Trzęsie samochodem, bo odcina Ci zapłon ma cylindrze, gdzie ma problem z iskrą. Musisz wtedy niezwłocznie zgasić auto, jeszcze raz odpalić i unikać przyśpieszania na dużych obrotach żeby znowu go nie odcięło. W większości przypadków jest to wina niesprawnej cewki, ale może to też być świeca. Zacznij od wymiany kompletu świec i cewek, no chyba, że świece masz dość świeże to same cewki. Czemu komplet? Bo za chwilę może Ci wywalać zapłon na innym cylindrze/cylindrach. Pamiętaj, że komputerowe 100 tys. km dotyczy tylko świec, a wielu mechaników (z woli właściciela lub bez niej) wymienia przy tym interwale tylko świece, a cewki pomija. Druga kwestia to rodzaj świecy, np. świeca NGK Iridium-IX jest przeznaczona na 40 tys. km, u mnie pierwsza "zdechła" po 36 tys. km, a wiem, bo zostawiłem wtedy dotychczasowe cewki i zmieniłem tylko komplet świec.
Podsumowując wymień cewki i ew. świece, a na przyszłość niezależnie od świec cewki polecam zmieniać raz na 100 tys. km, a świece wedle zaleceń producenta - no chyba, że wywali Ci wcześniej misfire
Natomiast co do 2787- jedź do kogoś kto ma sprzęt z możliwościami przekraczającymi odczytywanie błędów, a dokładnie po to żeby poza wyzerowaniem błędów zrobił wyzerowanie adaptacji (o ile dobrze pamiętam jest oddzielna m.in. pod przepustnicę i pod skrzynię). Jeżeli nie pomoże i błąd wróci to wizyta u dobrego speca od elektryki samochodowej, bo w najlepszym wypadku coś nie tak z połączeniami/kablami, a w najgorszym wypadku będziesz miał do wymiany, np. przepustnicę.