BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M52TUB20 Problemy GAZ
PostNapisane: 16 lutego 2017, 22:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
Witam wszystkich
Problem polega na tym ze założyłem nowa instalacje w serwisowanym STAG
Przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadają drastycznie i silnik gaśnie nie zawsze to się zdarza ale 60-65% przypadków np dojazdu do świateł albo zmiany biegu. Podkreślam ze problem występuje na gazie tylkp ze na bezynie również zauważyłem nagłe spadki na obrotach tylko ze na bezynie podbije sobie i nie zdusi silnika a na gazie zgaśnie. Poszła nowa przepływka, Nowa DISA, Nowe świece cewki wszystkie całe. Gazowik ze mną jeżdził i nie potrafił tego ogarnąc podniósł mape na starcie lecz nic to nie dało. W czym jest problem? Silnik M52TUB20 Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMWE39 M52TUB20 Problemy GAZ
PostNapisane: 17 lutego 2017, 03:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
temat wlkowany w tym dziale... poszukaj poczytaj :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMWE39 M52TUB20 Problemy GAZ
PostNapisane: 17 lutego 2017, 06:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TUB20
Temat wałkowany lecz obiaw takich samych nie znalazlem zapomialem dodac ze gdy stoje silnik pracuje rowno na gazie i na bezynie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMWE39 M52TUB20 Problemy GAZ
PostNapisane: 17 lutego 2017, 23:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Sposób brutalny, wkręć trochę śrubę od zderzaka na przepustnicy. delikatnie. Tak żeby ja bardziej uchylić. Zacznij 1/4, 1/2 obrotu i patrz jak się zachowuje silnik przy schodzeniu z obrotów. Przez chwile obroty mogą być podniesione ale zaraz się unormuje.
Wyczysc tez krokowy i przepustnicę, chociaz śrubkę da się wkręcić wyjmujac tylko dise. To jest ta śruba zakontrowania nakrętką , chyba 8 ką. Tutaj ja widać , obok linki gazu..

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMWE39 M52TUB20 Problemy GAZ
PostNapisane: 18 lutego 2017, 12:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Wkręcenie śruby zderzaka to maskowanie przyczyny a nie jej usuniecie .

Mogą być później problemy z wolnym spadaniem obrotów (brak hamowania silnikiem ekonomizer nie będzie schodził do zera),wyższe spalanie w ostateczności falowanie obrotów.(szczególnie w czasie jazdy).
Na razie tylko wyczyść dokładnie te przepustnice włącznie z krawędziami przesłony i silniczek krokowy.
Sprawdź szczelność dolotu i wężyków podciśnienia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: BMWE39 M52TUB20 Problemy GAZ
PostNapisane: 18 lutego 2017, 12:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Mogą tez być skopane nawierty w kolektorze. Czyszczenie przepsutnicy, krokowca, wymiana odmy to podstawa. U mnie wszystko to było robione, podcisnienie w kolektorze 0.29 na wolnych ( swiadczące o brak nieszczelności) a obroty potrafiły opaść za nisko i podbić. Nigdy nie gasł ale było czuć że leci na 500 obr i podbija na 750. Zderzak ten napewno tez się troche wyrabia, przez te 15 lat ma prawo :) . Wkręciłem śrubę delikatnie i całkiem inna jazda. Ale mówię trzeba wkręcac z głową, a na bank żadnych problemów, ze spalaniem, hamowaniem silnikiem nie będzie. Obroty na wolnych 750, tak jak było przed regulacją. Czas wtrysku na wolnych tez identyczny, podpinałem od razu kompa od lpg. Obroty przez chwile były podniesione (na ok 900), ale kilka km lub kasowanie adaptacji załatwia sprawę.

Podstawa jest tez dobra regulacja lpg, bo jak rozjedzie korekty to i na PB na początku może falować..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL