BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 01:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [M52/TU] 2.5L Dlaczego tylko 125kW
PostNapisane: 6 lutego 2017, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Witam, mam do was pytanie dlaczego silniki m52/m52tu o pojemności 2.5L mają "tylko" 125kW? Gdzie te same pojemności w m50/m50tu/m54 mają 141kW? Są to ograniczenia techniczne ? Czy może jest to ograniczone softem? taką "moc" osiąga m54b22.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52/TU] 2.5L Dlaczego tylko 125kW
PostNapisane: 6 lutego 2017, 20:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
bo tak sobie producent wymyslil. checsz 190 km kup 2,8 chcesz 2.5 190km wrzuc m54 ktore nie trzyma mocy i pali olej ;d

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52/TU] 2.5L Dlaczego tylko 125kW
PostNapisane: 7 lutego 2017, 00:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Żarty żartami ale w takim razie zestawmy ze sobą m50 i m52, odpowiednio 141kW i 125kW, ze strony marketingowej to nie jest na korzyść wydawać nowszą "generacje" silnika o mniejszej mocy, chodzi mi głównie o pytanie czy m52 ma te 141kW tylko z jakiegoś powodu jest to ograniczone czy po prostu tyle im wyszło momentu na wysokich obrotach i taki silnik wydali do produkcji. Nie wiem może zastosowali osprzęt o "słabszych parametrach" w m52 w stosunku do m50/m54 i mimo takiej samej pojemności efekt jest słabszy i np przeniesienie osprzętu do m52 (czysto teoretycznie, nie bierzmy pod uwagę czy pasuje czy nie), np kolektorów da efekt tych 141kW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [M52/TU] 2.5L Dlaczego tylko 125kW
PostNapisane: 7 lutego 2017, 07:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Trzy sprawy.
1. Nie samą mocą maksymalną silnik BMW żyje. Liczy się jeszcze przebieg momentu, waga, przełożenia w układzie napędu. Dlatego M50B25 i M52B25 mają takie same osiągi, mimo różnicy w mocy.
2. Różnica w mocy jest łatwa do odrobienia poprzez zmianę kolektora ssącego i wydechu.
3. BYŁO 100 RAZY!

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [M52/TU] 2.5L Dlaczego tylko 125kW
PostNapisane: 7 lutego 2017, 09:20 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Tyle, że M52B25 i M52TUB25 w E39 to oznaczenie modelowe 523i, a nie 525i jak w przypadku E34 M50B25


Myślę, że to była celowa zagrywka marketingowa. 525i ma 192KM, a 528i ma 193KM. Ciężko byloby przekonać klientów do tego jednego KM

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [M52/TU] 2.5L Dlaczego tylko 125kW
PostNapisane: 7 lutego 2017, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB20
Tomek napisał(a):
Trzy sprawy.
1. Nie samą mocą maksymalną silnik BMW żyje. Liczy się jeszcze przebieg momentu, waga, przełożenia w układzie napędu. Dlatego M50B25 i M52B25 mają takie same osiągi, mimo różnicy w mocy.
2. Różnica w mocy jest łatwa do odrobienia poprzez zmianę kolektora ssącego i wydechu.
3. BYŁO 100 RAZY!


Właśnie o wypowiedź nr 2 mi głównie chodziło.
Oczywiście pytałem z ciekawości, dla mnie liczy się moment obrotowy w zakresie do powiedzmy 3000, gdyż na takich codziennie jeżdże (90% miasto czasami wyjazd jakieś 20-30km dalej) więc moc maksymalna mnie nie interesuje ponieważ i tak nie jeżdżę na tych 6k obrotów.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 88 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL