BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2024, 23:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] n42B20 - dławi się przy odpalaniu
PostNapisane: 13 marca 2017, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42b20
Witam Szanownych forumowiczy,

Od kilku miesięcy mam problem z odpalaniem auta. Auto pali za 2, 3 a nawet 4 razem. Po przekręceniu kluczyka obroty skaczą do góry i automatycznie opadają do zera lub wskakują na ok. 700 obr., silnik zaczyna się dławić i gaśnie. Bardzo długo świeci się czerwona kontrolka oleju. Czasem jest tak, że auto odpali z 500 obr. i dopiero po chwili silnik podbija je na ok. 1000 obr. Dodatkowym problemem jest utrata mocy. Przy jednym odpaleniu auto nie ciągnie jak trzeba. Czuć wręcz opór przy przyspieszaniu. Każdy z was kiedyś pompował piłkę i zna ten opór, kiedy jest full. Tutaj czuję podobny opór przy naciskaniu gazu. Natomiast przy kolejnym odpaleniu często jest już ok. Czasem wystarczy, że zgaszę silnik, zapalę jeszcze raz i moc wraca do normy. Śr. spalanie wzrosło z ok. 8l do 10.5l. Na rozgrzanym silniku auto praktycznie zawsze odpala na jeden strzał.

Dzisiaj rano wymieniony olej – brak poprawy.

Dotychczas przy silniku wymienione: praktycznie wszystkie oringi i uszczelki, odma, przewody odmy, kompletny rozrząd, uszczelniacze zaworowe, czujnik wdechowy wałka rozrządu, czujnik wałka mimośrodowego, pompa vacuum, jeden elektrozawór vanosa, termostat.

Wymieniałem też pompę paliwa na jakiś tani zamiennik. Czy może tutaj tkwić problem?

Auto regularnie podpinane pod komputer. 3-krotnie w tym czasie pojawił się błąd wydechowego czujnika wałka rozrządu. Po skasowaniu pojawiał się dopiero po kilku tygodniach. Przy ustawieniu kluczyka w pozycji II z okolic silnika dobiega dziwny dźwięk.
Zamieszam nagranie: https://www.youtube.com/watch?v=pvdF7_tPwTk

Proszę o wasze opinie i rady. Nad tematem głowię się już od paru miesięcy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] n42B20 - dławi się przy odpalaniu
PostNapisane: 13 marca 2017, 17:18 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
Do wymiany masz koło zębate wydechowe, w zasadzie powinno się wymienić i ssące. Nowe dostępne w Mehenker lub szukanie używek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] n42B20 - dławi się przy odpalaniu
PostNapisane: 13 marca 2017, 17:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42b20
Mógłbyś trochę rozwinąć temat? Co konkretnie skłania cię do takiej diagnozy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] n42B20 - dławi się przy odpalaniu
PostNapisane: 13 marca 2017, 17:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 645
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: 328ci,330Cab, X6 sd
Kod silnika: m52b28tu, m54b30
http://mehenker.com/pl/
Tu masz dostępne koła zębate. Mogę to powiedzieć z doświadczenia, z Twojego opisu wynika że fiksuje vanos wydechowy tzn koło zębate wydechowe. Ostatnio walczyłem z dwoma e46 z silnikiem n42.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] n42B20 - dławi się przy odpalaniu
PostNapisane: 18 marca 2017, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42b20
Znalazłem procedurę resetu ustawień przepustnicy w n42. Po jej wykonaniu auto odpala za pierwszym podejściem, lepiej sie zbiera i spalanie wraca do normy. Niestety, na krótko. Niedługo przeczyszczę przepustnicę i zobaczę, czy przyniesie to pozytywny efekt


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] n42B20 - dławi się przy odpalaniu
PostNapisane: 19 marca 2017, 16:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 205
Moje BMW: e46 318 Touring
Kod silnika: M43TUB19
Sprawdź czujnikiem zegarowym ciśnienie oleju oraz jak szybko jest budowane po rozruchu. Długie świecenie czerwonej kontrolki (ciśnienie) po rozruchu, jeśli to nie jest usterka czujnika, jest bardzo niepokojącym objawem. Przy sprawnym aucie kontrolka ciśnienia oleju gaśnie przy rozruchu/zaraz po rozruchu (pomijając samochody, gdzie gaśnie przy zapłonie, a pomiar ciśnienia zaczyna się po odpaleniu), a dłuższe czasy świecenia to na 30 stopniowym mrozie jak sobie postoi i odpalamy na zimno (nie spotkałem się żeby świeciła dłużej niż 3-4 sekundy po odpaleniu).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 187 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL