Witam,
Posiadam BMW e39 540ia 07/1998 bez vanosa. Po zakupie auto miało drobne wycieki oleju, ale jeździło ok.
Postanowiłem robić go tak by było wszystko idealnie, na długi czas.
Przez ostatni rok został uszczelniony rozrząd, pokrywy zaworów, uszczelki pod kolektorem, wymiana odmy oraz uszczelek, linka od gazu, świece z fajkami, obie sondy Lambda. Wyczyszczony został korkowiec oraz przepustnica. Kompletny nowy drążek kierowniczy. Tarcze i klocki ATE. Olej w skrzyni (podobno, ja tego akurat ja nie robiłem, ale mechanik mówił jest jest czysty) też wymieniany 2 lata temu max 20tys km. Był ostatnio dolewany około 2 litry po awarii chłodnicy oleju przekładniowego (ona też jest nowa). Masę drobnych rzeczy o których już nie pamiętam.
Na komputerze jedyne błędy jaki się pojawiają to:
LEW -> 09/97 - No CAN message (ASC)
A/C -> 15/02 - Auxiliary water pump
Ubywa troszkę płynu chłodzącego, ale auto przechodzi test na szczelność głowicy. Stan oleju silnikowego blisko max.
Jak kupiłem auto gaz miał wtryski Valtec, parownik Gold, sterowni ForGas jakiś stary. Dostawało ubogą mieszankę miało wypadanie zapłonów problemy z sondami Lambda. Zamontowałem nowe wtryski Hanna. Wszystko zaczęło chodzić jak marzenie, ale kilka dni po tym pojawił się obecny problem.
Proszę, jeśli to możliwe o wstępne zdiagnozowanie usterki która mam od miesiąca, auto wolno opada z obrotów.
Bardzo ciężko reaguje na próby powolnego rozpędzania się, choć nie zawsze. Jakby stratował z wysokiego biegu lub jakby go coś trzymało. Chodzi o zakres 1500-2000 obrotów powyżej jest ok. Nawet jak na M dam 2 i powoli ruszam czuć, że auto się męczy by przejść poza 2500.
Jak się rozgrzał do do 90-105C to problem ustępował. Teraz od kilku dni już to nie pomaga. Robiony reset adaptacji INPA oraz przez odpięcie akumulatora.
Problem jest na gazie oraz na benzynie, czasami mam wrażenie, że na benzynie jest bardziej wyczuwalny.
Napięcie UB: 14.0 V spada przy ruszaniu kierownicą do 13,6 V.
Obroty zwykle 550-560, ale w monnecie jak pierwszy raz pojawiła sie usterka wzrosły na 640-650 i ta sie utrzymywały kilka dni bez klimatyzacji.
Ponownie opadły na 550 po czyszczeniu korkowca. Jak opada z obrotów czuć lekkie drżenie silnika.
Przy dodawaniu gazu obecnie też coś drży.
Filmy z obrotami.
Tak było miesiąc temu:
https://youtu.be/nFpb40Tr-IMTeraz na zimnym
https://youtu.be/cBeEEGG8NqAA tak teraz na ciepłym
https://youtu.be/bPvB0gOPFEgAuto nie było katowane, służy do codziennego dojazdu do pracy i wożenia dzieci.
Proszę o pomoc sporo w niego zainwestowałem, a obecna awaria ni pozwala się cieszyć jazdą.
Pozdrawiam
Rafał