BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 1 kwietnia 2017, 10:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Odświeżam temat. Sprawa wygląda następująco: mimo wyższej temperatury, która aktualnie panuje- spalanie nic się nie zmniejszyło, a nawet delikatnie zwiększyło (blisko 13l gazu, około 32l benzyny na same rozgrzewanie auta w ciągu miesiąca gdzie przejadę około 1400km). Pomyślałem o termostacie. Według mnie przepuszcza. Gdy był rozgrzany na postoju, osiągnął 97C wg testu 7, sprawdziłem, że wąż jest gorący czyli termostat się otworzył. Następnie pojechałem na żwawą przejażdżkę i przy 160-170 km/h temperatura spadła do 72C. Podczas normalnej jazdy nigdy temperatura nie osiągnęła 97C , tylko na postoju i na dodatek zablokowałem wiatrak. Teraz pytanie, czy na pewno jest walnięty termostat, czy wisko nie pracuje prawidłowo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 1 kwietnia 2017, 13:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Wisko by wyło jeśli by było spięte. Nie zatrzymał byś ręką od tak. Temperaturę masz normalną, podczas jazdy nie dobije do 97C.
U mnie przy temp ok 20C na zewnątrz jest 89-92C przy 90-110Km/h później pęd powietrza trochę zbije temperaturę.
Przy uwalonym termostacie problemem by było dobicie do 90C na postoju, nie pamiętam ile u mnie było, chyba 82 C max i co lepsze przyspieszenie wskaźnij leciał do niebieskiego pola.

Podłacz inpe i zobacz jakie masz korekty długoterminowe, może gaz jest źle ustawiony. Zobacz czy nie ma żadnych błędów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 2 kwietnia 2017, 09:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
marcinksi10 napisał(a):
Następnie pojechałem na żwawą przejażdżkę i przy 160-170 km/h temperatura spadła do 72C

sebek napisał(a):
Temperaturę masz normalną, podczas jazdy nie dobije do 97C. (...) Przy uwalonym termostacie problemem by było dobicie do 90C na postoju, nie pamiętam ile u mnie było, chyba 82 C max i co lepsze przyspieszenie wskaźnij leciał do niebieskiego pola.

Spadek do 72 stopni nie jest normalny, więc jak najbardziej termostat masz do wymiany.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 2 kwietnia 2017, 11:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Wniosek taki, że podczas jazdy nigdy nie otworzy się termostat. Jaki to ma sens?
Z dogrzewaniem do 90C nie ma ogólnie problemu, wąż za termostatem cały czas jest zimny. Przy 97C robi się gorący, a później znów jest całkiem zimny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 2 kwietnia 2017, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Na pewno nie jest całkowicie otwarty, miałem 2 szt tak uwalone. Może się zamyka ale nie do końca?. Jeden to był oryginał a drugi wahler. Temperatura leciała na pysk podczas jazdy, falowała wskazówka od temperatury. Podniesione wolne obroty itp. Wymień termostat dla świętego spokoju..

A jeszcze druga sprawa kiedy miałes regulowany gaz? Jak przed wymianą sondy to wyreguluj go jeszcze raz i zobacz w inpie jakie sa teraz korekty długoterminowe..
Skasuj adaptację inpa, pojeździj trochę na PB i wtedy regulacja..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
W przyszłym tygodniu dopiero mogę dać gościowi auto, od którego kupowałem termostat, żeby sobie sprawdził co i jak. W między czasie postaram się kupić sobie jakiś interfejs diagnostyczny, żeby chociaż móc posprawdzać sobie te parametry w inpie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 15 kwietnia 2017, 17:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Podłączyłem INPE , przesyłam screeny, nie wiem za bardzo jak zinterpretować ale myślę, że ktoś pomoże.

Wartości na benzynie - http://imagizer.imageshack.us/a/img923/5232/3jQitr.jpg
Wartości na gazie - http://imagizer.imageshack.us/a/img923/9608/jkR5yT.jpg

Niepokoi mnie jeszcze jedna wartość na cylindrze - http://imagizer.imageshack.us/a/img922/1766/pPnAp0.jpg
Z góry dzięki za interpretację.


Ostatnio edytowano 16 kwietnia 2017, 00:01 przez marcinksi10, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 15 kwietnia 2017, 19:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Popraw linki.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 16 kwietnia 2017, 00:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Linki poprawione, przepraszam za błąd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 18 kwietnia 2017, 09:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Korekt nie sprawdzisz tak od razu po przełączeniu z LPG na PB.
Musisz zrobić co najmniej z 50 km na PB żeby jako tako się ustabilizowały. Lub skasować adaptację i pojeździć chwile na PB.

Po korektach widać, że są rozjechane. M52tu widełki ma +8-8. Na pewno masz tez błąd sondy na banku 2. Jest za bogato. Wskoczyło już na ponad -9, ecu już nie jest w stanie skorygować mieszanki bo skończył się zakres.
Te parametry z cylindrów to praca na LPG czy PB? Zrób zrzuty na PB i LPG. Trzeba zamieniac wszystko z cylindra 3 np z 4- tym. Świece, cewkę jak zrzuty są na LPg to wtryskiwacz, pewnie już pada.
Jak masz interfejs od gazu to przełącz tylko ten jeden cylinder na PB i zobacz czy trochę spadnie wartość. Teraz pewnie trochę buja silnikiem na wolnych, czuć mrowienie w kabinie.. Nie skaczą obroty przy rozgrzewaniu silnika?

Ja bym to zrobił tak. Skasował adaptacje inpą, pojeździł chwilę na PB. Wtedy zobaczył korekty, jak będą w normie, blisko 0 to jest OK. Wtedy zostanie tylko instalacja, lpg. Najbardziej stawiał bym na regulację i wtryskiwacze. Wystrarczy że jeden nie domaga to cały bank się rozjedzie i będzie tak jak widać..

Jakie tam siedzą wtryskiwacze? Ile km na nich przejechałeś?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 18 kwietnia 2017, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Skasowałem adaptację, przejadę ponad 100km na pb, zrobię zrzut parametrów i potem to samo po 100km na lpg. Parametry z cylindrów są na pb, po jakimś czasie reszta się stabilizuje a ten jeden cały czas poza zakresem. Jak przygazuje to wszystko idzie poza zakres. Ogólnie nie buja silnikiem na wolnych obrotach, trzymają się w okolicy 750rpm.
Wtryskiwacze firmy Hercules. Przejechałem na nich może 6000km, poprzednik chyba z 20000km więc +/- 25 000km jest na nich przejechane.
I jeszcze odnośnie termostatu - wrzucam zrzut z temperaturami: http://imageshack.com/a/img923/338/H7GMiK.jpg


Ostatnio edytowano 18 kwietnia 2017, 11:28 przez marcinksi10, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 18 kwietnia 2017, 11:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Spróbuj zamienić cewkę, świecę z 3 go cylindra i zobacz czy się przeniesie..

Odmę wymieniałeś ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 18 kwietnia 2017, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Odmy nie wymieniałem ale chyba jest coś z nią nie tak. Jak stała parę dni w święta przy mrozie, gdy jechałem całym autem szarpało. Zatrzymałem się otworzyłem korek wlewu oleju i sporo powietrza wyleciało, to samo z bagnetu. Potem było okej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 18 kwietnia 2017, 11:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Wymień z wszystkimi przewodami, wyjmij bagnet i spływ też wyczyśc jakimś drucikiem na przykład.
Trochę jest zabawy ale da rady to zrobić bez zrzucania kolektora :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 18 kwietnia 2017, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
A w czym pomoże wymiana odmy w tym przypadku jeśli można wiedzieć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 18 kwietnia 2017, 12:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Często rurki są popękane i może ciągnąc lewe powietrze. A wtedy tez ma to wpływ na korekcję cylindrów ( rough).
Tym bardziej, że masz tam pewnie sporo mazi skoro już miałes problem.
A może być tak
Wymień dla świętego spokoju :)

http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?f=1&t=71038&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 20 kwietnia 2017, 18:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Odmę z przewodami zamówiłem. Jeśli chodzi o korekty krótkoterminowe to po samej jeździe na PB osiągnęły -12 i komputer już nie korygował. Skasowałem adaptację, następnym razem było ~ -8 i ~ -9 . A jeśli chodzi o korekty na cylindrach to na zmianę cewki czy świecy bez reakcji. Cały czas wartość na 3cim cylindrze wykracza poza resztę bez względu na to czy chodzi na benzynie czy na gazie:
- pb: http://imageshack.com/a/img923/6157/CzW0vU.jpg
- lpg: http://imagizer.imageshack.us/a/img922/5265/X0aOLq.jpg
Dziś trochę tam patrzyłem jak z dojściem do tej odmy. Po złożeniu części (węże, dokręcenie) wartości na cylindrze spadły o mniej więcej 200. Na podstawie tych wykroczeń z rough można jednoznacznie stwierdzić, że łapie lewe powietrze, czy coś innego jeszcze jest na rzeczy? Bo dziwi mnie to, że tylko na tym jednym cylindrze wykracza poza resztę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Temperatura cieczy chłodzącej a termostat
PostNapisane: 2 czerwca 2017, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 29
Posty: 40
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52tub20
Odmę z przewodami wymieniłem, wyczyściłem powrót- tak był zawalony, że nie było przepływu. Reszta w porządku. Jakichś większych zmian w pracy nie zauważyłem. Na benzynie cały czas pojawiają się błędy 227 i 228, na gazie tylko 227. Załączam zrzuty z inpy:

- gaz : https://iv.pl/images/22326187988410611310.jpg
- benzyna: https://iv.pl/images/35989274242104557427.jpg
- adaptacje: https://iv.pl/images/84306321782120260552.jpg

Jakie kolejne kroki mógłbym podjąć? Lejący wtrysk czy zawór DISA?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL