BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 01:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 18 lutego 2017, 19:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
Witam

Mam Problem z zapaleniem silnika jak auto dłużej postoi. Musze kręcić z 5-15 sekund.

Auto ma LPG ale problemy z gazem wykluczyłem bo tak samo auto odpala jak było jeżdżone tylko na benzynie bez przełączania na gaz. Zapalałem na benzynie bez przełączania na LPG. Odczekał aż ostygnie i tak samo ciężko zapala.

W aucie wymieniłem
1- Świece.
2- Pompa paliwa wymieniana rok temu na nową.
3- Regulator ciśnienia na listwie wymieniony na nowy.
4- Parę lat temu wymieniony był czujnik położenia wałka rozrządu.

Silnik podczas jazdy działa idealnie tylko jest problem z odpaleniem szczególnie na zimny. Na ciepłym pali dużo lepiej. Mostkowałem stycznik od pompy paliwa żeby działa z 20 sekund zanim odpalę i objawy takie same trzeba długo kręcić.

Podłączyłem auto pod INPE.
Gdzie w INPI-e jest czujnik temperatury silnika?
Zamieszczam screeny

https://drive.google.com/file/d/0BxWr74 ... sp=sharing
https://drive.google.com/open?id=0BxWr7 ... 1JuN1VSUUU
https://drive.google.com/open?id=0BxWr7 ... HEwdXhrbDA
https://drive.google.com/open?id=0BxWr7 ... UVZTHE1djA
https://drive.google.com/open?id=0BxWr7 ... klmbzcxS28


Dodaje film z odpalenia po nocy

https://www.youtube.com/watch?v=qEhYLh8 ... e=youtu.be

Co możemy być powodem utrudnionego rozruchu silnika?
Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 18 lutego 2017, 21:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1864
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
do sprawdzenia/podmiany:
-czujnik wału korbowego
- pomiar kompresji

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 18 lutego 2017, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
Zywiec napisał(a):
do sprawdzenia/podmiany:
- pomiar kompresji


Pomiar robiony w 2015-07 (auto też ciężko odpalało ale nie aż tak jak teraz wcześnie podejrzewałem LPG)

Ciśnienie sprężania w cylindrach (zimny silnik)

1. 12,5 bara
2. 12,5 bara
3. 12,5 bara
4. 12,4 bara
5. 13 bara
6. 12,7 bara


Ciśnienie sprężania w silniach benzynowych mierzy się na zimnym czy ciepłem silniku?

Na ciepłym sprężanie maleje czy rośnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 19 lutego 2017, 00:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
na rozgrzanym :)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 19 lutego 2017, 09:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Spróbuj zakręcić jeszcze dla pewności zawór w butli i wyjeździj gaz do końca i wtedy zobacz jak odpala na PB.
Gaz jeszcze jest w przewodach i niby nie było jeżdżone na lpg a mogło kolektor jeszcze zalać gazem..
Dla pewności bym to jeszcze sprawdził..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 19 lutego 2017, 14:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
sebek napisał(a):
Spróbuj zakręcić jeszcze dla pewności zawór w butli i wyjeździj gaz do końca i wtedy zobacz jak odpala na PB.
Gaz jeszcze jest w przewodach i niby nie było jeżdżone na lpg a mogło kolektor jeszcze zalać gazem..
Dla pewności bym to jeszcze sprawdził..



Zakręciłem gaz w butli wyjezdziłem do zera dodatkowo jeszcze odkręciłem zaślepkę od filtra fazy ciekłej żeby na 100% nie było gazu. Odczekałem 4 godziny aż ostygnie auto i niestety nadal długo odpala za 1 razem drugi rozruch jest juz dożo lepszy. Nieraz mam przypadki że auto jest rozgrzane idę do sklepu na 20 min i znów muszę długo kręcić. Ma ktoś pomysł co to może być? w inpie zero błędów auto nie pali dużo.


https://youtu.be/xW6OARpGQDg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 19 lutego 2017, 15:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Jakiej firmy jest pompka paliwa? Ja mam podobnie ale jak mam paliwo na rezerwie. Po nocy właśnie tak wolno wchodzi na obroty.
U mnie jest winna pompka paliwa, jest najpradopopobniej nieszczelna i paliwo się cofa. Trzymam zawsze tak z 20-30 l i problemów nie mam. Mam lpg.
Ale zachowanie identyczne jak u Ciebie.

Spróbuj jeszcze przekrecić kilka razy zapłon, niech paliwa pod pompuje kilka razy. Zobacz jak zapala..

Tak patrze i korekty są trochę dziwne, krótkoterminowa -8 trochę za bogato na banku 1 a na banku 2 gim + 41 czyli sporo za ubogo.
Skasuj adaptację inpą i zobacz czy się poprawi.. Może gaz je rozjechał..a jak sa rozjechane to ina PB będzie problem..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 19 lutego 2017, 15:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
sebek napisał(a):
Jakiej firmy jest pompka paliwa? Ja mam podobnie ale jak mam paliwo na rezerwie. Po nocy właśnie tak wolno wchodzi na obroty.
U mnie jest winna pompka paliwa, jest najpradopopobniej nieszczelna i paliwo się cofa. Trzymam zawsze tak z 20-30 l i problemów nie mam. Mam lpg.
Ale zachowanie identyczne jak u Ciebie.

Spróbuj jeszcze przekrecić kilka razy zapłon, niech paliwa pod pompuje kilka razy. Zobacz jak zapala..



Za pompę dałem ponad 200zł chyba firma jc auto. Wczesnej miałem jakaś z allegro za 80zł i sie zawiesiła .

Jak się przekręca kilak razy kluczyk to pompę słychać tylko za 1 razem.

Raz już mostkowałem stycznik od pompy i szła około minute zanim odpaliłem i objawy identyczne. Też długo odpala.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 19 lutego 2017, 15:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 214
Lokalizacja: SDL
Moje BMW: E39 2.8
Kod silnika: M52TUB28
Skasuj adaptację, wtedy korekty się wyzerują i zobacz. One sa nieźle rozjechane. Jakie masz wtryskiwacze lpg?
Po skasowaniu możesz pojeździć trochę na PB i wrzuć zrzut z inpy z korektami...
Korekty poszczególnych wtryskiwaczy, 4 cyl 11 ? :zdziwko:

Ja bym zrobił tak, skasował adaptację pojeździł chwile na PB, podłaczył inpę i patrzyl na korekty, zarówno krótko, długoterminowe jak i poszczególnych cylindrów.
Jęsli na PB było by blisko 0 a na lpg była by mocna odchyłka, tak jak 11 na 4 cyl to by mogło swiadczyć o umieraniu już wtrysków lpg.. Jeśli to czerowne valteki to wymieniał bym w ciemno..

Inpa: Silnik>>>odczyt błędów >>> F7 wykasowywuje adaptacje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 19 lutego 2017, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
sebek napisał(a):
Skasuj adaptację, wtedy korekty się wyzerują i zobacz. One sa nieźle rozjechane. Jakie masz wtryskiwacze lpg?
Po skasowaniu możesz pojeździć trochę na PB i wrzuć zrzut z inpy z korektami...
Korekty poszczególnych wtryskiwaczy, 4 cyl 11 ? :zdziwko:

Ja bym zrobił tak, skasował adaptację pojeździł chwile na PB, podłaczył inpę i patrzyl na korekty, zarówno krótko, długoterminowe jak i poszczególnych cylindrów.
Jęsli na PB było by blisko 0 a na lpg była by mocna odchyłka, tak jak 11 na 4 cyl to by mogło swiadczyć o umieraniu już wtrysków lpg.. Jeśli to czerowne valteki to wymieniał bym w ciemno..

Inpa: Silnik>>>odczyt błędów >>> F7 wykasowywuje adaptacje


Wtryski wymieniłem z MagicJetów na Baracudy w 2015-08 zrobiłem na nich 17 tyś km

Podczas jazdy silnik chodzi bardzo równo po wymianie wtryskiwaczy praktycznie całkowicie wyeliminowałem gaśniecie silnika podczas hamowania i wysprzęglania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 3 marca 2017, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
Witam

Zrobiłem ostatnio następujący test.

1. Przekręciłem kluczy w pozycje do zapalania pompa zaczęła chwile pompować.
2. Odkręciłem na listwie wtryskowej zaworek do mierzenia ciśnienia i wcisnąłem bolczyk i o dziwo syknęło pierwsze powietrza potem trochę benzyny.

Może zapowietrza się listwa i przez to auto nie odpala odrazu?

Czy może być tak że uruchomiona pompa na krotko nie przepcha tego powietrza ? (Pompa chodziła z minutę przed odpaleniem)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 328i M52B28 Ciężko odpala na zimnym
PostNapisane: 17 marca 2017, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: polska
Witam

Problem rozwiązany!!

Przyczyną była uszkodzona pompa paliwa. Pompa działała cały czas ale robiła tylko 2bary ciśnienia. Paliwa nawet nie przelewało się powrotem do baku.

Pompa wytrzymała 2lata i miesiąc. Nie polecam nikomu produktów firmy jc auto. Dałem za nią ponad 200zł w intercarsie i padła gorzej niż tania z allegro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 93 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL