BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e90 325xi 2005] Opór, ocieranie kierownicy przy skręcaniu
PostNapisane: 29 stycznia 2017, 12:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e90 325xi
Kod silnika: n52b25af
Dzień dobry,
Problem dotyczy oporu koła kierownicy przy około 3/4 pełnego zakresu skrętu kołem kierownicy. Przeszukiwałem google, fora itp ale nie mogłem znaleźć podobnego problemu do mojego.
Od początku. Od mniej więcej dwóch tygodni przy skręcaniu parę razy słyszałem jak gdzieś w kołach strzelało/chrobotało - ale nie miało to miejsca przy każdym skręcaniu, więc nie przywiązywałem temu większej uwagi. Kilka dni temu wróciłem z trasy (40km) i zaparkowałem samochód - wszystko było ok. Stał tak przez 2-3 dni nieruszany (temperatury na zewnątrz wahały się w okolicach od +3*C do -10*C). Rano odpalam, ruszam, przy wyjeździe z podporządkowanej skręt 90*, znowu coś chrupnęło w prawym kole i paręnaście kilometrów dalej, na zakręcie skręcam w lewo a kierownica zaczyna w pewnym momencie bardzo ciężko pracować. Od tego momentu zarówno w prawo jak i w lewo przy około 3/4 obrotu koła kierownicy stawia ono opór. Za i przed tym dziwnym miejscem kierownica pracuje normalnie. Dodam, że na trasie przy większych prędkościach to "oporowe" miejsce występuje trochę wcześniej przy około 1/2 obrotu kierownicy. Na postoju i w czasie jazdy opór jest taki sam.
Po powrocie z trasy (80km z przerwą w połowie) na której zaczął występować ten problem zajrzałem pod maskę - odkręcony był korek zbiorniczka wyrównawczego płynu do wspomagania. Nie wiem jak długo tak było. Winna była uszczelka - była za gruba. Wymieniłem ją na węższą, dokręciłem korek, ale problem pozostał. Poziom płynu jest zaraz pod max.
Przy obracaniu kierownicą na postoju słychać gdzieś w kolumnie kierowniczej dziwne ocieranie. Coś o coś w tym oporowym miejscu jakby tarło o siebie.
Dodam, że jakieś dwa miesiące temu miałem problem z ELV - nie jestem pewien czy mechanik ingerował w mechaniczne sprawy, ale na pewno updatowane były sterowniki (m.in. silnika). Dziwna sprawa, bo problem z ELV wystąpił również po tym, jak samochód stał kilka dni nieruszany :/

Czy ktoś miał podobny problem? Ktoś wie jak to ugryźć?
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 6 lutego 2017, 19:54 przez bater, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90 325i 2005] Opór, ocieranie kierownicy przy skręcaniu
PostNapisane: 6 lutego 2017, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e90 325xi
Kod silnika: n52b25af
Od razu przepraszam za dwa posty pod sobą, doszły nowe rzeczy i może to komuś nasunie jakąś myśl.

Byłem dzisiaj u mechanika-znawcy w marce BMW - stwierdził, że to może któryś ze sworzni... Później podjechałem na stację kontroli pojazdów, wzięli przednią oś na strzepaczki i inne urządzenia - wszystko w normie. Dwóch Panów stało na stacji nad pojazdem i nie wiedzą co to może być - takiego przypadku jeszcze nie mieli. Panowie stwierdzili, że krzyżak powinien być ok bo nie przeskakuje przy kręceniu kierownicą.

Wg mnie zawieszenie powinno być ok. Kierownica nie przeskakuje, luzów przy skręcaniu też nie ma. Jedyne dźwięki jakie się wydobywają podczas jazdy i przy skręcaniu to ocieranie, piszczenie i jednocześnie opór - najbardziej w prawą stronę przy około 3/4 skrętu, ale nie tylko, przy delikatnym skręcaniu też taki opór ocieranie występuje. Czasami, bardzo rzadko coś skrobnie, zgrzytnie przy skręcaniu.
Może wysiadło jakieś łożysko w kolumnie kierowniczej? Bo gdzieś stamtąd te dźwięki dochodzą.

Dodam, że czasami przy delikatnie mocniejszym hamowaniu kierownica delikatnie drży - ale to również nie występuje przy każdym hamowaniu.

Najgorzej, że jak do kogoś podjadę to kierownica jak uparta pracuje prawidłowo, a jak już ja sam jadę to występuje to dziwne tarcie, ocieranie...

Czy ktoś ma jakiś pomysł? Jakąś propozycję?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90 325xi 2005] Opór, ocieranie kierownicy przy skręcaniu
PostNapisane: 7 lutego 2017, 21:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
miałem cos podobnego w E36,też przycinała się kierownica
po zdjęciu osłony nad pedałami popsikałem WD40 po kolumnie kierownicy do góry i do dołu
więcej się to nie powtórzyło,myslę,że przycinała się taśma w kierownicy,ale pewności nie mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90 325xi 2005] Opór, ocieranie kierownicy przy skręcaniu
PostNapisane: 28 lutego 2017, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e90 325xi
Kod silnika: n52b25af
Zrobiłem tak jak kolega radził. Zdjąłem osłonę nad pedałami, spryskałem smarem silikonowym pod gumową osłoną i wyżej na kolumnie. Ocieranie, zgrzytanie nie ustało, a nawet zaczęło głośniej piszczeć. Na szczęście nie trwało to długo i problem powrócił taki jak był przed tym zabiegiem.

Kolejny krok, pomysł. Auto zostało w końcu podniesione (przód auta) i... kierownica chodzi bardzo lekko (na zgaszonym aucie, jedynie kluczyk w stacyjce). Przy wielokrotnym obracaniu kierownicą raz może dwa razy słuchać było strzelenie/zgrzytnięcie. Mechanik stwierdził delikatny luz na krzyżaku, ale wyeliminował to jako przyczynę oporów kierownicy. Mechanik powiedział że spryskał jakimś czyszczączym sprayem Krzyżak, łączenie krzyżaka z maglem i wszystkie elementy ruchome w zawieszeniu przy kole, a później spryskał jakimś czymś co ma niby zlikwidować luzy. Chwilę było ok, ale problem dalej powrócił, kierownica w pewnych momentach bardzo ciężko się obraca, a nawet doszły teraz częstsze zgrzyty.
Podpowiedzcie gdzie dalej szukać usterki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90 325xi 2005] Opór, ocieranie kierownicy przy skręcaniu
PostNapisane: 1 marca 2017, 22:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
A płyn od wspomagania jest na poziomie?
Maglownica zapocona?
Być może pompa wspomagania się kończy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90 325xi 2005] Opór, ocieranie kierownicy przy skręcaniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e90 325xi
Kod silnika: n52b25af
Witam ponownie.
Oczywiście to była pierwsza rzecz, która poszła do kontroli. Pisałem o tym na początku i o sytuacji z samoistnym (przez za grubą uszczelkę) okręceniu się korka od zbiorniczka płynu od wspomagania.
Właśnie mechanik nie rozbierał (przy podnoszeniu auta o którym pisałem wcześniej) osłon pod silnikiem. Przy poprzednich wizytach wszystko było ok.
Wg mechanika pompa jest sprawna.

Auto postało parę dni nieruszane. Kilka dni temu wsiadłem, dużo kręcenia po mieście i usterka zniknęła. Niestety teraz czasami są pewne momenty cięższego obracania kierownicą, ale nie takie ciężkie jak do tej pory, a dodatkowo sporadycznie słychać pojedynczy stuk przy skręcaniu obojętnie w którą stronę. Czyżby woda, śnieg i mróz wymyły smar i to było przyczyną?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e90 325xi 2005] Opór, ocieranie kierownicy przy skręcaniu
PostNapisane: 18 lutego 2019, 10:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 328i xDrive LCI
Kod silnika: N52B30
Witam, podpinam się pod temat, identyczne objawy miałem, czasami kierownica jakby przestawała pompa wspomagania dzialac, zwalczylem to lejąc płyn pod korek, w zimę nigdy się to nie objawiło więcej, natomiast nadal mam problem z drganiem wyczuwalnym na kierownicy, klocki tarcze koła zawieszenie wszystko wnikliwie sprawdzone, przy hamowaniu drży gorzej, dodam ze mam wyczuwalny luz na kierownicy ale nie zawsze w takim samym stopniu( raz większy raz mniejszy), jeżeli ktoś potrafi ustalić co jest to czekam na podpowiedzi szanownych! :!:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL