BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 17:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 7 marca 2017, 07:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Witam.
Nie dawno zakupiłem e60 3,0 d 231 km z 2005 roku. Po dokładnym sprawdzeniu w serwisie na rolkach pod komputerem czujnikiem lakieru padła decyzja o zakupie. Autem wyjechalem do Holandii gdzie teraz jestem ale nic przy niej przed wyjazdem nie robilem. Olej jest świeży i nie wymagał wymiany na juz. Za 3 miesiące jadę na urlop do Pl i chciałem zrobić duży pakiet startowy i tu moje pytanie na co zwrócić szczególną uwagę co warto wymienić? Dodam że klapy z kolektora są usunięte ale gdzieś w tej okolicy jest delikatny wyciek oleju chyba bo widać jakieś zapocenie. To że trzeba zmienić olej w silniku wszystkie filtry to wiem. Myślę równiez nad wymiana oleju i filtra w skrzyni automatycznej. Wydaje mi się ze mam lekkie objawy zużycia konwertera ponieważ czasami podczas jazdy faluja obroty w przedziale 1400/1600. Do wymiany również poleca hamulce przód i teraz wielki dylemat co kupić?

Najlepsze w tym jest to ze e34 poszło pod kocyk i w końcu można będzie się nią zająć :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 7 marca 2017, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Moje BMW: 7er
Kod silnika: m60
Dodam coś od siebie bo sam mam takie auto od 4 lat i dla brata kupowałem w grudniu takie samo i dużo robiłem przy nim.

Jeżeli coś robisz w 6hp to rób to raz a porządnie, a jak będziesz robił na raty to wyjdzie Cię znacznie drożej i będziesz się tylko wkurzał.
SKRZYNIA
Co do skrzyni, jeżeli masz objawy i problemy z konwerterem to sam konwerter to około 2300 zł, miska 350 zł,olej 10l ZF 700 zł, nowe śruby 180 zł (21 szt), płyta mechatronika 280zł, adapter 60 zł, przelotka 50 zł, tłoczki 150 zł, i doliczyć musisz robociznę. I tutaj ważne, nie zawsze sam konwerter jest do roboty (może być problem z samym mechatronikiem i zaworem lock-up odpowiedzialnym za dociskanie sprzęgła hydrokinetycznego więc jeżeli jest za słabe ciśnienie, czyli wyrobiony zawór lub problem z elektrozaworem to obroty falują przy dużym obciążeniu i małych obrotach (prędkość od 70 km/h do około 100 km/h) i to się dzieje na 5-tym biegu
Do skrzyni można również zaliczyć gumowy przegub wału który łączy wał napędowy ze skrzynią i on często powoduje stukanie, szarpnięcie przy zatrzymywaniu się do 0 (podobny objaw mogą dawać kompletnie zużyte tłoczki mechatronika) koszt tego Donata gumowego 270 zł

CHŁODNICA
Wymień od razu płyn do chłodnicy (i najlepiej wypłucz zalewając prestone płukacz do chłodnic, zobaczysz jaki syf wyleci i rdza)
Pamiętaj o zalaniu dobrego płynu do chłodnic (dobry płyn również jest mocno oleisty i zabezpiecza goły metal wewnątrz silnika przed utlenianiem stopów i metali "korozją")
To są śmieciowe koszty i nie wydasz więcej niż 150 zł

SILNIK
Co do silnika to weryfikacja pracy wtrysków, ciśnienia doładowania, aktualnych jednostek powietrza i szybkość łapania temperatury roboczej (tutaj wyjdzie Ci co jest do roboty a co jest OK) Koszty związane co wyjdzie...

A i koło pasowe, rolki napinacza, rolka prowadząca, sam pasek jeszcze warto sprawdzić i ewentualnie wymienić

Hamulce (ja kupiłem zimmermann i jest ok)
Zobacz tylne przewody hamulcowe elastyczne, często przy zacisku już pękają osłony i nadają się do wymiany
Pewnie tylne tarcze hamulcowe są w gorszym stanie niż przednie więc sugeruję kupić komplet na przód i tył
90% osób poleca oryginalne tarcze BMW (bo mają gwarancję producenta)
Ale też dobre są Zimmermann i ATE oraz TRW
Koszt kompletu klocków z tarczami nie przekroczy 1600 zł (wyjątkiem są tarcze z ASO bo wyjdzie drożej)
Plus 1 litr nowego płynu hamulcowego (nowy płyn jest bardzo jasny) stary i zużyty jest mocno żółty.

Układ wspomagania
I w zależności jaki masz układ warto wymienić olej całkowicie na nowy.
W przypadku zwykłego wspomagana masz olej ATF (groszowe sprawy i 1 litro oleju wystarczy)

W przypadku AFS i dynamic drive robi się trudniej i drożej bo 1 litr kosztuje prawie 60 zł a min 2 są potrzebne a do przepłukania całego układu to z nawet 3 litry)
Rozbudowana maglownica, 2 bloki hydrauliczne, masa przewodów hydraulicznych, ogromna pompa wspomagania, wielki zbiornik wyrównawczy (sam zbiornik ma 1 litr pojemności) oraz 2 stabilizatory hydrauliczne (tylko tylni stabilizator ma odpowietrznik taki sam jak zacisk hamulcowy)

Kwestia opon itp to już indywidualna sprawa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 7 marca 2017, 21:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz :super:
-Układ wspomagania mam po regeneracji tzn. maglownica była regenerowana w zakładzie wraz z wymianą płynu.
-Hamulce na 100% zrobię komplet tak jak mówisz i płyn również wymienię na nowy.
-Rolki oraz paski są w porządku nie dawno były robione.
-Płyn w chłodnicy wymienię na pewno, a czy płukanie nie przyniesie jakiegoś negatywnego skutku?
-Silnik i skrzynia pozostanie do sprawdzenia przez mechanika tego sam nie ogarnę.

jwayler1911- ile już przejechałeś na zimmermannach? Masz cały komplet taki?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 7 marca 2017, 21:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
No i chyba najważniejsze... klapy zawirowań w kolektorze dolotowym są? czy już wymontowane?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 7 marca 2017, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Kolego jwayler1911 widzę ze wiesz co nieco o tych skrzyniach wiec zapytam.
Od bardzo długiego czasu mecze sie z "niekulturalna" zmiana biegów w 6HP. Skrzynia była rozebrana, Mechatronic sprawdzony na maszynie a konwerter jakimś kluczem specjalnym, tłoczki wymienione. Wszystko wg fachowców jest ok - zużycie mieści sie w normie.
Zaktualizowałem oprogramowanie i trochę jest lepiej ale nie do końca. Skasowałem tez adaptacje ale nie robiłem specjalnej jazdy - może to jest problem?
Zanim oddam to znowu komuś do sprawdzenia chce ile moge zająć sie tym sam.

Czy: adapter, 4 uszczelki takie podłużne pod mechatronickim, tulejka centrujaca wału mogą powodować szarpania? Planuje to wlasnie wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 7 marca 2017, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
karolok- napisałem wyżej że są usunięte.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 8 marca 2017, 07:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
jwayler1911 napisał(a):
Co do skrzyni, jeżeli masz objawy i problemy z konwerterem to sam konwerter to około 2300 zł, miska 350 zł,olej 10l ZF 700 zł, nowe śruby 180 zł (21 szt), płyta mechatronika 280zł, adapter 60 zł, przelotka 50 zł, tłoczki 150 zł, i doliczyć musisz robociznę. I tutaj ważne, nie zawsze sam konwerter jest do roboty (może być problem z samym mechatronikiem i zaworem lock-up odpowiedzialnym za dociskanie sprzęgła hydrokinetycznego więc jeżeli jest za słabe ciśnienie, czyli wyrobiony zawór lub problem z elektrozaworem to obroty falują przy dużym obciążeniu i małych obrotach (prędkość od 70 km/h do około 100 km/h) i to się dzieje na 5-tym biegu

A co jeśli obroty silnika falują tylko na zimnym silniku?

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 10 marca 2017, 17:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Falowanie obrotów nie jest od skrzyni co z bzdury , jak ci skrzynia biegi zmienia płynnie?

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 11 marca 2017, 16:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: szczecin
Moje BMW: e60 530d 2006 r
Witam
Sprawdz sobie też w ukrytym menu czy auto się nagrzewa, jak nie to przy wymianie płynu odrazu bym termostaty wymienił ja u siebie tak zrobiłem, a i nowy korek spustowy załozyłem do chłodnicy bo podobno lubią się ukrecać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 11 marca 2017, 22:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Ale co ma nagrzewanie do falowania?
Czy po prostu to rada co warto sprawdzić?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 12 marca 2017, 09:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-bmw-33 ... 14995.html

Widział ktoś tą regeneracje kolektora ssącego ? Warte to kupna? Może ktoś na tym jeździ...?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 12 marca 2017, 14:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: szczecin
Moje BMW: e60 530d 2006 r
kosmos1990 napisał(a):
Ale co ma nagrzewanie do falowania?
Czy po prostu to rada co warto sprawdzić?

to rada co warto sprawdzić jak chcesz żeby autko sie dobrze nagrzewało, do falowania raczej nic nie ma


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 12 marca 2017, 22:10 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 920
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: E61 535d
ROBBMW napisał(a):
Falowanie obrotów nie jest od skrzyni co z bzdury , jak ci skrzynia biegi zmienia płynnie?

Chyba jednak jest, przykład (skrzynia ta sama): https://www.youtube.com/watch?v=BVrCt92xPDw

_________________
Jest E61 535d 372PS

Była 330Cd 287PS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 13 marca 2017, 06:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
No to jak tak już obroty faluja to ewidentnie coś nie tak

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Pakiet startowy po kupnie 530d
PostNapisane: 16 marca 2017, 20:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 351
Lokalizacja: Holandia
Moje BMW: E34 E60
Kod silnika: M50B25 M57N2 D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=136216
Aż tak nie falują u mnie ale jest to trochę irytujące.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 105 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL