BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 09:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] SWAP M52B25TU NA M54B25. 99R. PILNE.....
PostNapisane: 24 marca 2017, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 523i touring
Kod silnika: M52B25 TU
Witam a jednak padl mi silnik pali 1l. oleju na 150km. granatowa chmura za mna. Na moje oko albo uszczelnienia zaworow, albo pierscienie w co watpie.
w kazdym badz razie nie bede bawil sie w remonty. Mam okazje kupic silnik m54b25 z 2000r. A moj silnik to m52b25tu 170KM. Teraz pytanie za 100punktow. CZY TO BEDZIE PASOWALO BEZ ZADNYCH PRZEROBEK ????????????????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 24 marca 2017, 22:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Co masz na myśli przez żadnych przeróbek? Nie będzie to p&p, co innego jakbyś kupił m52tu28.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 25 marca 2017, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52TUB20
Nie kupuj tego silnika bo raz że osprzęt moze sie nie zgadzać bo to m54 a nie m52tu wiec to nie byloby p&p jak sie wydaje . A dwa że możesz kupić jakieś padło , wiec podwójny wydatek.

Oddaj ten co masz do remontu i bedziesz mial pewnosc . Najprawdopodobniej stoją pierścienie olejowe .mozesz pobróbować takich sposobów różnych to być może załatwisz sprawe - płukanka , ropa naftowa do cylindrów czy co tam (to poszukasz na forum jest) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 25 marca 2017, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 523i touring
Kod silnika: M52B25 TU
Dzieki za info moj silnik byl juz kiedys robiony przez poprzedniego wlasciciela mam to auto od roku i stwierdzilem ze wiecej nie bede wskrzeszal motoru.
Chcialem wrzucic cos mocniejszego i pod nosem mam wlasnie M54b25 sam slupek pasuje bez przerobek. Jednakze wczoraj w nocy poczytalem troche o tym silniku i wydaje mi sie ze najlepszym rozwiazaniem bedzie M52b28 TU problem w tym ze najblizszy sensowny od Zielonej Gory znajduje sie 220km. dalej.
Ale zdecydowalem sie na b28...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 25 marca 2017, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 523i touring
Kod silnika: M52B25 TU
A propo swapa mojego padnietego M52B25 TU podwojny vanos 170KM. Na M52B28 TU tez podwojny vanos 193KM. Znalazlem z tego samego roku 1999r.
Troszke poczytalem o tym. i dowiedzialem sie ze bede musial wgrac nowa mape w sterownik silnika, ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa. zakladano do niego kolektor od bodajze M50b25 ktory ma wiekasze gardziele i podnosi moc. Czy kolektor od M54B25 TU 192KM. tez pomoze podniesc moc w b28? Pytam o ten konkretny kolektor bo jest podobny do tego co mam teraz w aucie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 25 marca 2017, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Kolego, twój pierwotny plan swapa na poliftowe m54b25 przy odrobinie chęci również mogłoby się sprawdzić.
wrzucasz słupek i dajesz osprzęt z m52tu, nawet jakby przy słupku nowym nie było kolektora fabrycznego to dajesz swój z całym osprzętem z m52tu i wsio. A Lepiej nawet Jesli kupisz słupek z kolektorem dolotowym fabrycznym to wystarczy adapter do przepustnicy m52tu.
Choć jest tu jeden kolega na forum który wrzucił podobno do m52tub25 kolektor z m54b25 bez adaptera, więc musiałbyś zgłębić temat.
Na koniec Zmiana mapy DME, a najlepiej strojenie.

Jeśli wybierasz drugi przypadek swapa na tub28, to wrzucasz sam słupek i reszta od siebie bo b25/b28 mają ten sam osprzęt.
Na koniec zmieniasz tylko mapę DME na tą z b28 i wsio gra.
Drugi myk jest taki, że możesz zrobić od razu mod kolektora, czyli kupujesz jeszcze kolektor z m54b30, podobno z m54b25 też robi robote. + wspomniany wcześniej adapter - aby podpasować osprzęt z m52tu. Na koniec zmiana mapy DME, lub strojenie.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 26 marca 2017, 12:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 523i touring
Kod silnika: M52B25 TU
Mam juz upatrzony silnik M52B28 TU i kolektor ss od M54B30 od jednego sprzedawcy.
zastanawia mnie czy po wlozeniu do mojego auta i skreceniu wszystkiego normalnie je odpale po to zeby podjechac do elektronika ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 26 marca 2017, 13:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
no caly osprzet stary zostanie, w tym komputer, wiec normalnie bedziesz jeździl tylko na mapie z b25

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 523i touring
Kod silnika: M52B25 TU
Witam mam kolejne pytanie. Czy zawor DISA bedzie pasowal z kolektora ss m52b25tu do kolektora ss m54b30tu ?????????????????????????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: SWAP M52B25TU NA M54B25. E39 99R. PILNE.....
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 18:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
nie bedzie

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] SWAP M52B25TU NA M54B25. 99R. PILNE.....
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 21:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Moje BMW: 523i touring
Kod silnika: M52B25 TU
:( no to dochodza dodatkowe koszta. Kilka dni temu uszkodzilem sobie kolano i robota stoii, na dodatek silnik o ktorym myslalem to zlom.

Czy ktos ma namiar na M52TUB28 w okolicach Zielonej Góry powiedzmy do 200km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL