BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 maja 2024, 04:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 02:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
Witam.
Pojawił się u mnie kilka razy dziwny problem. Auto to E60 530d 218KM. Zaczęło się od szarpnięć i skoków obrotów przy niskiej prędkości obrotowej (około 1500 obr./min.) Po przejechaniu kilkunastu km. po dojechaniu do skrzyżowania pojawił się check engine i auto zgasło, objaw był jakby nie było paliwa. Po odpaleniu wszystko wraca do normy.
Jak do tej pory miałem 4 takie sytuacje, zawsze w czasie dłuższej trasy i przy nagrzanym aucie. Dziś nie zaobserwowałem skoków obrotów ale auto nie chciało przyspieszać, a wskazówka ekonomizera nie chciała przekroczyć 16 litrów. Za pierwszym razem gdy sprawdzałem błędy były dwa, 4332 rail pressure valve i 4560 rail pressure plaus. amount controlled.
Po dzisiejszej trasie są następujące:
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Te trzy powyżej pojawiły się w momencie zgaśnięcia silnika a ten poniżej, jest wcześniejszy nie ta trasa i nie objawił się w sposób zauważalny.

Obrazek

Powiedzcie mi czy wszystkie parametry w opisach błędów są prawidłowe czy coś Wam nie pasuje i może wskazywać na konkretną usterkę.
Podejrzewam 3 rzeczy zawór regulacji ciśnienia, czujnik ciśnienia i pompkę w baku. Filtr paliwa wymieniony zaraz po pierwszych problemach, ale bez rezultatu.
Podpowiedźcie proszę jak wyeliminować poszczególne elementy nie podmienia ją ich.
Pozdrawiam i proszę o sugestię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Słychać pompę progową? Często przy tych błędach okazuje się, że to ona pada. Jaki jest ciśnienie paliwa podczas rozruchu?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 16:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
Z tego co się orientuję to w tym aucie nie ma pompy probówej, jest tylko w zbiorniku. Ciśnienie paliwa przy rozruchu sprawdzę wieczorem ale raczej jest ok bo ze startem nie ma problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 06:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
Próbowałem sprawdzić ciśnienie podczas rozruchu i nie zabardzo wiem w którym momencie to zrobić, jak przekręcam stacyjkę to Inpa od razu pokazuje jakieś minimalne wartości, coś koło 6 bar, a po odpaleniu wskakuje zaraz na żądaną przez komputer czyli koło 320 bar. Zauważyłem natomiast że w czasie jazdy ze stałą prędkością wartości ciśnienia bardzo skaczą i to o 50-60 jednostek. Nie wiem czy tak powinno być. Żadnych zauważalnych zmian w pracy silnika wtedy nie widać ani nie czuć.
Da się wogóle zmierzyć ciśnienie pompy w baku Impą ? Jeśli tak to gdzie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 00:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
Witam ponownie. Widzę że nikt nie potrafi mi pomóc, ale to co teraz umieszczę może będzie pomocne w rozgryzieniu problemu.
Byłem dzisiaj w trasie i zabrałem komputer, zauważyłem kolejny objaw, auto szarpie także w czasie redukcji biegu po obniżeniu prędkości, jest to pojedyncze szarpnięcie widoczne także w inpie w postaci chwilowego obniżenia ciśnienia na listwie wtryskowej. Zauważyłem także, że w momencie kiedy auto zaczyna szarpać przy stałej prędkości, ciśnienie znacząco spada, mojej żonie udało się zrobić w idealnym momencie (szarpnięcia) screen shota który wyraźnie to pokazuje (obroty poniżej 2000). Ogólnie rzecz biorąc to mam wątpliwości co do wszystkich parametrów widocznych na zdjęciu. Dodam jeszcze że zrobiłem również screen shota dla porównania przy 3500 obr./min. z gazem w podłodze. Posiadam także film parametrów z inpy, gdy przez kilkanaście sekund auto było "przyblokowane". Zatrzymałem się wtedy na parkingu i nagrałem co się dzieje gdy próbuje nacisnąć gaz, na końcu auto gaśnie i pojawia się check engine o niskim ciśnieniu.
Wypowiedzcie się proszę co o tym sądzicie i czy myślicie że pompa w baku może powodować takie sekundowe szarpnięcia.

Moment szarpnięcia.
Obrazek

3500 obr./min. but w podłodze
Obrazek

Film z parametrami w Inpie w momencie "przyblokowania" silnika. (drgania ekranu to efekt szarpania silnikiem który, na końcu zgasł)
https://www.youtube.com/watch?v=tcNRdSa ... e=youtu.be


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 07:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jak wyglądają korekcje wtryskiwaczy? Przejedź się z otwartymi korekcjami i najlepiej nagraj moment zadławienia i może będzie coś widać. Wszystko wskazuje na pompę, ale warto wykluczyć inne możliwości, filtr paliwa kiedy był wymieniany?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 08:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
Zerknąłem na korekcję zanim zacząłem dodawać gazu gdy auto było przyblokowane ale wszystko wyglądało w porządku, tzn. tak jak auto ma kiedy pracuje normalnie. W tym samym czasie aktualna wartość ciśnienia na listwie była o 15-20 barów niższa od zadanej. Wiem że po dodaniu gazu korekcję mogły się rozjeżdżać ale priorytetem było dla mnie sprawdzenie ciśnienia, na ponowne spojrzenie na korekcje już nie było możliwości bo auto zgasło.
Filtr wymieniałem jakieś 3 miesiące temu, zaraz po pierwszych objawach, jedną dłuższą trasę przejechałem bezproblemowo, a przynajmniej nic nie zauważyłem, następna była już z problemami i jest teraz tak za każdym razem. Na filtr mi to trochę nie pasuje bo jak dwa czy trzy razy był przytkany to był błąd w inpie.
Planuje podjechać do mechanika i sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa w zbiorniku, tylko jakie ono powinno być i czy mierzy się je przed czy za filtrem paliwa. Proszę o sugestię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] Auto szarpie i gaśnie. Błędy Impą.
PostNapisane: 12 kwietnia 2017, 07:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: E60 530d
Kod silnika: M57
Witam ponownie. Postanowiłem dzisiaj obejrzeć przewody idące ze sterownika do pompy. Zauważyłem że pomiędzy nimi jest wpięty adapter a raczej dwa adaptery które zmieniają rodzaj wtyczek na takie pasujące do sterownika. Wszystko jest oryginalne BMW ale jedna z wtyczek była jakaś połamana i naprawiona poprzez kogoś przez założenie wielkiej opaski termokurczliwej wypełnionej klejem. A to co jest pod nią kompletnie nie wygląda na robotę fabryki bmw. Dodatkowo data na przewodach i wtyczkach wskazuje 2004r a auto jest z 2003r. Jest w mojej rodzinie od nowości i nie przypominam sobie żeby było coś tam robione, ale widocznie było tylko nie wiem po co ktoś taką rzeźbę zrobił.
Sprawdziłem wszytkie połączenia i okazało się że pin masy idący do sterownika przez adapter jest okopcony, wyczyściłem wszystko i poskładałem zobaczymy co się będzie działo.
Napięcie bez podłączonej pompy to 12 volt a z podłączoną spada poniżej 10.
Już zgłupiałem, czy tak powinno być ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL