BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 17:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 18:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E61 LCI 535d
Kod silnika: M57D30
Witam wszystkich,

Pacjent: E46 Touring, 3.0 d 184KM, manual

Podjąłem kolejną próbę uporania się z problemem wibracji w moim E46, niestety wciąż bez efektów. Na czym polega problem? Przy obrotach w ok. 1600 w górę, od 4-go biegu, auto nieprzyjemnie wibruje, problem nasila się, gdy jadę załadowany lub pod górę, gdy przyspieszam, jadąc z górki - nie są tak mocno wyczuwalne. Jest to zależne nie tylko od obrotów, ale i od prędkości - gdy rozpędziłem się na autostradzie do 220 km/h, również było czuć nieprzyjemny rezonans. Najgorzej mimo wszystko jest przy prędkości drogowej (80-100 km/h), gdyż dodanie gazu równa się wibracjom całej budy.

Co zostało zrobione? Chyba ciężko powiedzieć, co nie zostało. :P Od przodu: koło pasowe, koło dwumasowe, sprzęgło z dociskiem, łącznik wału gumowy, wał wyważony, podpora wału, przegub wału, tuleja nr 9, koła oczywiście wyważone i proste. Auto poza tym totalnie bez zarzutu, idealne korekty na wtryskach, moc jak najbardziej ok. Jestem już mocno zdesperowany, gdyż często jeżdżę w trasy, a taka jazda to męka. Proszę o pomoc, być może ktoś spotkał się już z podobnym problemem.

Chyba że ktoś z tu obecnych, w Gdyni lub czeluściach pomorskiego chce podjąć się wyzwania - "płacę jak za prezydenta". :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Moje BMW: E39 2002
Kod silnika: M57
dzieje sie tak przy przyspieszaniu czy przy jednostajnej predkosci tez? przy hamowaniu jest gorzej czy bez roznicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Na moje oko to zmień wulkanizatora;d

Ja miałem identycznie tylko ja czułem te wibracje od 50km/h i w górę. Im szybciej tym gorzej.
I podobnie, wulkanizator, piasta, toczenie tarcz i bez rezultatu.
Okazuje się że jeden wystarczyła zmiana wulkanizatora;d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 22:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E61 LCI 535d
Kod silnika: M57D30
harnasm1 napisał(a):
dzieje sie tak przy przyspieszaniu czy przy jednostajnej predkosci tez? przy hamowaniu jest gorzej czy bez roznicy?


Przy hamowaniu nie ma wibracji, tylko przy przyspieszaniu, ewentualnie podjeżdżaniu pod górkę przy prędkościach 70km/h i większych. Przy jednostajnej prędkości i bardzo delikatnym operowaniu gazem jest wszystko dobrze. Ogólnie problem zaczyna się od 4 biegu (w skrajnych przypadkach od 3-go), w jeździe miejskiej jest to w ogóle nie odczuwalne.

karolok napisał(a):
Na moje oko to zmień wulkanizatora;d


Koła sprawdziłem jako pierwsze. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 22:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
moim zdaniem coś się dzieje z przeniesieniem napędu....sprawdź most (krzyżaki, podpory itp.) lub dyfer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E61 LCI 535d
Kod silnika: M57D30
irakleo napisał(a):
moim zdaniem coś się dzieje z przeniesieniem napędu....sprawdź most (krzyżaki, podpory itp.) lub dyfer


Ja również tak podejrzewałem. :) Dyfer ok, cichutki, bez luzów, cały wał po pełnym przeglądzie (w tym podpora, łącznik, krzyżaki zero luzu). Na szybko przyszło mi do głowy, czy na takie zachowanie może mieć wpływ zawieszenie samego dyfra? 9tka jest nowa, ale oprócz niej, dyfer siedzi chyba jeszcze na dwóch tulejkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 23:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Kolego a jaki masz przebieg?
I filtr paliwa kiedy wymieniałeś?
Jeżeli jest tak jak mówisz że prawie cały układ przeniesienia napędu jest wymieniony to może coś nie tak jest z silnikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 7 marca 2017, 23:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
zużyta 9-tka objawia się przykrymi odgłosami przy zmianie biegów podczas agresywniejszej jazdy itd. Pozostałe dwie tuleje wybijają się o wiele później niż nr.9.
a sprawdzałeś poduszki skrzyni biegów ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wibracje, rezonans przy przyspieszaniu i obciążeniu
PostNapisane: 8 marca 2017, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 12
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: E61 LCI 535d
Kod silnika: M57D30
karolok napisał(a):
Kolego a jaki masz przebieg?
I filtr paliwa kiedy wymieniałeś?
Jeżeli jest tak jak mówisz że prawie cały układ przeniesienia napędu jest wymieniony to może coś nie tak jest z silnikiem.


Przebieg 340000 km. Filtry zawsze na czas.

irakleo napisał(a):
zużyta 9-tka objawia się przykrymi odgłosami przy zmianie biegów podczas agresywniejszej jazdy itd. Pozostałe dwie tuleje wybijają się o wiele później niż nr.9.
a sprawdzałeś poduszki skrzyni biegów ?


Poduszki też sprawdzone, są całe, podciśnienia również pracują. Prawdę mówiąc nie myślałem o wybiciu, tylko o ich zużyciu. 9tka była wymieniana od razu po zakupie, ale chyba bez tych dwóch mniejszych - a te po prostu mogą być już mocno sparciałe, auto ma 17 lat, z czego od 8 lat jest w Polsce. :P

Pytanie dodatkowe - czy łożysko wałka sprzęgłowego może dawać takie objawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 135 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL