BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 16:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] coupe 1999 zmiana gwintu na oryginał
PostNapisane: 6 marca 2017, 18:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E46 Coupe 2.8
Wita serdecznie koledzy,

Jakiś czas temu zakupiłem coupete jak w tytule z silnikiem 2.8.
Denerwuje mnie zawieszenie, jest za niskie i za twarde. Na dołkach wszystko strzela a pod najniższe krawężniki podjeżdżam na styk, już mam ułamaną jedną wypustkę w zderzaku (M-pakiet).

Chciałbym wymienić to zawieszenie na oryginalne, które podobno nie jest takie twarde.
Dałem do mechanika wczoraj zawieszenie do podrobienia i okazało się, że łączniki stabilizatora są od jakiejś Alfy.

Teraz pytanie:
Co muszę kupić, żeby wymienić to zawieszenie na oryginał?
Czy wersje coupe są oryginalnie sporo twardsze od sedana?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe 1999 zmiana gwintu na oryginał
PostNapisane: 7 marca 2017, 12:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E46 Coupe 2.8
A ten gwint, który mam teraz mogę sprzedać. Nie wiem dokładnie jaki to jest ale wiem, że firma WEITEC i sprężyny są żółte.
Byłem na "telepce" tydzień temu i sprawność amortyzatorów to 80% a prawy przedni to 70%.
Jak ktoś zainteresowany proszę pisać, niebawem wymontuję ten gwint bo dla mnie jest za twardo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe 1999 zmiana gwintu na oryginał
PostNapisane: 7 marca 2017, 13:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 443
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 330ci 328ci
Kod silnika: m54b30,m52b28tu
Garaż: e46 328ci hellrot
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149192
e46 330ci topasblau
viewtopic.php?f=6&t=170876
przedni amor prawy o nr 31 31 6 750 792
przedni amor lewy o nr 31 31 6 750 791
tu to masz https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... 999#part01
przednie łączniki o nr 31 35 6 780 847
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... 999#part05

tył amortyzatory o nr 33 52 1 096 366
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diag ... L/sN/r1999

a sprężyny to dobry wybór eibach pro kit prawie jak seryjne lub eibach sportline które bardziej obniżaja od serii porównaj sobie na zdjeciach :)

_________________
Obrazek
Kolektory Schmiedmann, xpipe, końcowy eisenmann, ssący b30, gwint Lowtec H9.2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe 1999 zmiana gwintu na oryginał
PostNapisane: 7 marca 2017, 14:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
borykałem się z podobnym problemem po zakupie swojej E46....było zdecydowanie za nisko i za twardo jak na nasze parszywe drogi a miałem M-pakietowy zawias a nie gwint . wywaliłem dosłownie wszystko ! na początek wjechały sprężyny KYB i amory Bilstein dedykowane do normalnego zawieszenia, następnie przednie wahacze Meyle HD, łączniki stabilizatorów i wszystkie tuleje metalowo/gumowe Lemforder. teraz może auto ciut za wysoki stoi, ale nie obawiam się żadnych krawężników, poprzecznych spowalniaczy itd. jeśli nie zależy Ci na totalnej, wszechmodnej "glebie" i cenisz sobie spokojną i komfortową jazdę to polecam takie rozwiązanie ;) - wszak ulica to nie tor i tego gwintu oraz niskiego zawieszenia praktycznie nie masz okazji wykorzystać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe 1999 zmiana gwintu na oryginał
PostNapisane: 21 marca 2017, 21:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Moje BMW: E46 328
Kod silnika: M52TUB28
Garaż: Citroen C5 Tourer Hydro
Mówiąc o standardowych amorkach miałeś na myśli B4 bilsteina?

Ja mam mpakiet (stary oryginalny) i chciałem zmienić na nowe. Do sprężyn mpakietowych to założyć B4 czy droższe B6 bo już zgłupiałem i nie mam pojęcia. W zimie jeżdżę na 17" oryginalnych a w lato na 18" `bmw i cenię sobie komfort. Teraz w zimie na 17" było całkiem nieźle ale opona to 55 profil więc wysoko. Na lato mam niższą. Co byście mi poradzili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] coupe 1999 zmiana gwintu na oryginał
PostNapisane: 21 marca 2017, 22:24 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Dla mnie na weitecu było idealnie jeśli chodzi o prowadzenie coupe :hyhy: Wcześniej miałem zwykłe pontonowe zawieszenie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL