BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 14:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 16 maja 2017, 18:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Czołem Panowie,

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem X3 3.0d 204KM.
Ostatnio zauważyłem, że ucieka mi płyn chłodzący.
Ustaliłem już, że wyciek jest na króćcu wchodzącym do bloku.
Na przestrzeni najbliższego czasu, wspólnie ze znajomym, chcemy zająć się wymianą ów elementu popijając piwko :)

W związku z tym mam pytanie - czy dostaniemy się do winowajcy z góry ?
Niestety nie dysponuje kanałem ani podnośnikiem.
Moje uszanowanie - dzięki za wszelakie info


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 03:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
Tylko z góry go wymienisz. Tylko nie wiem czy dasz radę bez zdejmowania kolektora. Tak jest strasznie ciasno:)
Przy okazji sprawdź sterownik swiec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Dzięki za info.
Zamówiłem już komplet uszczelek pod kolektor plus zaślepki na słynne blaszki - o ile tam jeszcze są.
Przy okazji sprawdzę sterownik oraz same świece - zgodnie z Twoją sugestią.
Znasz przewidywalny czas operacyjny ? biorąc pod uwagę, że będziemy pracować w garażu podziemnym :)
Pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 07:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Jeśli robisz to po raz pierwszy to tak na spokojnie to ze dwie godzinki się zejdzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Dwie godziny ze zrzuceniem kolektora po raz pierwszy? Chyba w snach albo z kimś kto jest mechanikiem :) Pamiętam jak znajomy zrzucał w N52 po raz pierwszy kolektor żeby wymienić DISy (druga jest pod żebrami i właśnie dla niej trzeba zwalić kolektor) i z godzinki-dwóch zrobiło się chyba łącznie sześć (w obie strony oczywiście), a nie powiem gość robił już nie jedną "domową" naprawę, korzysta z poradników i nigdy nic nie spartolił. Może przy M57 jest łatwiej, ale z doświadczenia wiem, że praktycznie każdy silnik BMW, który wchodzi za podszybie wymaga extra czasu na wygibasy z wyciąganiem komponentów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 11:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 168
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: F31 320d
Kod silnika: N47T
Jak zrzucałem u siebie w M57N po raz pierwszy, to rozkręcanie zeszło mi niewiele ponad godzinę. Zdjąć osłonę silnika, zdemontować elementy od strony ściany grodziowej, potem śruby mocujące kolektor, odkręcić EGR, czujnik ciśnienia doładowania i można wyjmować kolektor.
Kolektor zrzucałem u siebie z 4-5 razy, teraz zajmuje mi to jakieś....20-30 minut.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 14:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Przygotuj się na całe popołudnie, bo polecam wyczyścić kolektor ssący z nagaru, proponuje dobrze zabezpieczyć ręce i obowiązkowo ciuchy robocze, bo ciężko później się domyć ;) zrzucałem kolektor ssący wielokrotnie i demontaż/montaż, w tym zabezpieczenie kanałów żeby nic nie wpadło (polecam zawsze to zrobić), wymiana uszczelek, dokręcenie śrub z odpowiednim momentem, powpinanie wszystkich wtyczek, walka z mocowaniem bagnetu (nie wiem czy w m57n też tak przyjemnie jest zamocowany) to spokojnie 2h a gdzie zadanie dla, którego to zostało zrobione? :oczami:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Dzięki Panowie za wszystkie info :)
Daje mi to obraz sytuacji, zainwestuje również w klucz dynamometryczny - gdzieś wyczytałem że na świecach fabryka dawała 15Nm - tak też planuj machnąć.
Ponadto mam jeszcze pytanie związane z typem silnika - mam pewną rozbieżność w kwitach, a tym co siedzi faktycznie pod maską.
Gówna pokrywa kolektora nie jest frezowana - bez ozdobnych prowadnic - w pełni płaska.
Czy to może być wyznacznikiem, że mój typ silnika to m57n ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 17 maja 2017, 20:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Masz m57n, jak rozkodujesz vin to będziesz miał czarno na białym, ale nie ma nawet co sprawdzać jak masz x3 2004r. M57 nie było w e83 tylko w e53.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 21 maja 2017, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Z numerem VIN jest ciekawa historia - poniżej zestawienie:
Kod silnika: M57TU
Liczba zaworów: 24
Ilość cylindrów: 6
Pojemność skokowa: 2993 CM3
Pojemność skokowa: 183 CID
Pojemność nominalna: 3.0 L
Moc: 218 HP

W tym roku to możliwe ?

Sory za reakcje - ale nie bylo mnie w kraju.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 21 maja 2017, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wersja 218km była niby od 2006r., wielkim fanem e83 nie jestem, więc ręki nie dam ;)
Rozkoduj może tutaj:
https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 21 maja 2017, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
maniek21112 napisał(a):
Wersja 218km była niby od 2006r., wielkim fanem e83 nie jestem, więc ręki nie dam ;)
Rozkoduj może tutaj:
https://www.etkbmw.com/bmw/PL/vin/decoder


Engine: M57/TU
Displacement: 3.00
Power: 150 (204 hp)
Drive: ALLR

Jak widać co źródło to inna wiadomość :)
ale bardziej skłonny jestem jednak ku tej z Twojej stronie - tak też mi się wydawało, że od 2006 pojawiły się 218 konne jednostki.
Dzięki tej informacji sporo mi się wyjaśniło - między innymi dlaczego jest taka twarda/sztywna ? przez 18 ? nieee...otóż "S226 - Sports suspension settings" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 22 maja 2017, 12:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
To co podałem jest pewne :ok:

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 22 maja 2017, 23:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
Bardzo dziękuję Panowie, a zwłaszcza maniek21112 - wiem sporo więcej.
Zapraszam do moich nowych i odrębnych postów, które pojawią się niebawem związane ze redukcją i uślizgiem :super: (automat) - znamienia skrzyni jeszcze nie znam, ale wszystko z czasem.
Jak zamknę temat z króćcem, dam znać jaki mieliśmy czas operacyjny (we dwoje) biorąc pod uwagę brak styczności z jednostkami Bmw.
Pozdrowienia! :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E83] 3.0d wymiana króćca układu chłodzącego.
PostNapisane: 29 maja 2017, 08:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Warszawa/Grudziądz
Moje BMW: X3 3.0d 04'
Kod silnika: M57N
tymoniasty napisał(a):
Bardzo dziękuję Panowie, a zwłaszcza maniek21112 - wiem sporo więcej.
Zapraszam do moich nowych i odrębnych postów, które pojawią się niebawem związane ze redukcją i uślizgiem :super: (automat) - znamienia skrzyni jeszcze nie znam, ale wszystko z czasem.
Jak zamknę temat z króćcem, dam znać jaki mieliśmy czas operacyjny (we dwoje) biorąc pod uwagę brak styczności z jednostkami Bmw.
Pozdrowienia! :hurra:



Temat załatwiony - króciec wymieniony na nowy.
Stary okazał się być klejony.
Pracy zdecydowanie więcej niż 2h - bardziej 5h.
Przyda się bogaty komplet narzędziowy i klucze imbusowe.
Ciesze się, że nie podjąłem się tej roboty sam, bo do chwili obecnej bym skręcał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL