanik jedzie do ASO pobiera softa do przeplywomierza i wgrywa CI to i wychodzi sporo taniej. tak czy siak soft jest niezbedny!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 16:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: WrocÂław
ja mam chyba tez problem w e46 320d. przyspiesza ładnie do 3tys a potem dziura w obrotach i wolniej wchodzi na obroty. To tez przepływomierz?? także jak dopierniczam jej ostro to cos chrobocze lekko z tyłu, jakby jakas tulejka. I co z tym zrobic??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
u mnie na kazdym biegu zamyka ekonomizer, ale bardzo szybko zaśmiecał mi się egr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 19:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Âświdnica
Witam ja mam taki sam problem z moja Bunia 320D e46 turbina sie nie załancza przy 2300obr i jest strasznie zamulona tak jakbym ciagnoł jakas przyczepe a ekonomizer na 4 biegu wskazuje zaledwie 12litrow masakra.Moze macie jakies pomysły byłem na kapie i mowia ze nic nie pokazuje sam niewiem co robic :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Âświdnica
Witam ja mam taki sam problem z moja Bunia 320D e46 turbina sie nie załancza przy 2300obr i jest strasznie zamulona tak jakbym ciagnoł jakas przyczepe a ekonomizer na 4 biegu wskazuje zaledwie 12litrow masakra.Moze macie jakies pomysły byłem na kapie i mowia ze nic nie pokazuje sam niewiem co robic :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Właśnie mam w planach wymianę przepływomierza, to co trzeba wgrać to oprogramowanie od przepływki tak ? Jeśli mam chipa to nic to nie przeszkadza ? Musi mieć jakieś konkretne nr ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 czerwca 2009, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Âświdnica
Witam ja mam niestety podobny problem tylko ze od jakiegos czasu turbina w mojej buni wogole sie nie załancza wczesniej jeszcze jakos było ja czuc i słychac ale stopniowo przestawała działac i teraz juz całkowicie nie załancza sie wiec niewiem co jest to działo sie stopniowo przypomne ze ekonomizer na 4 biegu pokazuje 12l a waz od egr jest twardy jak dodaje gazu na postoju byłem na kapie i nic im nie pokazało wiec sam juz niewiem co robic moze wy cos pomozecie???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 09:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
coś masz z turbo ze nie pompuje, któryś weżyk może pękł, a może turbo padło :( a tak dla wiadomości u mnie turbo czyć od 1800 obr tyle ze ja mam Coman Rail (150ps fabrycznie, ale jestem ciekaw czy trzyma serie ) ILE KLEGO DALEŚ ZA TEGO CZIPA??? JAK SIE TO ODNOSŁO DO SPALANIA? NIE MA DYMIENIA Z TŁUMIKA?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Âświdnica
Witam no własnie mam dylemat bo turbo nie załancza sie i dymka tez nawet małego nie puszcza zadnego kopcenia czy cos podobnego byłem u goscia ktory sie zajmuje dislami sprawdzał na kapie cisnienie turbiny i mowił ze jest wszystko ok i sam niewiedział co mi powiedziec co moze byc proponował przepływke wymienic ale wiesz pakowac sie niepotrzebnie w koszta to tez niejest rozwiazanie chyba ze jakas na podmiane uzywke ale niewiem czy to zda rezultat zobaczymy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 06:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Irlandia
Czy ktoś może wie już co jest tym problemem braku mocy po 3 tysiącach obrotów mam ten sam problem w E46 20d i nie wiem od czego zacząć

_________________
halspeed


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 09:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 63
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: E46 320d
może turbina pada?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL