Witam,
Jestem posiadaczem BMW 325i M50TUB25 1993r benzyna - gaz sekwencja stag.
Pewnego razu jadąc odczułem lekką utratę mocy oraz inny dźwięk silnika, po dojechaniu do domu od razu maska w górę i sprawdzanie. Pierwsze stwierdzenie nie pali na drugim cylindrze więc sprawdziłem cewkę, świece, iskrę, wtrysk benzynowy jak i gazowy oraz kompresję, wszystko jest w jak najlepszym porządku / nie odbiegające od normy. Przepływomierz sprawdzony i jest ok.
Na wolnych obrotach w celu sprawdzenia odłączyłem kostkę od cewki nr2 nie zmieniło to w żaden sposób pracy 'dźwięku' silnika, pojedynczo odłączając inne 1,4,5,6 zdecydowanie przygasa i dużo gorzej pracuje. Co dziwne odłączając cewkę nr3 bardzo ciężko doszukać się jest w pracy silnika różnicy (podobnie jak i nr2, ale odłączając nr2 jak już wspomniałem kompletnie bez różnicy).
Szukałem przez cały dzień na różnych forach podobnego problemu jednak nic istotnego nie znalazłem... Jedynie natknąłem się na filmik, który przedstawia 'dziwny' dźwięk silnika , identyczny jak i u mnie. Na filmie jest silnik troszkę inny, bo bez vanosa, ale jednak z tym samym problemem, skoro taki sam problem wystąpił w wersji bez vanos'a wykluczyłem uszkodzonego vanos'a.
https://www.youtube.com/watch?v=v8XsYVylSCEKabel diagnostyczny mam jedynie ten na USB - OBD2 z przejściówką na okrągłe złącze, taki:
https://www.enexus.pl/userdata/gfx/c90a4225bd11d1f735879c0e17323da5.jpgDo tej pory tym kablem diagnozowałem e46 i problemu nie było, a tutaj inpa w ogóle nie chce się komunikować. Wyczytałem, że najlepiej jest się zaopatrzyć w kabel na złącze COM, ale ponoć m50 jeszcze nie jest tak bardzo naszpikowane elektroniką/czujnikami, aby pokazać wiele informacji, więc pytanie czy jest sens kupowania kabla oraz jakiegoś starego laptopa z rs232? A może jest możliwość odczytu parametrów/błędów na tej wersji z USB?
Dodam jeszcze, że problem występuje zarówno na benzynie jak i gazie. Płynu / oleju nie ubywa, nie ma 'masełka' pod korkiem od oleju, nie wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym. Dymi raczej normalnie choć w obecnie panujących temperaturach ciężko się tym sugerować. Kostki od wtrysków i cewek przeczyszczone oraz sprawdzone czy dochodzi sygnał i jest ok, przekaźniki sterujące jedynie przeczyściłem i sprawdziłem powierzchownie. Wkręca się na pełny zakres obrotów.
Może ktoś miał podobny problem?