BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 14:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 00:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cześć :)
Kilka tygodni temu stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem E39 w touringu. Rocznik 2002, silnik 3.0d 193km w automacie. Książka prowadzona do 2009 roku, miał wtedy przebieg 170k. Teraz ma 303k. Silnik pracuje równo, nie kopci, skrzynia płynnie zmienia biegi.
Od poprzedniego właściciela dostałem plik faktur za części i naprawy. Chciałbym tutaj zwrócić się do Was, czy wymienione części były spowodowane tzw. typowymi usterkami, czy normalnym zużyciem, na co zwrócić uwagę w najbliższym czasie itd. No i mam też kilka pytań co do samego auta. Mam nadzieję, że taki zbiorczy wątek, nie godzi w żaden punkt regulaminu.
- więc na początek fakturka z 04.2015 gdzie badano wtryskiwacz. Czy jest możliwość, że jeden wtrysk padł i został zregenerowany po czym zbadany? Auto miało wtedy około 260k przebiegu. Czy możliwość 'sypnięcia się' pozostałych wtrysków, to kwestia szybsza czy późniejsza?

- 06.2015 wymieniono separator oleju, oring bagnetu oleju, klocki i tarcze przód, olej i szczęki hamulca ręcznego. Rozumiem, że separator oleju, to to samo co odma?

- faktura 09.2015 gdzie wymieniono termostat (Mahle TE270). Wymieniony został jeden termostat. Wiem, że w E39 są dwa. Jak można zdiagnozować, który termostat siadł albo który został wymieniony?

- 09.2015 zostały wymienione dwa łączniki stabilizatora SWAG oraz tuleja stabilizatora SWAG.

- 09.2015 został wymieniony drążek kierowniczy Lemforder.

- 07.2016 (już nowy właściciel) oring 21,82x3,53mm oraz oring 15,6x3,0mm, przewód układu chłodzenia i płyn chłodniczy. Ktoś ma pomysł od czego to oringi i co mogło się stać z wężem?

- 09.2016 został wymieniony olej, filtry oleju i powietrza. I teraz zagwozdka - w 2015 gość wymienił olej na Castrol 10w40, a w 2016 już inny właściciel wymienił na Castrol Edge 5W30. Czy taka zmiana nie jest zabójcza dla silnika? Ja rozumiem, że jeden mógł przyoszczędzić, a drugi zrobić jak książka nakazuje, ale czy teraz mogą być tego jakieś konsekwencje?

- a najciekawsze zostawiłem na koniec. Gość od którego kupiłem, zaraz po zakupie pojechał na Niemcy i tam mu gablota klękła. Odstawił auto do serwisu, w którym zrobili mu spory serwis. I moje pytanie - czy to co się popsuło, to jest ta sławna 'typowa usterka' modelu czy zaniedbanie? I kiedy znowu się to może sypnąć? :P
Mianowicie najpierw wydruk, że pojazd ma stratę mocy i żeby go nie odpalać. Drugi kwit już jest na grubo - nowa pompa paliwa diesel, pompa paliwa w zbiorniku, pompa paliwa progowa, przewód paliwowy, wymiana pompy cieczy, wymiana termostatu, nowy zbiorniczek wyrównawczy, 3 nowe węże chłodnicze.

- teraz będę planował wymianę oleju. W takim wypadku co wlać? To co jest teraz, czy może 5w40 (moim zdaniem bezpieczniejsze dla silnika) albo 0w? Wymieniacie olej co 10k czy co 15k kilometrów?

- Czasem jak jadę, normalnie na prostej drodze, zapala mi się kontrolka od kontroli trakcji i nie znika dopóki się nie zgasi auta. W czym szukać przyczyny?

- Ostatnio zauważyłem (przy mrozach) twardy pedał hamulca i brak hamowania. Poszukałem coś na ten temat i dogrzebałem się do serwa hamulcowego. Nie było tam wody, samo serwo też nie było mokre... za to było napchane wełny mineralnej :shock: Ta oczywiście wpiła całą wilgoć. Czy możliwe, że w serwie kiedyś była woda (Albo jest nadal?) i ta zamarza, przez co pedał zacyzna reagować dopiero po jakimś czasie i mocniejszym podeptaniu? Jaki jest koszt wymiany serwa? I jak się uchronić przed jego zawilgoceniem?

- Nie działa wycieraczka tylnej szyby...

- Wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazuje dziwne wartości. Gdy na dworze jest -5 to on twierdzi, że jest +12, jak jest -10, to według niego jest +9 i tak dalej. Czy ktoś mógł celowo wsadzić czujnik gdzieś w jakieś dziwne miejsce? Czy to jakaś awaria?

- Czy wymieniać olej w skrzyni automatycznej? Nigdzie nie znalazłem informacji czy ktoś już to robił do tej pory...

- I dla mnie najważniejsze - co może mnie czekać jeszcze z takich usterek typowo mechanicznych, typowych w tym modelu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 14:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
loonasek napisał(a):
Cześć :)

Cześć

Cytuj:
Kilka tygodni temu stałem się (mam nadzieję) szczęśliwym posiadaczem E39 w touringu. Rocznik 2002, silnik 3.0d 193km
gratuluję

Cytuj:
No i mam też kilka pytań co do samego auta. Mam nadzieję, że taki zbiorczy wątek, nie godzi w żaden punkt regulaminu.
chyba nie :P ale generalnie Twój temat jest tak obszerny i wielowątkowy, że pewnie dlatego nie otrzymałeś jeszcze wiadomości.

Cytuj:
więc na początek fakturka z 04.2015 gdzie badano wtryskiwacz. Czy jest możliwość, że jeden wtrysk padł i został zregenerowany po czym zbadany?
nie bardzo rozumiem

Cytuj:
Czy możliwość 'sypnięcia się' pozostałych wtrysków, to kwestia szybsza czy późniejsza?
nie ma reguły

Cytuj:
Rozumiem, że separator oleju, to to samo co odma?
Tak

Cytuj:
gdzie wymieniono termostat (Mahle TE270). Wymieniony został jeden termostat. Wiem, że w E39 są dwa. Jak można zdiagnozować, który termostat siadł albo który został wymieniony?
sam sobie odpowiedziałeś. to termostat egr'u

Cytuj:
oring 21,82x3,53mm oraz oring 15,6x3,0mm, przewód układu chłodzenia i płyn chłodniczy. Ktoś ma pomysł od czego to oringi i co mogło się stać z wężem?
najprawdopodobniej oringi były dobierane "ręcznie", bo w katalogu w tym modelu nie znalazłem takich wymiarów. najprawdopodobniej jeden z nich poszedł pod termostat bo ma zbliżony wymiar, a ten drugi to nie mam pojęcia. może ktoś się wypowie?

Cytuj:
został wymieniony olej, filtry oleju i powietrza. I teraz zagwozdka - w 2015 gość wymienił olej na Castrol 10w40, a w 2016 już inny właściciel wymienił na Castrol Edge 5W30. Czy taka zmiana nie jest zabójcza dla silnika? Ja rozumiem, że jeden mógł przyoszczędzić, a drugi zrobić jak książka nakazuje, ale czy teraz mogą być tego jakieś konsekwencje?
Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji, szczelny i nie spala więcej oleju niż przewidział producent to poprzedni właściciel zrobił źle zalewając 10w40. jeżeli z silnikiem jest wszystko ok, to powrót do 5W30 nie powinien stanowić problemu. teraz przy zmianie zrób płukankę i możesz zalać olej 5w30, 5w40, 0w40 które są pełnymi syntetykami z aprobatą BMW.
Wymieniacie olej co 10k czy co 15k kilometrów?

Cytuj:
Czasem jak jadę, normalnie na prostej drodze, zapala mi się kontrolka od kontroli trakcji i nie znika dopóki się nie zgasi auta. W czym szukać przyczyny?
dużo może być przyczyn. trzeba się podłączyć i przeprowadzić diagnostykę. być może ustawienie czujnika skrętu koła?, może wilgoć na kostce. milion możliwości

Cytuj:
Ostatnio zauważyłem (przy mrozach) twardy pedał hamulca i brak hamowania. Poszukałem coś na ten temat i dogrzebałem się do serwa hamulcowego. Nie było tam wody, samo serwo też nie było mokre... za to było napchane wełny mineralnej :shock: Ta oczywiście wpiła całą wilgoć. Czy możliwe, że w serwie kiedyś była woda (Albo jest nadal?) i ta zamarza, przez co pedał zacyzna reagować dopiero po jakimś czasie i mocniejszym podeptaniu? Jaki jest koszt wymiany serwa? I jak się uchronić przed jego zawilgoceniem?
nie wiem co CI na to napisać, albo jestem w szoku albo nie rozumiem :P

Cytuj:
Nie działa wycieraczka tylnej szyby...
zastał się silniczek najprawdopodobniej. pewnie dostała się woda. zaśniedziało i stanął.

Cytuj:
Wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazuje dziwne wartości. Gdy na dworze jest -5 to on twierdzi, że jest +12, jak jest -10, to według niego jest +9 i tak dalej. Czy ktoś mógł celowo wsadzić czujnik gdzieś w jakieś dziwne miejsce? Czy to jakaś awaria
wymienić czujnik

Cytuj:
Czy wymieniać olej w skrzyni automatycznej? Nigdzie nie znalazłem informacji czy ktoś już to robił do tej pory...
tak


powodzenia.

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Może specem od automatów nie jestem , ale z tego co wiem to jak skrzynia hula to oleju nie trzeba zmieniać . Czasem można więcej popsuć poprzez nieumiejetna wymianę niż polepszyć.

Wymiana w automacie to olej filtr/filtry itd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 16:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
mxsebek napisał(a):
Może specem od automatów nie jestem , ale z tego co wiem to jak skrzynia hula to oleju nie trzeba zmieniać . Czasem można więcej popsuć poprzez nieumiejetna wymianę niż polepszyć.

kompletna bzdura....to wielka loteria, możesz oczywiście nie wymieniać i użytkować skrzynię bezproblemowo, ale jak się już skrzynia rozsypie z powodu pracy na przepracowanym oleju koszt naprawy będzie nieporównywalnie większy niż wymiana oleju i filtra.
Zarówno dla skrzyni GM jaka siedzi w E39 z silnikiem diesla jak i dla skrzyń ZF jaką montowano w benzynach BMW nie przewiduje wymiany, natomiast w innych markach aut z tymi skrzyniami producenci zalecają wymiany oleju i filtra.
mxsebek napisał(a):
Wymiana w automacie to olej filtr/filtry itd.

oczywiście ! należy również dodać że olej musi być dedykowany do tej skrzyni i spełniać wymogi specyfikacyjne wymagane przez producenta skrzyń.
W przypadku skrzyń ZF konieczna jest także wymiana uszczelki miski olejowej skrzyni, z doświadczenia wiem że sprawdza się wyłącznie ta z ASO (papierowa) Wszystkie inne zamienniki ciekną i się nie sprawdzają. Nie wiem jak jest w przypadku skrzyń GM, napweno w zestawach z filtrem i uszczelką występują również śruby montażowe miski olejowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Nie bzdura tylko jak sam napisałeś że w BMW producent nie przewiduje wymiany /bo o ,,polonezie" tu nie piszemy/
Tylko skąd ta rozbieżność ze w BMW nie a w innym tak, co inaczej tam te skrzynie pracują ?
Co nie zmienia faktu jak się wymianę przeprowadzi prawidłowo na dobrych gratach to szkody nie powinno być.
Sam widziałem jak po ,,wymianie" oleju skrzynia pracowała po prostu gorzej a miało być lepiej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
a ja u siebie już miałem robić remont (4,5 tyś) bo szarpało na każdym biegu. na R miało mega laga z dużym walnięciem.
po zmianie oleju 80 tyś km i nic. idealna praca (potem sprzedany samochód).

Prawda jest taka, że życie zweryfikowało, że jednak oleje w skrzyni trzeba wymieniać.
każdy, kto chociaż trochę liznął tematu oleju. zna składy chemiczne, właściwości itd WIE,
że nie ma możliwości aby taki olej był OK po 20 latach i 400 czy 500 tyś km. nie ma.
jeżeli po zmianie skrzynia się zepsuła momentalnie, to znaczy że JUŻ było coś z nią nie tak.

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
mxsebek napisał(a):
Nie bzdura tylko jak sam napisałeś że w BMW producent nie przewiduje wymiany /bo o ,,polonezie" tu nie piszemy/
Tylko skąd ta rozbieżność ze w BMW nie a w innym tak, co inaczej tam te skrzynie pracują ?

to zwyczajny, często stosowany chwyt marketingowy - nie podlega wymianie....tzn. że będzie tańszy w eksploatacji. Działa na banię kupującego, a wiadomo że przez pierwsze 10 lat eksploatacji w 99% nic złego się nie zdarzy. W większości przypadków auto podczas tych 10 lat zmieni kilkakrotnie właściciela i ten któremu skrzynia odmówi posłuszeństwa raczej nie pójdzie do serwisu egzekwować zalecenia producenta sprzed kilkunastu lat.Skrzynia GM 5L40E jaka jest zamontowana w E39 530D (w którym w/g zaleceń producenta auta nie podlega wymianie oleju) była również montowana w Cadillacu, Oplu Omedze B, Pontiacu i w tamtych autach producenci zalecali wymiany co 80-100kkm w zależności od warunków eksploatacji auta.
Podobnie rzecz się ma w przypadku skrzyń ZF montowanych w większości BMW - producent skrzyni zaleca wymiany oleju natomiast BMW już nie żeby nie straszyć klientów dodatkowymi kosztami serwisowymi. Poniżej informacja serwisowaZF:

http://www.zf.com/corporate/media/zf_me ... kit_PL.pdf

cyt. "Zależnie od stylu jazdy firma ZF zaleca wymianę oleju co 80.000 do 120.000 km lub najpóźniej pod up- ływie 8 lat."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 09:25 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Gdzieś tam czytałem, ze BMW nie przewidywał wymiany oleju w automatach ale już producent skrzyń zalecał to po 80 tyś a producent oleju po 60 tyś. Ja tam bym się nie zastanawiał i wymienił ale w warsztacie co zrobi to zgodnie z procedurą. Sprawnej skrzyni to na pewno nie popsuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 5
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
A możesz coś więcej napisać, jak wygląda ta procedura? Na czym to polega?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] nietypowe pytania o typowe usterki :)
PostNapisane: 20 stycznia 2017, 12:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 957
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 / F11
Kod silnika: M57D30 / N57D30
są dwie możliwości

a) dynamiczna wymiana. pozwala wymienić olej w całym układzie: przewody, konwerter itd itd. krótko mówiąc i upraszczając całość zostaje wymieniona przepłukując układ. to droższa opcja m.in dlatego, że trzeba kupić dużo więcej oleju niż pojemność skrzyni - własnie w celu przepłukania. plus robi się to urządzeniem/pompą do przepłukiwania co za tym idzie użycie specjalistycznych narzędzi w warsztacie zawsze podwyższa wartość usługi.

b) statyczna wymiana (grawitacyjna). zwykłe spuszczenie jak z silnika. w tym przypadku mniej więcej (w dużym uproszczeniu) połowa oleju zleci która znajduje się w misce. tania metoda.

_________________
jestem wielkim fanem car detailingu :P
"Gdy mężczyzna utrzymuje kilka samochodów, to jest to dla niego uczuciowy odpowiednik haremu."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL