BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2024, 03:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] m50b20nv wysokie obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 12:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Witam. Nie znalazłem w miarę podobnego problemu, więc zakładam nowy temat.
Mam problem z m50b20 bez vanosa. Mianowicie jak silnik się w pełni nagrzeje to trzyma obroty w granicach 900-1000 oraz wydaje mi się że dużo pali. Poza tym żadnych innych problemów nie zauważyłem. Najciekawsze jest to, że jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę po kilku minutach to obroty są prawidłowe jednak po krótkiej jeździe (1-2km) znów wracają na 900-1000.
Teraz to co sprawdziłem:
wymieniony regulator biegu jałowego, wyczyszczony, ładnie chodzi
sprawdzony i uszczelniony cały dolot łącznie z korkiem wlewu oleju
nowe ori fajki oraz świece
zmierzona kompresja 14-14,5 na wszystkich garach
zmierzone ciśnienie paliwa
zmierzone ciśnienie oleju
wymieniony przepływomierz
czujniki temp. chłodziwa oraz powietrza w kolektorze wydają się pokazywać poprawne wartości w dis-ie
oczywiście żadnych błędów nie ma
wrzucona kość z mapami bez sondy lambda
przemierzony potencjometr przepustnicy, idealnie płynnie pracuje
wymieniony termostat chłodziwa

Po odłączeniu przepływki obroty po rozgrzaniu są prawidłowe ale zaczyna przebierać na jałowym biegu od czasu wyjścia wskazówki za niebieskie pole. Jakieś pomysły?
Pozdro

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Ostatnio edytowano 19 stycznia 2017, 13:38 przez Piotsztyk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20nv wysokie obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 13:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Spróbuj wyczyścić przepustnice i sprawdź czy jest nie podparta (uchylona) na śrubie czy lince.
Jak to nie pomoże to wymień odmę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20nv wysokie obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 13:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Przepustnica wyczyszczona. Nawet jak wykręcę tą śrubę zupełnie to przepustnica i tak jest minimalnie uchylona tzn klapka nie jest idealnie w pionie. Aktualnie śruba jest tylko minimalnie wkręcona. Tps podaje na zamkniętej 0,48v. O co dokładnie chodzi Ci z odmą? Wszystko mam tam szczelne i drożne.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20nv wysokie obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 13:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Jest zima odma mogła się przytkać a to pierzy objaw (odme się nie czyści tylko wymienia bo później jest loteria.)
Silnik rozgrzany odkręcasz korek oleju _ jaką masz reakcje silnika ? Powinien zejść z obrotów i letko się dławić.
Sprawć jeszcze dokładnie wszystkie te drobne wężyki podciśnienia.
Za zapalonym silniku wciś kilku-krotnie pedał hamulca obserwuj obroty .


Ostatnio edytowano 19 stycznia 2017, 14:01 przez bawarczyk88i, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20nv wysokie obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 13:54 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 151
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: m41b18
Chodzi Ci zapewne o separator oleju. W m50 go nie ma jest tylko zwykłe odpowietrzenie i wszystko mam tam drożne.

_________________
Kiedyś...:
E34 525iA m50b25v
E36 320i m50b20nv


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20nv wysokie obroty na biegu jałowym po rozgrzaniu
PostNapisane: 19 stycznia 2017, 14:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Sory myślałem o m52 w m50 nie ma.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL