BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 00:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E83] 3,0i problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 17 maja 2017, 09:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Nie analizujcie aż tak tych płynów - większość płynów "daje radę" przez 3 lata, ale to też kwestia ile czasu czekał na klienta. Jeżeli kupujesz nawet płyn z wyższej półki jak Motul Inugel, który nocował na półce magazynu przez 3 lata, zwłaszcza magazynu "budżetowego", a więc takiego, który w zimę ma temperaturę 5-10C, a w lato aż się w nim gotuje to taki płyn znacznie szybciej straci swoje właściwości niż płyn, który ma dopiero parę miesięcy.

Co do autora - po czym poznać? Kup sobie w aptece dużą strzykawkę. Nabierz ze zbiorniczka płynu do strzykawki. Jeżeli jest nieprzeźroczysty to jest brudny i dalszej analizy można odpuścić - jeżeli płyn nie jest mocno zanieczyszczony to nawet w szerszym pojemniku jak w szklance powinien dawać jakąś przebitkę obrazu. Jeżeli jest brązowy to prawdopodobnie bazuje na wodzie. Jeden z motuli jest pomarańczowy, ale płyn ma specyficzną barwę, po której widać, że to sztucznie uzyskany kolor, a nie jakiś kamień i inny syf.

Co do płukanek to tutaj bym nie rzeźbił, bo np. można kupić coś prestone za kilkanaście zł. Tak czy inaczej wlewasz to tylko na chwilę. Potem kiedy już układ będzie czysty - lej wedle uznania. Ja za radą kogoś chyba z tego czy innego forum poszedłem 2 czy 3 lata temu w Motula Inugela Experta (niebieski kolor) i choćbym godzinę katował auto po mieście w letnie popołudnie to nigdy nie było problemu z temperaturami. Znany "emkowiczom" mechanik z Legionowa też chyba tylko motule zalewa.

EDIT
Tu masz link z płukania przez chrisfixa (taki znany w USA youtuber od DIY samochodowego) : https://www.youtube.com/watch?v=s--5ft5YiHg
13:58 - masz pokazane kubki z etapów płukania, więc możesz porównać z nimi wygląd swojego płynu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3,0i problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 24 maja 2017, 08:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: e46 316
Panowie, niestety ale problem powoli zaczyna powracać. Po wymianie zbiorniczka wszystko przez jakiś czas ok, dzisiaj jednak zauważyłem znowu drobne wycieki ze zbiorniczka. Jakoś nie chce mi się wierzyć aby nowy zbiorniczek był wadliwy, więc wygląda na to że tworzy się tam jakieś ciśnienie i zaczyna go rozsadzać? Co o tym myślicie, i od czego tym razem zacząć?

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3,0i problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 24 maja 2017, 11:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Podtrzymuję zalecenie porządnego opłukania układu dopóki nie będzie z niego zlewać się przeźroczysta woda (oczywiście używając obok wody jakiejś płukanki) wedle informacji, które masz powyżej. Jeżeli po takim opłukaniu i zalaniu porządnego płynu i odpowietrzeniu dalej będziesz mieć puchnące przewody to trzeba będzie sprawdzić czy coś nie działa wadliwie, ale skoro auto się nie przegrzewa, a przynajmniej nie wspominałeś o tym, to wątpię żeby był problem z pompą czy termostatem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3,0i problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: e46 316
Panowie, po miesiącu problem wraca...
Miesiąc nie było problemu, aż nagle zaczęło lat płynem mocno. Diagnoza: peknięty wąż elastyczny ten który idzie od zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniłem całość w warsztacie, czyli wąż elastyczny oraz dalej idace plastikowe kolanko z odpowietrznikiem. Wszystko jest niby ok, ale jedna rzecz mnie martwi:
Rano jak silnik jest zupełnie zimny, odkręcam najpierw sam odpowietrznik, i zaczyna nim wylewac do góry wodę. Zakręcam więc odpowietrznik. Wtedy odkręcam korek od wlewu plynu chlodniczego, sekundowe syknięcie, i widzę że jest go zdecydowanie za mało. Przy otwartym wlewie odkręcam odpowietrznik, zaczyna syczec przez kilka sekund, i w tym czasie jakimś cudem poziom płynu chlodniczego powoli wraca do normy... Jak mam to rozumieć? Już całkowicie zgłupiałem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3,0i problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 09:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 276
Moje BMW: 330d e46
Kod silnika: M57D30
Garaż: Mój garaż;-)
Ja zauważyłem to samo w ostatnim tygodniu u siebie w e46 330d. Sprawdziłem poziom płynu na zimnym, okazało się że brakuje. Dolałem, i ruszyłem w trasę. Jak sprawdziłem później poziom na rozgrzanym silniku to znowu brakowało płynu, ale już nie dolewałem.
Teoretycznie na rozgrzanym silniku płynu powinno być w zbiorniczku, mniej, więcej, czy tyle samo?
W e46 2001r jest lampka sygnalizyjaca za mało płynu w chłodnicy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3,0i problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 11:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Jest kontrolka, widocznie nie było jeszcze tak mało aby włączyła się. Dolej do stanu (na zimnym), odpowietrz układ i obserwuj. Sprawdź czy pompa wody nie ma luzu i nie puszcza płynu, zobacz klasycznie na zbiornik, bo często pęka.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3,0i problem z układem chłodzenia
PostNapisane: 20 czerwca 2017, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Moje BMW: e46 316
Zbiorniki wymienialem miesiac temu na nowy bo pekl. Plynu nigdzie mi nie ubywa. Po prostu dziwna sytuacja wystepujee ze na zimnym silniku jest malo plynu, a jak odkrece odpowietrznk to jakby wypuszcza powietrze i wraca do stanu. Natomiast tez nie wiem czmeu na zimnym silniku, ktory od 10 godzin nie rpacowal, po odkreceniu odpowietrznika bez odkrecania korka wlewu, wywala do gory odpowietrznikiem plyn?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL