Witam.
Z góry przepraszam za zakładanie tematu poruszanego milion razy, ale nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na moje pytania.
Czy pokrętła climatronic mają jakikolwiek wpływ na temperaturę, jeżeli klima jest wyłączona? Czy reguluje się wtedy jedynie górnym pokrętłem temperatury, a położenie climatronic nie ma wtedy znaczenia?
Nie działa mi ogrzewanie, z tym, że na początku nie działało na niskich obrotach, a na wyższych już tak, dolałem płynu i po paru dniach jak jechałem na warsztat nagle się naprawiło, ale leciało już tylko gorące powietrze, nawet jak dawałem na zimne pokrętłem temperatury. Dodam, że pokrętło jest chyba zepsute, bo stawia opór, kiedy próbuję dać na max zimne w lewo i odbija spowrotem, nie da się ustawić go na położenie max zimne.
Na warsztacie okazało się, że mam pękniętą obudowę termostatu, więc została wymieniona wraz z termostatem, płyn chłodniczy dolany, ale jak już wracałem z warsztatu, leciało tylko zimne powietrze, nawet na wyższych obrotach. Czy może to być wina np źle podłączonego, a jeśli tam się nic nie podłącza, to wadliwego termostatu, który się nie otwiera po wymianie i czy ciepłe powietrze powinno zacząć lecieć tylko gdy się otworzy? Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie, czy termostat się otwiera?
Mam zamiar zrobić płukanie układu i nalać nowy płyn, aby odkamienić nagrzewnicę i usunąć brud, bo nie było pełnej wymiany płynu a tylko dolanie, o wymianie termostatu, ale jak napisałem, w drodze na warsztat leciało tylko gorące powietrze, więc raczej to bym wykluczył.
Chcę pojechać do elektryka, aby sprawdził, czy panel daje napięcie na elektrozawory (pewnie jest popsuty, skoro pokrętło temp nie działa na maxa w lewo), oraz czy elektrozawory nie są zapchane, może podczas wymiany termostatu jakiś brud się tam dostał i się przytkały, ale zależy mi na informacji, czy da się jakoś na stałe te zawory otworzyć, np odpinając z nich wtyczkę, aby leciało tylko gorące powietrze cały czas, bo jest zima i jazda zimnym autem nawet tylko na warsztat jest uciążliwa?
|