BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 20:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i M43B16 Kawa z mlekiem na bagnecie i korku oleju..
PostNapisane: 25 lutego 2017, 17:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M43B16
Proszę o pomoc - na bagnecie mam niewielkie ilości czegoś w kolorze kawy z mlekiem - po wytarciu bagnetu i ponownym sprawdzeniu jak widać na foto jest to samo.
Na korku oleju też jest tego trochę, z otworu na korek na ciepłym silniku leci lekko para, nie wiem, czy to normalne, czy oznaka wody.
Czy to na 100% uszczelka pod głowicą, czy takie coś jest dopuszczalne?
600km temu była zrobiona pełna wymiana oleju, był zalany do stanu 100%, teraz pokazuje trochę ponad stan, ale nie jestem pewien, czy może po prostu zostało trochę za dużo zalane, czy dostaje się płyn chłodniczy...
Razem z wymianą oleju został wymieniony termostat, bo przeciekała obudowa, wydaje mi się, że odpowietrzyłem poprawnie, dolałem płynu do poziomu cold, teraz jak sprawdzałem na ciepłym silniku jest poniżej poziomu cold, czy to oznacza definitywnie, że gdzieś ucieka płyn, lub dostaje się do silnika? Na ciepłym ciecz ma większą objętość, więc na logikę pewnie coś ucieka, albo może na ciepłym to normalne, bo po prostu płyn jest jeszcze w układzie, bo np termostat się nie zamknął, czy on zamyka się od razu po zgaszeniu silnika?

Dodam, że silnik pracuje bez zarzutów, nagrzewa się idealnie na pion, nie było żadnych objawów, po prostu sprawdziłem olej.


Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43B16 Kawa z mlekiem na bagnecie i korku oleju..
PostNapisane: 25 lutego 2017, 17:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 91
Posty: 1344
Lokalizacja: Betonowy Las, 3 Stawy ;P
Moje BMW: Sej 1.1
Kod silnika: Sporting?
Jakie pokonujesz odcinki samochodem?W Samochodzie jeżdzonym na krótkich odcinkach dłuższy czas może pojawić się takie coś na bagnecie i pod korkiem, dłuższa trasa załatwia problem.

_________________
Forumowiczu drogi wpadaj na spoty w Katowicach wszystko w dziale:
Spoty & Zloty-[Katowice]

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43B16 Kawa z mlekiem na bagnecie i korku oleju..
PostNapisane: 25 lutego 2017, 17:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 71
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tak jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 316i M43B16 Kawa z mlekiem na bagnecie i korku oleju..
PostNapisane: 25 lutego 2017, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M43B16
Jeżdżę po mieście, krótkie odcinki 5km do pracy w 1 stronę, czasem w weekend się zdarza, że 3x robię trasę 2km i za każdym razem silnik rozgrzewam na nowo.

Czasem też lekko przegazuję, żeby na mokrym zrobić poślizg, zakręciłem też raz na postoju do odcinki z ciekawośći (oczywiście na rozgrzanym silniku), ale ogónie nie katuję, jeżdżę normalnie.

Z tym, że zrobiłem dopiero 600km po wymianie oleju, z czego były 2 trasy po 30km w 1 stronę, czyli 4x 30km, więc nie wiem czy 600km można nazwać dłuższym jeżdzeniem krótkich tras...

Wymieniony olej to castrol 10W-40, który miał co prawda 4 lata, ale wyczytałem, że jak był zapieczętowany, to do 5 lat może mieć i się frakcje nie rozdzielą.

Dzięki za odpowiedzi, już się bałem, że uszczelka pod głowicą, a jest jakiś sposób, żeby ją sprawdzić, np oglądając z zewnątrz?

Martwi mnie ten ubytek płynu chłodniczego, muszę sprawdzić cały układ chłodzenia, czy się wąż nie poci jakiś czy coś, bo termostat wymieniony, a widzę nadal trochę ubywa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 129 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL