Mam problem z BMW X5 E53 już od czasu zakupu. 3,0d 2005 rok po chiptuningu na 260-270 koni.
W aucie przy gwałtownym dodaniu gazu (też przy kickdownie) zdarza się że bardzo szarpie. Nie zdarza się to zawsze. Najłatwiej wywołać to delikatnym przyhamowaniem i nagłym dodaniem gazu jednak zdarza się także bez uprzedniego wciskania gazu.
Także w trasie przy gwałtownym dodaniu gazu jest szarpnięcie. Czym to może być spowodowane?
W samochodzie po zakupie robiłem sprzęgło, był wymieniany stator pompy, wymieniłem od razu sprzęgło hydrokinetyczne powymieniane uszczelniacze itd. zalane wszystko świeżym olejem.
Jest jeszcze jeden problem. Otóż na zimnym silniku skrzynia nie chodzi tak jak powinna to znaczy dziwnie przełącza bieg z jedynki na dwójkę, czasami trochę przeciąga bieg i jest takie przerwanie jakby jakiś luz był. Na ciepłym na ogół to się nie zdarza. Skrzynia ZF. Wymieniałem jakiś czas temu most. Zostały też delikatnie zeszlifowane tarczki reduktora ponieważ przypaliły się gdy padł most. Po odebraniu auta chodziło to 2-3 dni idealnie dużo lepiej niż po zakupie, skrzynia też ogólnie pracowała jakby lepiej (chodzi tutaj o załączanie biegu po dodaniu gazu). Serwis skrzyń mówi że raczej wszystko jest w porządku i mam przyjechać jak będzie gorzej, ale ja chcę żeby było lepiej, a nie gorzej.
KLIN na wale jest ok, wymieniane były poduszki dyfra, ogólnie od spodu mechanik nic nie mógł więcej się doszukać.
|