BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] M54B25 Problem z utratą mocy
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 13:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Wiem, wiem.. XXX tematów o falowaniu obrotów, utracie mocy w M54B25.. ale mój problem jest indywidualny i posiadam trochę więcej informacji, które mogą być pomocne w rozwiązaniu tego problemu :) Jestem Dawid a to moja przyczyna nieprzespanych nocy..

dla przejrzystości wypunktuje:

1. Silnik M54B25 E46 09/2000r. 2x VANOS
2. Olej VALVOLINE MAX LIFE 5W40 (od wymiany wziął może 100ml.. minęło 5.000 km)
3. Filtr paliwa z REGULATOREM CIŚNIENIA PALIWA bosch wymieniony jakieś 1.000 km temu)
4. Słychać lekkie pukanie spod pokrywy VANOS, gdy przyłożę ucho do pokrywy.
5. Przebieg około 240.000 km wydaje się być realny.
6. Po podejrzeniu korekt długoterminowych na poziomie około 5%
7. DISA wydaje lekki dźwięk pukania, ale miałem okazję posłuchać to w kilku innych M54B25 i jest praktycznie tak samo, więc stwierdzam, że może mieć minimalny luz.
8. BMW mam około rok, odkąd ją kupiłem mocy nie brakowało, lecz zaobserwowałem słaby "dół" podczas przyspieszania.. tak jakby beemka budzi się dopiero gdzieś przy 3.5-4k rpm.
9. Wężyk podciśnienia idący od regulatora paliwa z filtra do gumy przepływki jest nieco sparciały.
10. Wykres z hamowni wygląda niepokojąco... 180KM/6100 rpm + 211Nm/5000rpm (gdzie seria ma 192KM/6000rpm + 245Nm/3500rpm) :
Obrazek
11. Nie zaobserwowałem falowania obrotów przy dojeżdżaniu do świateł, lecz kiedyś miałem taką sytuację, że jadąc na jałowym biegu około 80km/h z włączoną klimą obroty falowały od 500 do 1000. Nigdy mi się to potem nie zdarzyło.
12. Ładowanie w normie - 14.4V, szczotki alternatora nowe.
13. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, zawsze 1-2 obroty rozrusznika i odpala.
14. Pewnego razu jechałem jakieś 10km po prostej drodze "ekonomicznie" 70-80km/h ledwo co muskając gaz, aż w pewnym momencie trzymając w 1 pozycji gaz ledwo wciśnięty odcinało paliwo co chwilę. Przy tym ekonomizer spadał do 0. Tak jakby ktoś mi ściskał wężyk od paliwa i puszczał w przeciągu kilku sekund. Zrobił tak kilka razy w ciągu 2-3 minut, od tamtego czasu nigdy już mi tak nie zrobiła beemka.
15. Co ważne.. Odkąd ją kupiłem gdy stoję na biegu jałowym i dodam lekko gazu dosłownie na jakieś 5-10% tak żeby obroty były 1200-1300 dzieje się taka sprawa, że obroty falują coraz to bardziej i bardziej, aż auto zgaśnie. Np 900-1200 --> 800-1300 --> 700-1400 --> 500-->1500 no i wtedy np. gaśnie.
16. Świece nowe platynowe dedykowane do tego silnika NGK.
17. Auto rozpędza się do 240km/h więc wyciąga v-max
18. 1 na około 100 przekręceń kluczyka, z tyłu auta wydobywa się dźwięk takiego buczenia jakby pompa paliwa się kończyła, ale spotkałem się już z takim problemem i ta osoba jeździła jeszcze 100k km i nic się nie działo. Ciśnienie na listwie paliwa nie jest mi jeszcze znane ( a powinno być 3.5 bara racja?)
19. Paliwo to tylko VERVA 98 lub shell v power nitro plus 100+ oktanów(na shellu świeci się odrobinę dłużej kontrolka eml)

Jeżeli dotrwałeś do tego momentu bardzo dziękuję! :)

Teraz nasuwa się pytanie.. Czy uszczelki VANOSa są na tyle stwardniałe, że tam już można pomarzyć o dobrym ciśnieniu oleju? Nie chcę wydawać kroci na auto.. chciałem je zagazować, ale teraz problem z tą utratą mocy.. gra nie warta świeczki, wpierw wolałbym uporać się z mocą a przede wszystkim momentem obrotowym chociaż zbliżonym do serii. Przede wszystkim martwi mnie ten słaby dół silnika.. do 3.5-4k rpm ona niby jedzie ale takie ma zawahania jak na wykresie zresztą widać :)

Pozdrawiam forumowiczów i czekam na odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem z utratą mocy
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 17:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 218
Moje BMW: 325i,323ti Compact
Kod silnika: M50B25,M52B25
A zawór DISA sprawny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem z utratą mocy
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 17:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
darek K napisał(a):
A zawór DISA sprawny


Sprawdzę to przy najbliższej okazji. Myślisz, że to może być zawór DISA?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem z utratą mocy
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 17:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Widać po wykresie, że disa jakoś działa, ale nie do końca dobrze. Może membranka w niej przepuszcza. U mnie w M54B22 hamownia pokazała 167 KM, zamiast 170, ale wykres mam bardzo zbliżony do Twojego, z tą różnicą, że przy obrotach otwarcia zaworu disa (4000 rpm) jest u mnie wyraźny uskok na wykresie i wzrost mocy. Max moment obrotowy w M54 występuje przy zamkniętym zaworze disa. Pojeździj z INPĄ i zobacz jak vanosy ustawiają wałki. Ja wymieniałem u siebie uszczelki przy 230 kkm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem z utratą mocy
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 18:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
kaczorek79 napisał(a):
Widać po wykresie, że disa jakoś działa, ale nie do końca dobrze. Może membranka w niej przepuszcza. U mnie w M54B22 hamownia pokazała 167 KM, zamiast 170, ale wykres mam bardzo zbliżony do Twojego, z tą różnicą, że przy obrotach otwarcia zaworu disa (4000 rpm) jest u mnie wyraźny uskok na wykresie i wzrost mocy. Max moment obrotowy w M54 występuje przy zamkniętym zaworze disa. Pojeździj z INPĄ i zobacz jak vanosy ustawiają wałki. Ja wymieniałem u siebie uszczelki przy 230 kkm.


Kolego a mógłbyś podpowiedzieć z jakiej firmy te uszczelki? Myślę nad firmą MEHENKER. Tam dają ponoć najlepsze zamienniki uszczelek, które wytrzymują 50k km i więcej.. Co o tym myślicie? Jeśli zawór DISY jest padnięty.. a dokładniej membrana to 700zł za zamiennik nie za bardzo mi się usmiecha :(

EDIT: //

Rzeczywiście, widać przy 3500 obrotów jak jest mały uskok momentu i wzrasta ale nieznacznie.. Czyli możesz mieć rację, że ta membranka już jest lekko naderwana i nie do końca zamyka DISE.. no ciekawy jestem sam czy to będzie to. Jutro to sprawdzę :) Test jest łatwy i już go obczaiłem na YouTube.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem z utratą mocy
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 20:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Ja uszczelki kupowałem od kolegi, co w Trójmieście para się serwisem BMW, a on je bierze od gdyńskiej firmy, która mu na zamówienie robi. Są to uszczelki vitonowe i pierścienie teflonowe z dodatkiem brązu. Powinny przeżyć to auto, odporność temperaturowa powyżej 200 stopni, seryjne wytrzymują do 100 stopni.
Disę sprawdź i ewentualnie za 200zł masz wybór w sprawnych używkach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] M54B25 Problem z utratą mocy
PostNapisane: 30 kwietnia 2017, 22:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Okej czyli mehenker ma to samo w swojej ofercie:

• 4 x Pierścień uszczelniający zewnętrzny wykonany z tworzywa na bazie Teflonu.
• 4 x Pierścień uszczelniający wewnętrzny wykonany z elastomeru typu Viton.
• 2 x Pierścień uszczelniający korka wykonany z elastomeru typu Viton


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 155 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL