BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 9 stycznia 2019, 15:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jeżeli masz pewność, że są idealnie dopasowane jak ori to ok, zdarza się, że nie jest tak do końca. Jak masz jakieś sprawdzone to podaj, niejednej osobie przyda się.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 9 stycznia 2019, 17:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Jak wymieniałem u siebie, bo wyszło tak że akurat gaz zakładali i na szybko musiałem coś znaleźć bo kolektor był zdjęty to żal tego nie wymienić = dzięki czemu każdy przewód mam z innej parafii. Wszystko pasuje, zatrzaski zamykają. Mam dwa ori i jeden febi i jeden meyle .
Co tu może nie pasować? to tylko plastik...

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 9 stycznia 2019, 19:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Proszę się, tylko plastik? To załóż zamiennik króćca wody pod kolektorem dolotowym do m57n..na mniejszej średnicy był mniejszy o 1 mm a na większej 2 mm a to tylko plastik, także wiesz ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 10 stycznia 2019, 18:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
tutaj założone i jakoś 4 lata śmiga, żadnego lewego powietrza nie ma ... więc raczej pasuje :] ale jak kto bogaty niech wali org i tylko org ;)

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 10 stycznia 2019, 19:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
maniek21112, nie ma co generalizować. Akurat w kwestii plastiku w zestawach odmy te rurki w zamiennikach są spoko. Jeśli klipsy zaskoczą na tzw klik to sukces, a zazwyczaj z tym ludzie maja problem, po prostu wchodzą tak ciężko, że im sie wydaje że weszły na miejsce a później jest klops, bo w wyniku naprężeń odchodzą albo puszczają. Tu lezy główny problem nieszczelnosci. Ale przyznaję najlepiej oem, ale w elektryce/elektronice.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 25 stycznia 2019, 10:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Ja kupiłem ori zestaw napr. wersji dla zimnych krajów 11 61 7 534 237. Z wysyłką 230 zł i wszystko pasuje bez problemu do mojego M54B22. Po co to zamieniać, skoro febi albo mayle jest droższe? Chodzi mi o komplet z przewodami...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 25 stycznia 2019, 14:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
W zestawie zimowym nie ma wszystkich przewodów, dwa trzeba dokupić i stąd ta dyskusja. Jeszcze niedawno ten zestaw kosztował 170,-

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 26 stycznia 2019, 07:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Zamawialem znajomemu w zeszlym roku zestaw zimowy do m54 i wymieniałem. Wsio było, brakowało tylko zaślepki od króćca podcisnienia na odmie. Ale przełożyłem ze starego zestawu. Fakt jest że od tego czasu ten zestawik tani jest. Wczesniej jak się chciało OEM normalny zestaw to kasy sie wyrzucało jak za stop złota a nie plastiku

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 28 lutego 2019, 17:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
Witam ta sprezyne to rozciagnoles w odmie czy podkladke dales jakas,sprubuje u siebie cos zaczal dymic jak ruszam spod swiatel i po chwili przestaje tak samo wrzucenie na luz to obroty spadną do okolo 700 silnik zadrży i dalej trzyma normalnie. Nie wiem czy wazne ale cisnienie doladowania zadane nie jest w miare rowne osiagane przez turbo w czasie jazdy 3bieg od 1.5tys do 4.ma to zwiazek z odmą czy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 2 marca 2019, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330ci/E46 325i
Kod silnika: M54B30/M54B25
Ja polecam catch tank, ale z zastosowaniem układu tak jak kolega z sąsiedniego forum opisał tutaj:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 9&t=316690

Zrobiłem tak niedawno u siebie i działa. Linki do zdjęć nie działają, ale wszystko jest ładnie opisane. Zamiast czwórnika można zastosować 2 trójniki od LPG 12/6/12 mm. Catch tank zastosowałem firmy PROPERFEKT 16mm.

W ten sposób za około 300 zł mamy w zasadzie niezniszczalny układ odmy z zachowaniem fabrycznych podciśnień.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 2 marca 2019, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
FragMaster napisał(a):
Ja polecam catch tank, ale z zastosowaniem układu tak jak kolega z sąsiedniego forum opisał tutaj:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 9&t=316690

Zrobiłem tak niedawno u siebie i działa. Linki do zdjęć nie działają, ale wszystko jest ładnie opisane. Zamiast czwórnika można zastosować 2 trójniki od LPG 12/6/12 mm. Catch tank zastosowałem firmy PROPERFEKT 16mm.

W ten sposób za około 300 zł mamy w zasadzie niezniszczalny układ odmy z zachowaniem fabrycznych podciśnień.

Wrzuć fotki jak to wygląda u ciebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 4 marca 2019, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 330ci/E46 325i
Kod silnika: M54B30/M54B25
Wrzuciłem zdjęcia w oryginalnym temacie:
https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... 7#p2572777

Co do wartości podciśnienia to nie są jednak fabryczne jak pisałem, tylko prawie fabryczne, ale powinny być bezpieczne dla silnika dzięki zastosowaniu zaworka z 1.8T w przeciwieństwie do rozwiązania bez tego zaworka.

Cytując oryginalny post:
kaczorek79 napisał(a):
Po bezpośrednim połączeniu skrzyni korbowej z kolektorem ssącym z wstawionym zaworkiem PCV od Chryslera, jest zbyt duże podciśnienie na wolnych obrotach, a podczas hamowania silnikiem jeszcze większe. Wstawiłem do testu wakuometr. Na wolnych obrotach w skrzyni korbowej jest 100 mmHg (0,133 bar), podczas hamowania silnikiem jest 130 mmHg (0,173 bar) podciśnienia. Na fabrycznym separatorze jest 25 mmHg (0,033 bar). Moim zdaniem rozwiązanie z zaworkiem PCV jest mało bezpieczne na dłuższą metę, istnieje ryzyko wessania jakiegoś uszczelnienia w silniku, oraz mogą pojawić się problemy ze smarowaniem.

Teraz na wolnych obrotach podciśnienie wynosi 35 mmHg (0,046 bar), podczas hamowania silnikiem nie zwiększa się, a przy pełnym obciążeniu dąży do ciśnienia atmosferycznego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 112 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL