BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 11:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] odpowietrzanie, gotuje się po wymianie uszczelki gł
PostNapisane: 30 stycznia 2018, 22:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 423
Moje BMW: 523i
Kod silnika: M52B25
[quote="d_octor"]Na zbiorniczku wyrównawczym było mini peknięcie którego wcześniej nie było widać, nie było nigdy w tym miejscu plynu ani śladu po płynie. Wymieniłem zbiorniczek i spokuj.

Kolega trafił bezbłędnie :) Ja też miałem rację,że zwalanie winy na nowy ,oryginalny termostat to błąd a usuwanie go jeszcze większy.Dobrze,że napisałeś co było przyczyną.

_________________
Marek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] odpowietrzanie, gotuje się po wymianie uszczelki gł
PostNapisane: 1 lipca 2018, 19:10 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 330D
Kod silnika: M57
Garaż: brak
Gratuluję namierzenia i usunięcia usterki!

Ja również miałem problem z wysokim ciśnieniem i pękającymi plastikowymi elementami układu chłodzenia. Pierwszy pękł przewód powrotny wody, potem zbiorniczek wyrównawczy, króciec/trójnik. Przy okazji szukania przyczyny wymieniłem pompę wody, termostat, korek zbiorniczka wyrównawczego, elektrozawór nagrzewnicy, czujnik poziomu cieczy chłodzącej. Na końcu dorzuciłem do tego uszczelkę pod głowicą :D Prawie się załamałem jak po złożeniu silnika zauważyłem, że objawy (rosnące ciśnienie oraz zapalająca się kontrolka układu chłodzenia) nie ustąpiły wcale.
Zacząłem szukać od początku i wpadłem na trop temperatury płynu chłodniczego. Na wielu forach ludzie piszą, że temperatura dochodzi im do 110 stopni, inni piszą, że to jest OK. U mnie maksymalnie dobijała do 108 stopni przy pałowaniu a przy zwykłej jeździe spokojnie przekraczała 100. Może i było to ok, ale nie dawało mi to spokoju i wziąłem na warsztat chłodnicę - po demontażu okazało się, że z zewnątrz cała była zalepiona owadami oraz innymi zanieczyszczeniami pochodzącymi z drogi, trochę się tego nazbierało przez 16 lat. Przedmuchałem ją kompresorem w kierunku przeciwnym do kierunku powietrza podczas jazdy tak żeby nie dopychać bardziej tego syfu, umyłem ją porządnie (płyn do mycia silników + karcher z wyczuciem żeby nie pokrzywić grzebieni chłodnicy), zamontowałem i odpowietrzyłem zgodnie ze sztuką (jak? można znaleźć na wielu forach). Od tego czasu temperatura przy nagrzanym silniku trzyma 90 stopni +- 2 stopnie. Czasem więcej kiedy jadę pod górę, ale jak do tej pory nie przekroczyła nigdy 98 stopni. Przestało gotować płyn, kontrolka cieczy chłodzącej przestała się świecić a ciśnienie w układzie jest takie jak powinno być.
Przy okazji klima zaczęła lepiej chłodzić bo zrobił się przewiew przez obie chłodnice w końcu.

Mam nadzieję, że komuś się przyda. Koszt mycia żaden, może tylko płyn do mycia silników jak ktoś nie ma, a efekt bardzo zadowalający. Całość zajęła mi ok 6h i korzystałem z instrukcji demontażu: https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E46/34-WATER-Radiator_Replacement/34-WATER-Radiator_Replacement.htm


tak wyglądała chłodnica po demontażu - nie widać zabrudzeń przed demontażem bo są między chłodnicami wody i klimatyzacji

https://photos.app.goo.gl/qi1fGjuMzvn2tUpC9

pozdrawiam,
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] odpowietrzanie, gotuje się po wymianie uszczelki gł
PostNapisane: 1 lipca 2018, 20:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jeżeli to dotyczy 330d to temperatura otwarcia termostatu to 88 stopni, więc 90 nie może przekraczać. Do sprawdzenie pompa wody i termostat. Ładnie go gotowałeś pod 110 stopni..kto pisał, że to normalna temperatura? Chyba dla V8 pb :/

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL