BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 10:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 4 kwietnia 2017, 22:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 Cabrio 1994
Kod silnika: M43B18
Witam,
Opiszę tutaj swój problem, sporo osób zadaję pytania typu "wymiana silnika z 1.6 na 1.8 w celu podniesienia mocy", odpowiedzi w kilku tematach już widziałem że wystarczy wymienić sam silnik z komputerem i wszystko powinno chodzić tylko to są forumowe odpowiedzi, a nie spotkałem jeszcze tematu lub tutoriala kto by taki swap zrobił. U mnie niestety powstała pomyłka i silnik założony został w drugą stronę czyli 1.6 zamiast 1.8. Dopiero po włożeniu silnika na przepustnicy zauważyliśmy wybite 1.6 zamiast 1.8. Teraz silnik gaśnie na zimnym silniku oraz falują obroty cały czas. Samochód to cabrio z 1994 roku według vin siedział w nim M43B18, auto zostało sprowadzone z Niemiec ponad 2 lata temu z uszkodzonym silnikiem z drugim silnikiem również z Niemiec sprzedawca zapewniał że jest to silnik 1.8(wygląd niestety taki sam). Teraz pytania do was:

1.Chciałbym pojeździć chwilę na tym silniku zanim znajdę używany "nowy" silnik lub zregeneruję stary, Wystarczy że podmienię komputer silnika? gdzie ten komputer się znajduję i jaki jest jego koszt?
2. Jak mogę się upewnić że aktualny silnik to 1.6 oprócz tego oznaczenia na przepustnicy? podejrzewam, że jest to silnik M43B16-ma łancuch rozrządu czyli innej opcji nie ma prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 12:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Mam kompa od 1.6 m43 ,komp jest za akumulatorem filtry powietrza sa inne w 1'8 disa chyba juz plastikowa paroma pierdolami sie rozni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 Cabrio 1994
Kod silnika: M43B18
pawelp napisał(a):
Mam kompa od 1.6 m43 ,komp jest za akumulatorem filtry powietrza sa inne w 1'8 disa chyba juz plastikowa paroma pierdolami sie rozni


chcesz sprzedać komputer?, wystarczy wypiąć mój i podpiąć twój tak? czy całą wiązkę trzeba zmieniać?, w piątek jadę się upewnić(odczytać) numer silnika może się uda. muszę być pewny, że silnik to M43b16 i wtedy spróbuję z komputerem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 Cabrio 1994
Kod silnika: M43B18
jeszcze mam pytanie ponieważ w samochodzie mam immobiliser, teraz patrzę na aukcje i komputery sprzedają z EWS i pestką do kluczyka czyli muszę mieć 3 nowe rzeczy tak? niektórzy na aukcjach piszą że zestaw pasuję do 1.8 jak i 1.6 m43 teraz sam już nie wiem co muszę wymienić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 15:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 211
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 touring
Kod silnika: mm52b20
W tym momencie jeżdżę na przepływomierzu b16 w m43b18 i nie widzę żadnych skutków ubocznych tak, że moim zdaniem wszystko jest p&p. Miałem rozwaloną gumę przepływki w 1.8, a poniewierał mi się komplet od 1.6 i wszystko śmiga. Komputer wydaje mi się, że też bez problemu będzie 1.6 chodzić na 1.8.
Moim zdaniem jeśli chcesz wrócić do 1.8 to od razu m42b18 wkładaj. Przyrost mocy już poczujesz duży, a robota taka sama jak w przypadku m43b18.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 Cabrio 1994
Kod silnika: M43B18
The Polak napisał(a):
W tym momencie jeżdżę na przepływomierzu b16 w m43b18 i nie widzę żadnych skutków ubocznych tak, że moim zdaniem wszystko jest p&p. Miałem rozwaloną gumę przepływki w 1.8, a poniewierał mi się komplet od 1.6 i wszystko śmiga. Komputer wydaje mi się, że też bez problemu będzie 1.6 chodzić na 1.8.
Moim zdaniem jeśli chcesz wrócić do 1.8 to od razu m42b18 wkładaj. Przyrost mocy już poczujesz duży, a robota taka sama jak w przypadku m43b18.


czyli przepływomierz jest raczej taki sam, właśnie nie wiem czy u mnie nie był raczej wymieniany razem z silnikiem w piątek to sprawdzę-jak będę w garażu. czyli z tego co wyczytałem będę musiał zamówić ten komputer żeby na razie zostać przy 1.6 tylko nie wiem czy razem z EWS czy wystarczy bez.

Później wrócę do silnika 1.8. Moim zdaniem nie warto się bawić w swapy na silniki poniżej 2,5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 17:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 211
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Moje BMW: e36 touring
Kod silnika: mm52b20
Przepływomierz od 1.6 jest mniejszy niż w m43b18 i m42.
No tak nie ma sensu, ale i tak chcesz kupować 1.8 to moim zdaniem lepiej od razu m42 które jest w tej samej cenie, a ma już 140KM. :)
Wydaje mi się, że Twój problem leży bardziej gdzieś po stronie lewego powietrza, krokowca, przepływki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 17:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Komputer obojetnie jaki czy 1.8 czy 1.6 nawet do is pasuje a jak masz ews to trza go wywalić a co do m42 to instalka musi byc przerobiona chyba ze m44 wsadzisz wtedy bez problemu podpinasz ale jeśli bys chcial to jeszcze mam m43b16 z m pakietu do wyjecia bo robie swapa a tu silnik jest igla


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 5 kwietnia 2017, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E36 Cabrio 1994
Kod silnika: M43B18
ja mam silnik w aucie włożony m43b16 czyli według was falowanie silnika i gaśniecie nie jest to wina komputera? bo trochę odbiegamy od tematu, powinien normalnie chodzić na instalacji od 1.8? szukać innej przyczyny?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] swap silnika i problem cabrio 1.8
PostNapisane: 6 kwietnia 2017, 05:28 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 1027
Moje BMW: X5
Kod silnika: Było m43m50m52n62
Pewnie,lewe powietrze krokowiec szukaj gdzie indziej przyczyny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot], Zakuss i 122 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL