BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 09:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]M54b30 dziwny stuki proszę o pomoc
PostNapisane: 1 marca 2017, 00:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
Witam :)
Ostatnio zauważyłem dziwne stukanie o obudowę vanosow przy dodawaniu gazu nie są głośne zbytnio ale można je wyczuć jak się położy rękę na obudowie vanosow

Jak myślicie napinacz albo łańcuch rozrządu jest do roboty??

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Ostatnio edytowano 5 marca 2017, 07:21 przez Mr.Morfeusz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 1 marca 2017, 11:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 106
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43
Garaż: w domu
nie pomagam ortalionom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 1 marca 2017, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
toM76,
po co Piszesz jak takie głupoty nie chcesz pomóc to nie pisz ;)

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 1 marca 2017, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
nikt nic nie doradzi ? :(

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 2 marca 2017, 20:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
E36 i M54 co to za ulep swapa robiłeś?,
olej sprawdz moze Panewka stuka?>>

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 2 marca 2017, 22:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Dlaczego ulep? Uzasadnisz to jakoś?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 2 marca 2017, 23:42 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
ROBBMW napisał(a):
E36 i M54 co to za ulep swapa robiłeś?,
olej sprawdz moze Panewka stuka?>>



Tak swap domyślny jesteś kolego :P

Dlaczego tak sądzisz że moje auto to jakiś ulep trochę mnie to obraża kolego :dontgetit: :(

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Ostatnio edytowano 3 marca 2017, 00:15 przez Mr.Morfeusz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 3 marca 2017, 00:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
Panewka wątpię w to :zabawa:

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 3 marca 2017, 20:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 160
Lokalizacja: Raciąż
Moje BMW: e60 530i 2004r.
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było: E46 325ti compact, e46 330i touring, e60 530i Anglik,
Jest: e60 530i złomek :)
a jaki masz olej ? może stary i napinacz nie działa poprawnie, czasem po wymianie na nowy wszystko wraca do normy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 3 marca 2017, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
CywkA napisał(a):
a jaki masz olej ? może stary i napinacz nie działa poprawnie, czasem po wymianie na nowy wszystko wraca do normy


Olej był wymieniany nie dawno mam valvoline 5w50 vr racing

Co do stukania to nie stuka cały czas tylko jak dodam gazu gwałtownie jakby to czuć stuk na pokrywie vanosów
Mi sie wydaje że to napinacz ale nie jestem pewny :niepewny:

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 3 marca 2017, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU
Luz na łożyska tloka vanosa, wyrobione uszczelki na tlokach ? Nie czujesz ze auto muli do 4k obrotow ?

Podepne sie z pytankiem
Co sądzicie o tych uszczelkach ?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6652429884

Wie ktos ile kosztuje zwykla przesylka do Polski od beisan system ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 4 marca 2017, 10:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Mr.Morfeusz, nagraj ten dzwięk i wrzuć na forum


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 4 marca 2017, 10:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
MrDove napisał(a):
Podepne sie z pytankiem
Co sądzicie o tych uszczelkach ?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6652429884

Wie ktos ile kosztuje zwykla przesylka do Polski od beisan system ?


Też właśnie wczoraj usłyszałem swój vanos i tez się przymierzam do regeneracji. MrDove może by tak zrobić wspólne zamówienie z jedna wysyłką, myślę ze ktoś byłby jeszcze chętny na taki zestaw.

Edit przesyłka:
1-2 tygodni - 30 USD
2-7 dni - 55 USD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 4 marca 2017, 12:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 9
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: B M W
Boże Miłosierny Wybacz :D
I u mnie też o roboty Vanos 2x nawet :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 4 marca 2017, 12:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 9
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: B M W
Boże Miłosierny Wybacz :D
Podepne sie z pytankiem
Co sądzicie o tych uszczelkach ?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6652429884

nie trzeba jeszcze uszczelki pod pokrywe wymieniać przy tej regeneracji ?
http://allegro.pl/bmw-e34-e36-uszczelka ... ml#thumb/1

( swoją drogą dalej rozkręcać to można głowice zdjąć :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 4 marca 2017, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
leszczu24 napisał(a):
Mr.Morfeusz, nagraj ten dzwięk i wrzuć na forum



Chciałem tak Zrobić dziś i lipa stukanie ustało :P
Ale jeszcze na ciepłym sprawdzę czy będzie stukać :ok:

Sprawdziłem na ciepłym i stuka ale bardzo delikatnie wątpię żeby było to słyszalne na filmiku :rozpacz:

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 4 marca 2017, 18:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
Można ściągnąć obudowę vanosa i sprawdzić jakoś stan łańcucha i napinacza czy przypadkiem nie sa do wymiany ?? :(

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny sztuki proszę o pomoc
PostNapisane: 5 marca 2017, 16:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
Mr.Morfeusz napisał(a):
Można ściągnąć obudowę vanosa i sprawdzić jakoś stan łańcucha i napinacza czy przypadkiem nie sa do wymiany ?? :(



Wątpię trochę żeby to vanos bo ani auto mocy nie straciło ani nie muli go nic się nie dzieje takiego :mur:

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny stuki proszę o pomoc
PostNapisane: 5 marca 2017, 21:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
O ile sobie dobrze przypominam, to napinacz krótkiego-górnego łańcuszka wymieniłem bez demontażu obudowy z vanosami. Kłopotliwe jest tylko dojście do dolnej, poziomej śrubki zasłoniętej obudową vanosów.
Na "oko" i "macanego" możesz sprawdzić sprężynę napinacza i stan śizgu napinacza. Podobnie z łańcuszkiem.
Tego czy napinacz jest dobrze zasilany olejem i czy on sam jest wystarczająco szczelny i działa odpowiednio pod wpływem ciśnienia oleju organoleptycznie :D nie sprawdzisz bez demontażu.
Jeżeli największe stuki w okolicach vanosów/filtra oleju występują w średnich temperaturach silnika/oleju to przyczyną może być sam układ smarowania, a ściślej pompa oleju/łańcuszek. Masz silnik M54-w nim poprawiono ten problem, ale może nie do końca albo gdzieś jest ten układ zasyfiony i wymaga jakiejś płukanki lub pojeżdżenia z 1500-2000 km na rzadszym, dobrze płuczącym oleju.
Gdy silnik jest letni i wydaje takie stuki, to niech ktoś Ci pododaje gazu(w m54 niestety ktoś musi popedałować, w m52tu można samemu sobie pokręcić potencjometrem przy przepustnicy) a Ty wtedy potrzymaj rękę na pokrywie filtra oleju-czy ona podczas występowania tych stuków też synchronicznie nie drży/mrowi. Wtedy wcale mogą to nie być problemy z vanosami, tylko coś z układem smarowania-pompą i układem za nią, obudową filtra oleju(zaworki w niej).
Ja na samym początku, odkąd mam to beełeemwu walczyłem z taki dzięcielim napierdzielaniem. Chyba z 5-7 razy w tej vanosowni szlifowałem łożyska(bieżnie), 2 razy wymieniłem uszczelniacze, raz samą obudowę, napinacz, obudowę filtra, trybik-ten kielichowy ze skośnymi zębami(posuwany samym tłoczkiem vanosa).....a w końcu, gdy zdjąłem miskę i przyglądnąłem się łańcuszkowi i zębatce na pompie to coś mi zaświtało w główce i problem w połowie rozwiązałem.
Tylko! zaznaczam! takie coś występowało w m52tu(szczególnie w niskich temperaturach i na olejach powyżej 5W30), w m54 bmw to niby poprawiono.
Także, zanim złapiesz się za vanosy, to osłuchaj jeszcze kilka razy dobrze silnik i może spróbuj tak jak wspomniałem pojeździć trochę na rzadszym, dobrze płuczącym oleju.

Odnośnie uszczelniaczy, to polecam te:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-vano ... 34985.html
Chyba, że Ktoś chce mieć komplet z uszczelką obudowa vanosów-głowica, to może szukać innych zestawów.
Tylko, jeżeli umiejętnie się "obchodzi" przy demontażu i montażu obudowy do głowicy, to oryginalna też wytrzyma-ja zakładam ją zawsze delikatnie powlekając smarem grafitowym i jak do tej pory jest oryginalna.
Pamiętać tylko koniecznie trzeba podczas demontażu-odkręcaniu tłoczków od wałków(małe torxy), że tam jest lewy!!! gwint!!! i odkręca się w prawo!!. Człek może się zapomnieć i narobić sobie kłopotu. Ja z rozpędu, za pierwszym razem, o mało nie urwałem jednej, ale coś mnie tknęło i kapnąłem się "na logikę", bo nie przeczytałem dokładnie wcześniej różnych instrukcji o demontażu/rozbieraniu całego tego układu.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36]M54b30 dziwny stuki proszę o pomoc
PostNapisane: 6 marca 2017, 21:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 77
Moje BMW: E36
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144729
RobertTOEZ napisał(a):
O ile sobie dobrze przypominam, to napinacz krótkiego-górnego łańcuszka wymieniłem bez demontażu obudowy z vanosami. Kłopotliwe jest tylko dojście do dolnej, poziomej śrubki zasłoniętej obudową vanosów.
Na "oko" i "macanego" możesz sprawdzić sprężynę napinacza i stan śizgu napinacza. Podobnie z łańcuszkiem.
Tego czy napinacz jest dobrze zasilany olejem i czy on sam jest wystarczająco szczelny i działa odpowiednio pod wpływem ciśnienia oleju organoleptycznie :D nie sprawdzisz bez demontażu.
Jeżeli największe stuki w okolicach vanosów/filtra oleju występują w średnich temperaturach silnika/oleju to przyczyną może być sam układ smarowania, a ściślej pompa oleju/łańcuszek. Masz silnik M54-w nim poprawiono ten problem, ale może nie do końca albo gdzieś jest ten układ zasyfiony i wymaga jakiejś płukanki lub pojeżdżenia z 1500-2000 km na rzadszym, dobrze płuczącym oleju.
Gdy silnik jest letni i wydaje takie stuki, to niech ktoś Ci pododaje gazu(w m54 niestety ktoś musi popedałować, w m52tu można samemu sobie pokręcić potencjometrem przy przepustnicy) a Ty wtedy potrzymaj rękę na pokrywie filtra oleju-czy ona podczas występowania tych stuków też synchronicznie nie drży/mrowi. Wtedy wcale mogą to nie być problemy z vanosami, tylko coś z układem smarowania-pompą i układem za nią, obudową filtra oleju(zaworki w niej).
Ja na samym początku, odkąd mam to beełeemwu walczyłem z taki dzięcielim napierdzielaniem. Chyba z 5-7 razy w tej vanosowni szlifowałem łożyska(bieżnie), 2 razy wymieniłem uszczelniacze, raz samą obudowę, napinacz, obudowę filtra, trybik-ten kielichowy ze skośnymi zębami(posuwany samym tłoczkiem vanosa).....a w końcu, gdy zdjąłem miskę i przyglądnąłem się łańcuszkowi i zębatce na pompie to coś mi zaświtało w główce i problem w połowie rozwiązałem.
Tylko! zaznaczam! takie coś występowało w m52tu(szczególnie w niskich temperaturach i na olejach powyżej 5W30), w m54 bmw to niby poprawiono.
Także, zanim złapiesz się za vanosy, to osłuchaj jeszcze kilka razy dobrze silnik i może spróbuj tak jak wspomniałem pojeździć trochę na rzadszym, dobrze płuczącym oleju.

Odnośnie uszczelniaczy, to polecam te:
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-vano ... 34985.html
Chyba, że Ktoś chce mieć komplet z uszczelką obudowa vanosów-głowica, to może szukać innych zestawów.
Tylko, jeżeli umiejętnie się "obchodzi" przy demontażu i montażu obudowy do głowicy, to oryginalna też wytrzyma-ja zakładam ją zawsze delikatnie powlekając smarem grafitowym i jak do tej pory jest oryginalna.
Pamiętać tylko koniecznie trzeba podczas demontażu-odkręcaniu tłoczków od wałków(małe torxy), że tam jest lewy!!! gwint!!! i odkręca się w prawo!!. Człek może się zapomnieć i narobić sobie kłopotu. Ja z rozpędu, za pierwszym razem, o mało nie urwałem jednej, ale coś mnie tknęło i kapnąłem się "na logikę", bo nie przeczytałem dokładnie wcześniej różnych instrukcji o demontażu/rozbieraniu całego tego układu.



Dziękuje za wyczerpująca odpowiedz :ok: będę jeszcze badał te stuki i dam znać co i jak według twoim wskazówek :) :ok:

_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się, gdy koła tracą przyczepność (-:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL