BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 05:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 3 marca 2017, 19:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Tematów na temat regeneracji vanosa w M54 jak i samych filmów jest mnóstwo, ale tak naprawdę ciężko coś konkretnego znaleźć oprócz tego artykułu http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm. Nadeszła pora, że mój vanos zaczął niedomagać, odgłosy identyczne jak na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=zAyQBiV5GbI plus dławienie silnika na zimnym silniku viewtopic.php?f=1&t=161641
Zamierzam sam zregenerować vanosa wiec mam kilka pytań.
1. Czy przed demontażem vanosa muszę ustawić wał w jakiejś konkretnej pozycji ??
2. Gdzie kupić zestaw naprawczy ?? Znalazłem tylko dwie oferty i to tylko z gumowymi uszczelkami.
http://allegro.pl/uszczelki-podwojny-va ... 29683.html
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-vano ... 34985.html
3. Gdzie kupić podkładki które zniwelują luz na łożyskach ??
4. Gdzie dostać 2x uszczelki obudowy po rozkręceniu tłoczysk ?
5. Teraz kwestia blokad, Jedni pisze, że są konieczne, Drudzy, że nie. Jak to w końcu jest?
6. Czy mając sprawny vanos z innego silnika. Można go po prostu przykręcić do swojego silnika ??
Wszystkie odpowiedzi i doświadczenia przydadzą się dla mnie jak i dla potomnych, wiec proszę o jak najwięcej odpowiedzi na mój post.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 4 marca 2017, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 9
Moje BMW: E46 Coupe
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: B M W
Boże Miłosierny Wybacz :D
jak zrobie swojego to Ci powiem :D zaczne rozkręcać to dokope sie do głowicy i uszczelke przy okazji wymienie :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 4 marca 2017, 14:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Najbardziej mnie ciekawi czy trzeba przed odkreceniem vanosa ustawić wał w jakiejś konkretnej pozycji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 4 marca 2017, 15:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
leszczu24 napisał(a):
Najbardziej mnie ciekawi czy trzeba przed odkreceniem vanosa ustawić wał w jakiejś konkretnej pozycji.

Nie trzeba.
Same uszczelniacze zniwelują Ci jedynie falowanie na zimnym. Żeby zrobić to kompleksowo to należy skorygować ustawienie rozrządu i vanosów.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 5 marca 2017, 14:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
A vanosy się ustawia??? rozrząd to rozumiem, i teraz pytanie czy blokada do tyłu wałków i do wału wystarczy aby ustawić rozrząd czy coś jeszcze

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 5 marca 2017, 21:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Przy samej regeneracji Vanosów nie trzeba nic blokować, ani ustawiać. Wyjmuje się, naprawia i wkłada, one chodzą wzdłużnie, a nie z obrotem wału i wałków. Ja swoje robiłem przy przebiegu 230 kkm (prawdziwy przebieg), nic nie grzechotało , to była profilaktyczna wymiana uszczelek na tłoczkach, łożysk i podkładek nie ruszałem.
Jak ktoś chce przy okazji skorygować rozrząd, to potrzebuje komplet blokad: do wału, wałków na tył, pryzma na przód wałków, przyrząd do wstępnego naciągu łańcucha i do podania ciśnienia na zespół Vanosa. To nie jest łatwa robota, ale rozrząd w M52TU i M54 wymaga korekcji dopiero powyżej 300 kkm przebiegu. Jednym z pierwszych objawów są błędy z czujnika położenia wałka rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 5 marca 2017, 21:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
leszczu24 napisał(a):
Najbardziej mnie ciekawi czy trzeba przed odkreceniem vanosa ustawić wał w jakiejś konkretnej pozycji.

Nic nie ustawiasz. Wyjmujesz Vanosy, naprawiasz i wkładasz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 5 marca 2017, 22:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: BMW Z4
Kod silnika: M54B30
Ja kiedy regenerowałem u siebie korzystałem z uszczelek tej firmy
http://mehenker.com/pl/zestawy-naprawcz ... 4-m56.html
dodatkowo sprawdź jak działają same solenoidy Vanosa, wystarczy podłączyć je pod 12V i zobaczyć jak daleko wysuwa się popychacz. Jak daje się do wcisnąć z powrotem kiedy jest pod napięciem to również jest do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 5 marca 2017, 23:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
A co z tymi dwoma uszczelkami od pokryw łożysk/tulei?
Jakoś je ponownie uszczelnić, czy po prostu skrecic wszystko ponownie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 5 marca 2017, 23:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Jeżeli nie uszkodzisz podczas rozbiórki, to składasz i tyle-bez żadnych silikonów itp..
Tylko z uwagą, powoli, równomiernie i dokładnie śrubeczki i po bólu.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 6 marca 2017, 14:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 328
Lokalizacja: Wieluń
Moje BMW: e38
Kod silnika: M62b44
Garaż: było:
e30 318i '86
e30 323 '84
e30 325i '86
e36 318i '97
e46 316i '02
e87 116i '05
jest
e91 318i '06
e38 740i '98
Zrobiłem regeneracje u siebie i dwóch innych autach z silnikami M54, zawsze robiłem w firmie Mehanker z ich uszczelniaczami i wymianą tulei łożyskowanych (dopłata) vanos za każdym razem przychodził poskładany i wymyty gwarancja 2 lata. Osobiście zakamarki wyczyściłem z nalotu (głowica) + nowa uszczelka pod vanosa, bez blokad silnik ustawiałem w GP, wymiana samych uszczelniaczy przy zużytej tulei pomoże na krótko zacznie znów grzechotać
raczej podszedłem tak do tematu, że swoje przez 200-250tyś raczej przepracował i kompleksowa regeneracja na złe nie wyjdzie, po naprawie była odczuwalna znaczna poprawa elastyki silnika, a u mnie dławienia sie na zimnym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 6 marca 2017, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 51
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
No ja u siebie robiłem regeneracje vanosów, nowe uszczelki i luz,i powiem że 2 miesiące potem na inpie patrzyłem ustawienie i było przestawione, nie wiem czym to było spowodowane, ale nie dużo bo tam 3 stopnie, ale w mocy dużo mi wróciło ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 6 marca 2017, 21:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 528
Lokalizacja: KRAKÓW
Moje BMW: E39
Kod silnika: m57d30
No właśnie u mnie wydech 8stopni przewalony, muszę ściągnąć dekiel i obejrzeć co jest grane

_________________
Bandit Machine Wagon


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 7 marca 2017, 12:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
A w jaki sposób sprawdzić czy vanos jest przestawiony. Inpa sprawdzę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 7 marca 2017, 14:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
kilkakrotnie robiłem to na zestawach uszczelek zakupowanych w Mehenkerze....zawsze wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów na fabryczną z ASO - działa bez żadnych silikonów itd. Cała reszta zamienników jest guzik warta - sprawdzone wielokrotnie ! Wieść głosi że uszczelniacze z Mehenkera wystarczają na 40-50kkm, dokładnie tyle zrobiłem swoją od czasu wymiany i na chwilę obecną żadnej zamuły do 4000obr. nie odczuwam. Oczywiście w autach z przebiegiem powyżej 200kkm trzeba ustawić rozrząd, łańcuch przy takim przebiegu zawsze jest lekko rozciągnięty i ustawienie rozrządu lekko się "rozjeżdża". Cała operacja wymiany jest banalnie prosta, w necie znajdziesz mnóstwo manuali i porad jak to zrobić - temat do ogarnięcia praktycznie we własnym garażu albo na parkingu pod domem ;)
ps. warto sprawdzić poprawność działania elektrozaworów oraz drożność kanałów olejowych w obudowie Vanosa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 7 marca 2017, 14:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
tylko Disem można zrobić test vanosów, powiem to co kiedyś leo pisał i mówił że żaden program inpa czy inny nie pokazuje dokładnie jak stoi rozrząd z kątami wałków dopiero po zdjęciu pokrywy i założeniu blokad na wałki i pryzmy do ustawienia kątów widać o ile trzeba skorygować ustawienie rozrządu

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [EXX] M54 Regeneracja vanosa. Jak to w końcu jest.
PostNapisane: 18 marca 2017, 21:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 230
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: e60
Kod silnika: M54B30
Ja zdecydowanym się na ten zestaw. Zobaczmy ile posłuży.
http://allegro.pl/uszczelki-podwojny-va ... 29884.html

Po wymianie delikatnie polepszył się dól silnika i obroty przy spadaniu do jałowym są stabilniejsze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 118 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL