BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 11:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 29 marca 2017, 22:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witam jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość . Przeszukałem już mnóstwo tematów związanych z brakiem mocy i przyspieszenia w dolnym zakresie obrotów . Mianowicie mój problem na tym polega że auto ma słabe przyspieszenie w dolnym zakresie obrotów do około 4 tyś obrotów , silnik gdy wkręca się na obroty to wskazówka nie idzie płynie tylko drży jak naprężona struna . Głośna praca silnika na biegu jałowym . Przy przyspieszaniu słychać syczenie w okolicach kolektora ssącego . Gdy zgaszę auto po pewnej chwili słychać (pssss) jakby uchodziło powietrze . Nie wiem czy jest to normalna reakcja . Gdy byłem na komputerze wyskoczył błąd czujnika wałka ssącego i sondy lambda za katalizatorem . Czujnik został wymieniony na ori używkę i żadnej poprawy . Mechanik twierdzi że błędu już nie ma ale nie chce mi się w to wierzyć dlatego na dniach jadę na porządnego kompa sprawdzać samemu . Często chodzi visco , ogólnie wrażenie jest takie jak by silnik się grzał bardziej ale temperatura jest w pionie nawet nie drgnie . Proszę mi powiedzieć jaka ma być reakcja po odpięciu przepływki . Dodam też że ucieka mi gdzieś olej na tą chwilę ciężko mi określić w jakiej ilości ale raczej nie będzie to w normie ( wiem że M54 lubi sobie troszkę wypić ) Większych wycieków nie mam tylko pod pokrywą zaworów widać że poci się na blaszki które są nad kolektorem ( nie wiem jak się to nazywa profesjonalnie ) Na dniach będę dokładnie obserwować w jakiej ilości olej znika . Majonezu pod korkiem nie ma , chłodziwa nie ubywa , nie dymi . Odkręcałem korek od wlewu oleju to silnik delikatnie zmienia kulturę pracy , nie ma zasysania powietrza .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 30 marca 2017, 06:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Szukaj nieszczelności w dolocie, bo to najprawdopodobniej Twój problem. Po odpięciu sprawnego przepływomierza silnik powinien gorzej pracować, gdy jest uszkodzony powinno być lepiej, ale jeżeli masz nieszczelność to nie sugeruj się tym zbytnio.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Rozebrałem cały dolot do przepustnicy i znalazłem dziurę w gumie odchodzącej do krokowca . Tymczasowo usunąłem nieszczelność , złożyłem dolot , skasowałem adaptację . Uszczelnienie gumy pomogło , zdecydowanie góra się polepszyła ale dół nadal jest mułowaty . Zamówiłem już gume i na dniach będę ją wymieniał . W planach mam podjechać na komputer i sprawdzić błędy . Podejrzewam że wyskoczy błąd czujnika wałka rozrządu wydechowego jeśli tak zamawiam ori i wymieniam , bardzo się ucieszę jeśli będzie właśnie to . Samochód jest jak na swoją moc zamulony . Dolne obroty do około 4 tyś zbiera się jak "1.8" . Zdecydowanie czuć zapach spalin , silnik ciężej zapala , zwiększone spalanie :mur: .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 20:56 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
czujnik dolotu ma takie ojawy ze auto jedzie jakby 2 biegi wyzej

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 13 kwietnia 2017, 20:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Byłem na komputerze . Wyskoczył błąd czujnika wałka rozrządu od strony wydechowej do tego dwie sondy lambdy za katalizatorem plus błąd przepływomierza . Czujnik wałka obecnie poszukuję . Sondy lambda w niedługim czasie tak samo wymieniam . Z przepływomierzem wstrzymuję się do czasu wymienienia gumy w której była nieszczelność .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 00:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Nie wymieniałbym tak wszystkiego co popadnie. Błąd sondy lambda może być spowodowany awarią zupełnie innego elementu układu dolotowego lub ukł. zasilani.
Jeśli chcesz sprawdzić stan rzeczywisty sond to obserwuj ich przebieg napięcia.
W kolektorze dolotowym masz przynajmniej 12 oringów, które mogą być nieszczelne, uszczelkę między kolektorem a głowicą, układ odmy, w którym na połączeniach też są oringi. Trochę masz do sprawdzenia.
Czujnik wałka rozrządu też można łatwo sprawdzić na oscyloskopie. Jest to zwykły czujnik Halla.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 05:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sondy zostaw na koniec, skup sie na przepływomierzu i czujniku wałka.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 07:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
odlączyles wczesniej przeplywke to bląd miał prawo wyskoczyc.
Sondy zostaw tak jak kolega majster ci pisal. Że wywalają bledy to nie znaczy że one nie są sprawne. Sondy pokazą każdy odchył w spalaniu jako błąd. Nieszczelnosc dolotu powoduje złą prace i odchyły w spalaniu.
Jesli wywala błąd czujnikow wałka. Na szybko możesz je odpiąć i sprawdzić czy ze starości izolacja kabli niepoparciala i nie daje przebić. Jeśli jest ok, a blędy dalej wywala, ja bym wymieniał bez zastanowienia.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 09:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Taki przykład ode mnie:

Obrazek

Obrazek

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 14 kwietnia 2017, 16:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Izolacja kabli jest ok więc zamówiłem czujnik . Dam znać gdy uporam się z nieszczelnością i czujnikiem . Pozdrawiam :piwo:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem .
PostNapisane: 7 czerwca 2017, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Witam . Czujnik wałka wymieniony ( błędu brak ) , układ dolotowy szczelny ( nowe gumy ) , przepływomierz sprawny , wymienione świece zapłonowe . Samochód zdecydowanie odżył . Gdy zapalam samochód po nocy to odrazu gaśnie a później odpala odrazu i za każdym razem . Sytuacja ma miejsce tylko po przestaniu auta po nocy . Na biegu jałowym czuć dosyć wyraźnie niespalone paliwo , trzęsie delikatnie budą po przygazowaniu do 3 tyś z wydechu wylatują kropelki niespalonego paliwa razem z sadzą , wydech cały okopcony sadzą .
Podejrzewam zbyt bogatą mieszankę której cylindry nie przepalają . Błędy sondy za katem . Czym to może być spowodowane ? Sonda któraś przed katem , czujnik położenia wału , pompa paliwa , regulator ciśnienia . Obroty na biegu jałowym potrafią delikatnie przyfalowalować .

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL