BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] M57N2 demontaż turbiny
PostNapisane: 27 marca 2017, 18:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Czołem,

Będę na dniach demontował turbinę w X3 3.0d M57N2 218KM.
Czy ktoś może w skrócie opisać kroki postępowania?
Spodziewać sie jakiś trudności?

Stosujecie oryginalne zestawy do montarzu turbin? Jest sens go kupować? Trochę kosztuje a za wiele cześci tam nie widziałem: obejmy, podkładki i chyba waż powrotny oleju.
Ktoś sie orientuje czy sa w zestawie oringi na rurę turbo - intercooler?
Co warto przy takiej operacji jeszcze zrobić?
Turbinę demontuje bo idzie trochę oleju w dolot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2 demontaż turbiny
PostNapisane: 29 marca 2017, 16:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Serio nikt sie nie pochwali?
Napiszcie chociaż czy jest potrzeba spuszczania czynnika z układu klimatyzacji i demontażu tego kawałka przewodu klimatyzacji co idzie obok turbiny.
Nie wyjmie jej bez tego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2 demontaż turbiny
PostNapisane: 29 marca 2017, 17:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 3058
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: Z3
Tu jest z wymiany kolektora wydechowego w E60 M57N, może się przyda.
http://www.bmwforums.info/5-series-guid ... guide.html

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2 demontaż turbiny
PostNapisane: 29 marca 2017, 18:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Dzięki. Widziałem to diy. Niby widać ze tam tez idzie ten przewód klimy a gościu go nawet nie tyka.
Z drugiej strony w X3-jce, jak zdemontuje sie obudowę filtra jest/powinno byc tyle miejsca ze nawet góra ja mozna wyciągnąć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2 demontaż turbiny
PostNapisane: 29 marca 2017, 20:02 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Lustek, Demontujesz wszystko do filtra powietrza. Odkręcasz 2 opaski turbo kolektor i turbo dpf/kat i 2 śruby turbo- silnik. Popuszczasz kata i dpf. Podnosisz silnik za łapę trochę do góry i wyciągasz turbo bez problemu.

Wystarczy zestaw montazowy erling do turbosprężarek tego typu. Są tam oringi przewodów olejowych, miedziane i te między turbo a kata/dpf i kolektor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] M57N2 demontaż turbiny
PostNapisane: 1 kwietnia 2017, 07:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Wczoraj zabrałem sie za rozbieranie ale ostatecznie turbinę zostawiłem w spokoju.
Wyjąłem cały dolot: od odmy przez rury, ic aż po kolektor.
Odma, rury i ikolektor zawalone olejem. W ic nawet dużo nie było. Ktoś pisał ze wyleciało mu z liter. U mnie było minimalnie.
Turbinę zostawiłem bo luz na wirniku jest minimalny, powiedział bym wręcz ze książkowy.
Sprawdziłem kompresje i wyszło na 5 tłokach po 30 barów a na jednym 29.

Wszystko wskazuje na to, ze olej trafia do układu przez odme. Tam te węże sa najbardziej zaolejone. Wymieniana była rok temu jakieś 9 tys temu.
Czy zaślepienie klapek może miec na to wpływ? One sa sterowane silniczkiem a nie podciśnieniem. Programu po tym nie zmieniałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 71 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL