BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46 M54] Klepie zimny pod obciążeniem
PostNapisane: 13 stycznia 2017, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Od około października, jak temperatury spadły w okolice 0 stopni, zauważyłem, że za każdym razem, kiedy olej w silniku ma poniżej 80 stopni , to silnik dziwnie klepie pod obciążeniem. Na postoju tego nie słychać, na pierwszym biegu też, dopiero od dwójki wzwyż i najgłośniej na 5 biegu (wiadomo, największe obciążenie). Przykład, jadę na wysokim biegu, obroty 2 krpm, jak przyspieszam z obciążeniem powyżej 60-70 %, to od 2,5 do 3,5 krpm zaczyna dziwnie klepać. Jak wskazówka temp. jest w pionie od kilku minut (olej ma już powyżej 90 stopni), przestaje klepać, cisza idealna. Podczas wydawania tych dźwięków nie ma żadnych innych objawów, moc jest, nic nie wibruje. Raczej wykluczam głowicę i rozrząd, silnik w środku jest czysty, miałem to zarówno na starym oleju, jak i po zmianie na nowy (0W40), na dwóch różnych kompletach świec. Dźwięk ten przypomina jakby spalanie detonacyjne, może rozszczelniony wydech, ale żadnego smrodu z wydechu nie ma. Trochę obawiam się układu korbowego, tylko to raczej na rozgrzanym by klepało. Jutro postaram się nagrać ten dźwięk i wrzucić, ale może ktoś kojarzy, co może tak klepać na zimnym, nawet na ciepłym, tylko nie do końca w temperaturze roboczej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M54] Klepie zimny pod obciążeniem
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 21:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M54] Klepie zimny pod obciążeniem
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 22:32 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Czego Ty od tego silnika chcesz? :D .Pracuje na mój niedoświadczony słuch w m54 normalnie(m54 bardziej mruczą-burczą :hyhy: od m52tu), a myślę że każdemu dobrze nierozgrzanemu silnikowi-a tu chodzi właśnie o dobre rozgrzanie oleju i innych elementów silnika(tłoki-cylindry itd.) gdy daje się prawie do podłogi(widać na spalaniu chwilowym), pod dosyć dużym obciążeniem to trochę dudnienie/bełkot się odzywa.
Przecież, nawet na rozgrzanym silniku z małym przebiegiem coś takiego może wystapić, a jak będziesz dusił do podłogi od 1,5 tyś obr. na 2-ce,3-ce i wzwyż to faktycznie korbowody zaczną się odzywać. To nie diesel, a to że ma wykres momentu taki a taki, to nie znaczy że można deptać po pedale gazu już od 1-1,5 tyś. obrotów.
Mocno mruczy/dudni bo mocno dostaje w tłoki i korby przy dosyć niskich obrotach.
Takie deptanie gazu z niskich obrotów to ja robię tylko podczas adaptacji, albo gdy coś znów wykombinuję w dolocie itp. i sprawdzam jak reaguje silnik. Tylko jadę sam, a ważę w ubraniu zimowym może z 80kg :rotfl:
Przejedź się z uchylonym prawym oknem wzdłuż jakiegoś żywopłotu, barierek itp. i depnij mocno to będziesz słyszał czy coś faktycznie stuka/puka. Ja tak robię :rotfl: wjeżdżając na wiadukt i słucham, bo w moim akurat jest słyszalny delikatny nazywam to "świergot" gdy delikatnie dodaję gazu/przyspieszam na 2-ce przy ok. 2 tyś. obr. na mocno rozgrzanym silniku(ale to w wyższych temp.otoczenia) i zastanawiam się czy to czasem nie sworznie/zbyt duże luzy pierścieni w rowkach. To tak dla przykładu, a Twój chyba, z tego co słyszę, to normalnie pracuje. Tylko dusisz go z niskich obrotów, nie do końca rozgrzanego(temp. oleju ma wpływ na ustawianie vanosów itd.) i pod dosyć dużym obciążeniem.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M54] Klepie zimny pod obciążeniem
PostNapisane: 14 stycznia 2017, 22:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Wiem, że M54 tak mruczą i wydają niższe dźwięki niż M52, ale wcześniej tego nie miałem. Z tym katowaniem to lekka przesada, na filmie jadę na 3 biegu, temperatura silnika ok. 80 stopni, oleju ok. 70. Przyśpieszanie przy 1500 rpm DME też bierze pod uwagę i nie leje za dużo wachy, a elektroniczna przepustnica nawet do końca się nie otworzy. Spróbuję posłuchać tak, jak mówisz przy otwartym oknie, jadąc np przy barierach dźwiękochłonnych. Układ korbowy mi nie pasuje, do tego, bo poniżej 2500 rpm nic nie klepie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M54] Klepie zimny pod obciążeniem
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 10:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
mi to przypomina trochę pęknięty katalizator, który po rozgrzaniu się ucisza miałem tak w jednym M52TU

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 M54] Klepie zimny pod obciążeniem
PostNapisane: 15 stycznia 2017, 15:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Zywiec napisał(a):
mi to przypomina trochę pęknięty katalizator, który po rozgrzaniu się ucisza miałem tak w jednym M52TU

Wiesz, że miałem te same przypuszczenia, ale nie chciałem na początku wspominać, żeby nie sugerować niczego. Najpierw, kilka m-cy temu pojawił się dziwny wyciek czegoś w kolorze jaskrawo zielonym, spod blaszanej osłony katalizatora, a zaraz po tym zacząłem słyszeć ten dźwięk. Też mi się wydaje, że po nagrzaniu coś tam się rozszerza i uszczelnia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL