BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 05:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 25 lutego 2017, 21:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Panowie, cały czas próbuję poprawić fabrykę i nie wiem, czy dobrze robię. Seryjny separator oleju u mnie działał, ale zimą przy dużych mrozach było ryzyko przymarzania, a dodatkowo wolne obroty mało stabilne i reakcja na pedał gazu trochę ospała. Trochę lepiej mają się silniki M52TU przy takim samym rozwiązaniu odmy, ale M54 należałoby poprawić. Rok temu zlikwidowałem seryjny układ, wyjście z pokrywy zaworów pozostawiłem podłączone do separatora, spływ do bagnetu też, a ssanie od separatora zdjąłem z kolektora ssącego i pociągnąłem bezpośrednio separator --> dolot przed filtrem powietrza, jak na załączonym obrazku.

https://naforum.zapodaj.net/4efe8a9e5cab.jpg.html

Takie rozwiązanie było dobre przy plusowych temperaturach, układ działał w ciśnieniu atmosferycznym, w silniku nie było podciśnienia. Wady: brak podciśnienia w silniku ujawnia delikatne pocenia na wszelkich uszczelkach, olej szybciej się zanieczyszcza, zimą w całej odmie zbiera się dużo masła i wody i może zamarznąć, częściej brudzi się przepustnica i zawór wolnych obrotów. Zalety, lepsza reakcja na gaz.
Niektórzy usuwają seryjny układ i dają zaworek PCV od Chryslera bezpośrednio z pokrywy zaworów i podłączają to do kolektora ssącego. Spływ oleju do bagnetu zaślepiają. Występuje wtedy dość duże podciśnienie w silniku, o co najbardziej się obawiam, dlatego kupiłem zaworek PCV od Subaru 2.5 wolnossącego i połączyłem to bezpośrednio skrzynia korbowa --> kolektor ssący. Podciśnienie w silniku było bardzo malutkie, mniejsze nawet od seryjnego z separatorem. Silnik pracował idealnie, korekty bliskie zero. Jeden dzień wystarczył, żeby masełko zalepiło zaworek tak skutecznie, że zaczęło robić się nadciśnienie w silniku. Chwilowo dałem wąż bezpośrednio pokrywa zaworów --> puszka filtra powietrza. Zastanawiam się nad dwiema opcjami. Wstawienie innego zaworka PCV, np ten od Chryslera, który jest dość mocny, albo wstawienie seryjnego separatora w wersji na zimne klimaty. Chciałbym przy okazji uniknąć spływu oleju do miski (raczej wody nie oleju), tylko czy przy seryjnym separatorze można zaślepić odpływ z dołu? Jakieś propozycje rozwiązań?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 26 lutego 2017, 12:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie zbiorniczka oil catch tank podłączonego szeregowo pod rurkę odmy która wychodzi od pokrywy zaworów. Cały syf i woda który zimą idzie do odmy zostaje w tym właśnie zbiorniczku, a odma jest czysta jak łza.
Ostatnio opróżniłem swój zbiorniczek i po przejechaniu dosłownie nie całych 500 km to z niego zlałem
Obrazek


Ostatnio edytowano 18 marca 2017, 21:50 przez leszczu24, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 20:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
Nie będę zakładał nowego tematu żeby nie zaśmiecać. Zrobiłem test na niezagrzanym silniku: https://youtu.be/8uXLIgBN_I4. Nie przygasa wyraźnie, ale raczej wchodzi na obroty jak zakręcę korek wlewu. Przy wyjmowaniu bagnetu specyficznie wyda dźwięk, ale nie charakterystyczne wycie osła :) Przebieg 135 000km i nigdy nie wymieniałem odmy. Zużycie oleju ostatnio wzrosło 0,2L do 0,35L na 1000km. Czy zauważacie jakieś niepokojące objawy i odma do natychmiastowej wymiany?

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 21:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Powiem tak. Niby wszystko masz ok, ale nie zaszkodzi wymienić odmy razem z przewodami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 22:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
Niby ok... czyli co jest podejrzane? Zbliża się duży przegląd, więc wymienię odmę z przewodami. Jest wersja na zimne kraje i zastanawiam się czy tę opcję kupić?

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
zent napisał(a):
Niby ok... czyli co jest podejrzane?

Nie. Tak się zachowuje sprawna odma.
zent napisał(a):
Jest wersja na zimne kraje i zastanawiam się czy tę opcję kupić?

Powiem tak, na pewno nie zaszkodzi. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 22:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
Rozumiem. Sądziłem że po odkręceniu korka silnik powinien zgasnąć lub mocno zafalować.

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 22:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Ja przydławianie, nierówną pracę silnika przy delikatnych manewrach(dodawaniu gazu, delikatnym ruszaniu z miejsca, cofaniu itd.) wynikające z niezdecydowanego nazwę to działania/pracy separatora poprawiłem w ten sposób:
https://zapodaj.net/165f81b9fea72.jpg.html
https://zapodaj.net/7e2e14436d895.jpg.html
Wzmocniłem siłę-działanie sprężyny w separatorze i tyle.
Podciśnienie w całym układzie korbowym itd. znacznie się zwiększa i nie trzeba z niczym więcej kombinować.
Rozwiązanie to w moim przypadku, tak jak wspomniałem miało na celu przede wszystkim zniwelowanie złego wpływu pracy separatora na "zachowanie się" silnika, bo ze spalaniem oleju to raczej problemów nie mam(m52tu, było i jest obecnie może ze 100 ml/ 2 tyś. km), ale w m54 może to także obniżyć apetyt na olej przedostający się do komory spalania-powinno przedostawać się go mniej do tejże komory.
Zent-właściwie to trudno konkretnie do czegoś się w Twoim przypadku doczepić. Widać, że separator działa i właściwie to tyle.
Wymienić tak jak leszczu24 pisze nie zaszkodzi. Tylko znów na jaki egzemplarz-separator trafisz to już jest loteria.
Jeden z forumowiczów założył jak mi się przypomina oryginał z polskiego ASO i miał kłopoty z falowaniem i dławieniem silnika na wolnych obrotach. Sprowadził oryginał z Niemiec i kłopoty znikły "jak ręką odjął". Trzeba by poszukać na forum tematu...chyba coś o falowaniu obrotów przy dojazdach..czy coś w tym stylu.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 22:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
Czasem falowanie obrotów na postoju miewam, ale nie jest to nagminne. Oczywiście wymienię na oryginalny zestaw i zobaczę, zdam relację jak się zachowuje.

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 18 marca 2017, 23:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Wczoraj rozebrałem w drobny mak dwa separatory. Oryginał, w zasadzie fabryczny z pierwszego montażu z 2004r i zamiennik Swag/Febi. One się niczym nie różnią, ba, nawet powiem, że w tej samej fabryce są robione, a różnica polega na pokrywce membrany. Na jednej jest nr OE BMW, na drugiej napis Febi i nr katalogowy, z tym że numeracja wykonana tą samą czcionką i w tym samym miejscu. Membrany te same, lejek rozcinałem, to samo w środku.
Moim zdaniem warto zastosować wersję na zimne kraje, w dobrej cenie ma taki separator firma Vaico, która robi dobre produkty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 19 marca 2017, 08:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
kaczorek79, od nie dawna mam wywaloną odmę.
Zapodałem OCT + chryslerowe PCV.
Chwilę po montażu odpaliłem auto i sprawdzałem podciśnienie pod korkiem i bagnetem - dziś sprawdziłem jest ssanie porządne. . Zawór pcv u mnie jest na przewodzie powrotnym do kolektora. A bagnet zaślepiony. Na razie negatywnych skutków brak, ale będę obserwowal

Ps. Bujanie obrotami przy ruszaniu występowało i występuje

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 19 listopada 2018, 11:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Jeśli chodzi o zawór i przewody odmy M54B22, macie jakieś doświadczenie z zamiennikami? Zastanawiam się nad FEBI albo MAXGEAR.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 19 listopada 2018, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Ventilator napisał(a):
Jeśli chodzi o zawór i przewody odmy M54B22, macie jakieś doświadczenie z zamiennikami? Zastanawiam się nad FEBI albo MAXGEAR.

W marcu 2017r zakładałem nowy separator Febi, zrobiłem od tamtej pory ok. 40 tys. km i zaczął już puszczać opary oleju na zewnątrz. Nie wiem którędy, ale cały był upaprany. Tydzień temu go wymieniłem, tym razem kupiłem w serwisie zestaw OE separator, plus dwa przewody (wszystko w wersji dla zimnych klimatów). Jest na to promocja obecnie, ja płaciłem po zniżkach niecałe 200 zł, ale w detalu kosztuje jakieś 215zł. Warto teraz ten zestaw kupić, bo normalnie kosztuje ponad dwa razy tyle. Numer zestawu 7 534 237.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 20 listopada 2018, 07:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Przewody to jest jeden uuuj, one maja byc drożne/szczelne, to nie jest inwestycja na lata. Przepłacanie za oe jest bezsensem. Plastik zwykly. Z separatorem jest inaczej, wiadomo. Choć ja do czasu oct jeździłem na Febi. Faktycznie zestaw zimowy jest tańszy teraz. Już od dawna ,bo zamawiałem znajomemu w zeszłym roku. Dla ciekawostki zestaw zimowy rozni sie tylko tym, że wszystkie przewody i separator oblany jest gąbką, którą łatwo zdjąć. Teoretycznie można samemu zrobić izolacje ale że.kosztuje to teraz grosze nie ma sensu ;) ważne aby dobrze wszystko pospinać, bo prze otulinę ,separator ledwo wchodzi na miejsce. I docisnac przewody na łączeniach żeby sie uszczelnily i kliknely to niezła gimnastyka.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 20 listopada 2018, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
Dzięki za odpowiedź, faktycznie cenowo super, sama Odma (standard kosztuje ok 350 w BMW Smorawiński)
Zestaw napr. wersji dla zimnych krajów 11 61 7 534 237 składa się z :
11 61 7 533 398 Przewód odpowietrzający
11 61 7 533 399 Przewód połączeniowy
11 61 7 533 400 Zawór regulacji ciśnienia

Reszty przewodów nie muszę wymieniać? Czy uszczelkę do DISA też zamawiać? Bo widziałem na YT że trzeba to zdjąć....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 21 listopada 2018, 12:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 141
Moje BMW: E46 320i Touring
Kod silnika: M54B22
Garaż: było E36 316i Coupe, E46 touring 318i M43, jest e46 320i touring M54

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135300
? :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 21 listopada 2018, 16:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Tak trzeba zdjąć dise żeby dostać sie do śrub przepustnicy ;)
Co masz zamawiać, od ciebie zalezy, ja uszczelki disy nie zmieniałem. Przewody wedle uznania, jesli są stare to i pewnie kruche już, jest ryzyko ich uszkodzenia orzy demontazu. Tyczy sje to głównie łączeń, zatrzasków, które przy nieumiejętnej obsłudze zrywaja się.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 7 stycznia 2019, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E46 320d, E60 520i
Kod silnika: M47N, M54B22
Czy zestaw zimowy odmy OE: 11 61 7534237 na pewno będzie pasował do M54B22 (E60)?
Ktoś wspominał na forum z tym, że w odniesieniu do silnika M52TU, że wersja na kraje zimowe ma inną membranę w środku oraz większe średnice węży.

Jeżeli wszystko pasuje, to wystarczy, że dokupię dodatkowo dwa przewody, które zazwyczaj dodają do zestawów z odmą (03; 04)? Czy może przewód elastyczny podciśnienia (06) oraz przewód powrotny (07) również muszę wymienić? Jakiej marki węże polecicie oprócz OE? :P

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 8 stycznia 2019, 13:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Tak, będzie pasować, przewody polecam jednak ori.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46 e39] Odma silniki M54
PostNapisane: 8 stycznia 2019, 18:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
maniek21112, a dlaczego nie febi? albo meyle, tansze, wykonanie nie odbiega niczym od org.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL